تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/07/27 - 14:42
کد خبر: 411344

نگران شدن تل‌آویو از گر‌م شدن روابط ایران با کشورهای عربی

منابع عبری‌زبان خبر دادند که اقدامات دولت جدید ایران برای بهبود روابط با کشورهای عربی منطقه، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ روزنامه عبری‌زبان «اسرائیل هیوم»، امروز (سه‌شنبه)، گزارش داد که اقدامات اخیر دولت جدید ایران برای بهبود روابط با کشورهای عربی، باعث نگرانی تل‌آویو شده است.

نگران شدن تل‌آویو از گر‌م شدن روابط ایران با کشورهای عربی

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از اسرائیل هیوم گزارش داد که «با گرم‌ شدن روابط ایران و چند کشور عربی معتدل در منطقه»، نگرانی در اراضی اشغالی حکم‌ فرما شده است که این یعنی تل‌آویو شرط‌بندی خود درباره پیوستن کشورهای عربی به ائتلاف ضد ایرانی را باخته است.

اسرائیل هیوم می‌گوید که کابینه تل‌آویو عامل این گرمای روابط را با سیاست‌های آمریکا در قبال پرونده هسته‌ای که آن را «منفی» تلقی می‌کند، مرتبط می‌داند.

این روزنامه عبری‌ در ادامه می‌افزاید که از زمان انتخاب رئیسی به عنوان رئیس‌ جمهور، «ایران برای بهبود روابط خود با چند کشور در خاورمیانه بسیار تلاش کرده است از جمله کشورهایی که معتدل به شمار می‌روند و شاخص‌ترین آن‌ها عربستان سعودی است. پس از چند سال قطع روابط میان دو طرف، احتمال از سر گرفته شدن روابط دیپلماتیک میان این دو کشور از جمله بازگشایی کنسولگری‌ها افزایش یافته است».

اسرائیل هیوم اضافه کرد: «به موازت این گام، روابط ایران و قطر نیز گرم‌تر شده و از سوی دیگر، گفت‌و‌گوی تلفنی اول غافلگیرکننده‌ای نیز میان امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و همتای اردنی او صورت گرفت».

در ادامه گزارش یادشده آمده است: «در اسرائیل این گام‌ها با نگرانی بسیاری دنبال می‌شود و این تنها بر اعتماد فزاینده ایرانیان به عرصه منطقه‌ای و جهانی دلالت ندارد بلکه نشان می‌دهد که آن‌ها متوجه شده‌اند که خروج آمریکا از منطقه برای آن‌ها عرصه را برای اقدام و اثرگذاری بیشتر می‌کند».

این در حالی است که رسانه‌ها پیشتر گزارش داده بودند که یکی از اهداف تل‌آویو برای عادی‌سازی روابط با کشورهای عربی ایجاد ائتلافی ضدایرانی بوده است.

اسرائیل هیوم همچنین خبر داد که مقامات رژیم صهیونیستی در این خصوص با همتایان آمریکایی خود بحث و تبادل نظر کرده‌اند و تل‌آویو در جریان این تماس‌ها عنوان کرده است: «به منظور ایجاد توازن در برابر تلاش ایرانی‌ها برای کشاندن برخی از کشورهای عربی به سوی خود، به حمایت و اثرگذاری آمریکا نیاز است».

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top