گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 411249

تعریف شیوه محاسبه جایگاه دانشگاه فنی حرفه‌ای در رتبه بندی‌ها

رئیس دانشگاه فنی وحرفه‌ای خواستار تعریف شیوه محاسبه و برآورد جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه های کشور شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه فنی و حرفه‌ای، طبق تفاهم‌نامه همکاری که میان مؤسسه استنادی علوم و پایش علم و فناوری (ISC) و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید همکاری‌های این دو نهاد در حوزه پژوهشی و رتبه‌بندی آغاز شد.

تعریف شیوه محاسبه جایگاه دانشگاه فنی حرفه ای در رتبه بندی ها

این تفاهم نامه به منظور ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم و فناوری، افزایش تولیدات علمی در محتوای آموزشی، ترویج علم مورد نیاز آموزش و پژوهش مبتنی بر نیازهای ملی، کاربردی کردن دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با مراکز علمی - پژوهشی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، رصد کردن پیشرفت‌ها و تحولات علمی در حوزه‌های علوم و فناوری شکل گرفت و مدت اجرای این تفاهم نامه از تاریخ انعقاد و مبادله آن سه سال شمسی است.

ابراهیم صالحی عمران گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای بزرگترین دانشگاه حضوری کشور با فعالیت ۱۸۰ دانشکده در سراسر کشور است. امسال نیز پذیرش دانشجوی خوبی داشتیم و شاهد تغییر رویکردی در جامعه نسبت به مهارت گرایی و تخصص آموزی هستیم.

وی در ادامه از تفاوت در ساختار و چارچوب‌های عملکردی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در مقایسه با سایر دانشگاه‌های کشور سخن گفت و تعریف شیوه محاسبه و برآورد جایگاه این دانشگاه در رتبه بندی دانشگاه‌های کشور را خواستار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: به هنگام اعلام نتایج نگران رتبه بندی هستیم چرا که شیوه عملکردی و ساختاری این دانشگاه با مدل‌های موجود منطبق نیست و ویژگی‌های خاص خود را می‌طلبد.

صالحی عمران گفت: برای نمونه به وضعیت اعضای هیأت علمی این دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاه‌ها اشاره می‌کنم این دانشگاه در آموزش‌های مهارتی، کادر ثابت نمی‌گیرد. در حال حاضر هزار نفر حق التدریس داریم که از نیروهای خبره حوزه صنعت هستند. به دلیل ماهیت دروس عملی و برنامه‌های درسی این دانشگاه امکان جذب هیأت علمی به صورت دائمی وجود ندارد. همچنین از اساتید دانشگاه نیز درخواست مقاله‌های IsI نمی‌شود.

وی با اشاره بر اینکه ارسال فایل متن کتاب‌ها، طرح‌های پژوهشی، پایان نامه‌ها و سایر مدارک علمی منتشر شده یا موجود در دانشگاه برای ثبت در پایگاه‌های اطلاعاتی ISC به منظور غنی سازی منابع علمی، مطابق تفاهم نامه، از تعهدات دانشگاه در اجرای این طرح است، افزود: ارسال مجموعه کامل مقالات کنفرانس‌ها، سمینارهای ملی و بین المللی و متن سخنرانی‌های علمی و مجلات دانشگاه به ISC، همکاری دانشگاه در خرید مجلات و منابع علمی مورد نیاز ISC از کشورهای دیگر، مشارکت و همکاری در برگزاری همایش‌های مرتبط با مأموریت‌های ISC بر اساس ضوابط، چاپ کتاب‌های مورد توافق با لوگوی های مشترک برخی دیگر از تعهدات دانشگاه است.

مرتبط ها
نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
تورهای مسافرتی آفری
  • نظرسنجی

    باتوجه به آموزش مجازی دانشگاه‌ها در طول ترم جاری، با کدام نوع از امتحانات پایان ترم موافق هستید؟

    امتحانات حضوری
    امتحانات غیرحضوری
    مشاهده نتایج