تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/07/27 - 16:16
کد خبر: 411362

تحصیل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور

سنندج- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به برکت انقلاب اسلامی اکنون رتبه اول علمی منطقه را داریم و بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو و ۸۰ هزار هیأت علمی در مراکز دانشگاهی ما فعالیت دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از روابط عمومی دانشگاه کردستان، محمد علی زلفی‌گل روز سه شنبه در آئین افتتاح خوابگاه دانشجویی ۱۵ خرداد دانشگاه کردستان که به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشت، اظهار کرد: به برکت انقلاب اسلامی ما اکنون رتبه اول منطقه را در زمینه علمی در اختیار داریم و از ۱۷۰ هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در بدو انقلاب، هم اکنون فقط ۱۵۰ هزار دانشجو در مقطع دکترا در دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند.

 تحصیل ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور

وی ادامه داد: هم اکنون بیش از سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشورمان مشغول به تحصیل هستند و ۸۰ هزار هیأت علمی نیز به امر آموزش ابن دانشجویان می‌پردازند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اضافه کرد: دانشگاه‌های ایران امروزه جزو بهترین دانشگاه‌های آسیا هستند و ما در زمینه علم و فناوری به دستاوردهای عظیمی دست یافته‌ایم.

وی افزود: در بحث سرانه فضاهای آموزشی، رفاهی، ورزشی و فرهنگی دانشگاه‌های ما وضعیت مناسبی را دارند اما کافی نیست و برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش کنیم.

زلفی گل گفت: از خیران درخواست داریم که در بخش علم و فناوری بیشتر فعالیت داشته باشند و از خرید حتی یک صندلی، تا پرداخت هزینه احداث یک اتاق یا ساختمان ما را یاری کنند، چون بهترین سرمایه گذاری، در بخش علم و فناوری است و آثار و برکات آن سال‌ها اثرات مثبتی را برای شخص خیر در پی دارد.

وی ادامه داد: بنیاد ۱۵ خرداد و ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) نیز می‌توانند تعداد خوابگاه‌هایی را که در دستور کار دارند به دو برابر افزایش دهند، چون براساس قانون، در وزارت علوم نیز پروژه‌های خیرساز را می‌توانیم به میزان ۵۰ درصد کمک کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین خواستار احداث خوابگاه‌های متاهلی به ویژه برای دانشجویان بخش تحصیلات تکمیلی شد و افزود: امیدواریم که در سال آتی این مهم مورد توجه قرار گیرد و هیأت دولت و مجلس شورای اسلامی در اختصاص بودجه به این بخش ما را یاری کنند.

وی یادآور شد: امروزه میزان پیشرفت در علم و تکنولوژی، میزان تأثیرگذاری کشورها را در تعاملات جهانی تعیین می‌کند که در این راستا هزینه کردن برای این بخش بهترین سرمایه گذاری است.

امروز همزمان با افتتاح خوابگاه دانشگاه کردستان دو خوابگاه دیگر متعلق به دانشگاه ارومیه و علوم پزشکی سمنان نیز که به همت بنیاد ۱۵ خرداد احداث شده بودند، با دستور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

احداث ۱۴ خوابگاه دانشجویی در برنامه بنیاد ۱۵ خرداد قرار دارد

رئیس بنیاد ۱۵ خرداد نیز در این مراسم که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: بهره برداری از پروژه‌های خوابگاهی، در راستای توسعه عدالت آموزشی و فضاهای علمی و محرومیت زدایی در کشور صورت گرفته است.

حمیدرضا علیان زادگان افزود: در این راستا بنیاد ۱۵ خرداد از سال ۱۳۹۵ اقدام به انعقاد ۱۴ مورد تفاهم نامه احداث خوابگاه با وزارت علوم و وزارت بهداشت کرده که هشت مورد آن مربوط به وزارت علوم و شش مورد به وزارت بهداشت تعلق دارد.

رئیس بنیاد ۱۵ خرداد ادامه داد: از مجموع ۱۴ خوابگاه مورد تعهد ما، ۲ خوابگاه در گذشته در شهرهای شهرکرد و نیشابور افتتاح شده است و امروز نیز شاهد بهره برداری از سه خوابگاه در دانشگاه‌های کردستان، ارومیه و علوم پزشکی سمنان هستیم.

وی میزان ظرفیت این خوابگاه‌ها را بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ نفر برشمرد و گفت: ۷۰ هزار مترمربع زیربنای این خوابگاه‌ها است که از بهترین مصالح روز ساخته شده‌اند.

علیان زادگان میزان اعتبار هزینه شده برای احداث و تجهیز سه خوابگاه سنندج، ارومیه و سمنان را یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: زیربنای این خوابگاه‌ها ۱۶ هزار و ۵۰۰ متر مربع است که ظرفیت پذیرش ۷۴۰ نفر دانشجو را نیز دارند.

وی گفت: عملیات ساخت خوابگاه‌های بجنورد، بوشهر و خلیج فارس نیز به اتمام رسیده و در ماه آینده یا آذرماه به بهره برداری می‌رسند.

رئیس بنیاد ۱۵ خرداد اضافه کرد: خوابگاه‌های اراک، علوم پزشکی بیرجند، قائم، تربیت حیدریه، بندرعباس و مراغه نیز تا پایان امسال یا بهار سال آینده به افتتاح می‌رسند.

وی یادآور شد: سالن مطالعه، نمازخانه، سالن ورزشی، آشپرخانه، سالن رایانه و کتابخانه از جمله امکانات خوابگاه‌های احداث شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top