تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/07/28 - 05:05
کد خبر: 411401

در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد رهبری دانشگاه شاهد مطرح شد؛

رستمی: تقلید، گرفتاری بزرگ مراکز علمی است/ حسینی: از همه‌ دغدغه‌مندان تقاضا دارم ما را یاری دهند

مصطفی رستمی گفت: تقلید، گرفتاری بزرگ مراکز علمی ما است، علم قابل تقلید نیست و در این مسیر توسعه علمی با تقلید حاصل نمیشود. در علم، تقلید آفت است. در حوزه های علمیه، هر کسی که دیدید به مرجعیت رسید و به بالاترین شئون علمی رسید، یعنی در زمان شاگردیش جدی ترین منتقد استادش بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آئین تکریم و معارفه مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهد با حضورحجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر ثقفی رئیس دانشگاه و با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و... در سالن مرکز همایش‌های امام خمینی (ره) دانشگاه شاهد برگزار شد.

رستمی: تقلید، گرفتاری بزرگ مراکز علمی ما است/ حسینی: از همه‌ دغدغه‌مندان تقاضا دارم ما را یاری دهند

حجت‌الاسلام رستمی: تقلید، گرفتاری بزرگ مراکز علمی ما است

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد دانشگاه شاهد گفت: توسعه علمی با تقلید موثر نمی‌شود، امروز تقلید علمی بزرگترین آفت مراکز عملی و دانشگاهی کشور است.

رستمی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: فرق دانشگاه در محیط اسلام، دانشگاه مومنانه، دانشگاه اسلامی با آن معنای دقیق خود با سایر مراکز علمی در این است که دانشگاه علاوه بر اینکه مسائل علمی را حل می کند، علاوه بر اینکه مسائل جامعه را به آن عرضه می کنند و باید پاسخ داشته باشد و جزء رسالت های مهم دانشگاه است، تربیت کارشناس‌ها و انسان های شایسته برای اداره جامعه آینده نیز جزء ماموریت های اصلی آن است.

وی با اشاره به اینکه تربیت یک موقوله صرف آموزشی و کمی نیست، اظهار داشت: تبدیل افراد دیپلم به کارشناسان رشته‌های مختلف علمی فقط کار دانشگاه‌ها نیست بلکه مراکز علمی کشور باید تربیت انسان‌ها به معنای واقعی خود را در دستور کار قرار دهند.

رستمی: تقلید، گرفتاری بزرگ مراکز علمی ما است/ حسینی: از همه‌ دغدغه‌مندان تقاضا دارم ما را یاری دهند

مصطفی رستمی گفت: تقلید، گرفتاری بزرگ مراکز علمی ما است، علم قابل تقلید نیست و در این مسیر توسعه علمی با تقلید حاصل نمیشود. در علم، تقلید آفت است. در حوزه های علمیه، هر کسی که دیدید به مرجعیت رسید و به بالاترین شئون علمی رسید، یعنی در زمان شاگردیش جدی ترین منتقد استادش بوده است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در بخشی درخصوص حجت الاسلام هادوی گفت: صمیمیت، ارتباط، لطف و صفایی که در گفتگوی بین شما و حاج آقای هادوی برقرار بود نشان دهنده توفیقی است که خداوند الحمدلله به ایشان عنایت کرده است و ماموریت های تربیتی، تعلیمی و هدایتی که جزء وظایف نهاد بوده اجازه نداد این مسئولیت فاصله ای بندازد.

حجت الاسلام والمسلیمن رستمی به ماموریت‌های مهم نهاد نمایندگی مقام معظیم رهبری در دانشگاه‌های اشاره کرد و گفت: این نهاد نقش حوزه در دانشگاه‌ها که همان توسعه دین و بصیرت افزایی است بر عهده دارد و باید کارکنان این نهاد مقدس با دلسوزی، رفاقت و صمیمیت با دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه‌ها این رسالت مهم را به خوبی انجام دهند.

ثقفی: منش مردمی، احساس تهعد مستمر از ویژگی‌های هادوی است

دکتر ثقفی رئیس دانشگاه شاهد در این مراسم گفت: اقدامات و فعالیت های تاثیرگذار حجت الاسلام هادوی حقی بر گردن ما و دانشگاه شاهد است و لازم است به بسیاری خصوصیات و بسیاری از فعالیت های که جناب حجت الاسلام هادوی داشتند در این فرصت کوتاه اشاره کنیم.

رئیس دانشگاه شاهد در ادامه گفت: از سال 78 که توفیق خدمت در این دانشگاه را پیدا کردم با جناب هادوی آشنا شدم و در طول این سال ها حاج آقا فردی پرشور و پر انگیزه در این عرصه دیدم که در تمام این سال ها دچار رخوت نشده و همواره همانند همان روزهای اول انرژی گذاشتند و هیچ تزلزلی از ایشان دیده نشد.

رستمی: تقلید، گرفتاری بزرگ مراکز علمی ما است/ حسینی: از همه‌ دغدغه‌مندان تقاضا دارم ما را یاری دهند

ثقفی گفت: وقت گذاری، حضور پیوسته میدانی، روی گردانی از تشریفات و داشتن منش مردمی، احساس تهعد مستمر در همه امور دانشگاه واقعا ایشان را به فردی برای مراجعات مردمی تبدیل کرد. از بیرون دانشگاه، دانشجویان و خانواده دانشجویان همه سراغ حاج آقا هادوی را می گرفتند.

وی افزود: به واسطه خصوصیات و روحیاتی که مختص ایشان هم بود ما تجربه موفقی را در تعامل و هم افزایی در اداره دانشگاه شاهد بودیم که از عناصر این توفیق صداقت، رفاقت، صمیمیت و هدف مشترک بین مجموعه مدیران دانشگاه با حجت الاسلام هادوی بود. جا دارد مدلی که در دانشگاه ما برای تعامل برنامه ریزی  شد روی آن کار کرد و در دانشگاه های دیگر نیز پیاده شود.

رئیس دانشگاه شاهد در ادامه گفت: ایشان به واسطه اعتمادی که به مدیران دانشگاه داشتند در برخی از جلسات شرکت نمی کردند و معتقد بودند که وقتشان را بر جامعه هدف بگذراند. بنده شهادت می دهم که اقدامات و کمک های آقای دکتر هادوی در اداره دانشگاه بی نظیر بوده و همواره به عنوان یک تکیه گاه به آن نگاه کردم.

دکتر ثقفی رئیس دانشگاه شاهد ضمن اشاره به تغییر سمت حجت الاسلام هادوی گفت: این تغییر سمت نگرانی را برای ما ایجاد نمیکند. اول اینکه ما همچنان از حضور ایشان به واسطه هیئت علمی بودن ایشان در دانشگاه بهره مند هستیم. دوم اینکه از طرف رئیس محترم نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها بهترین انتخاب ممکن صورت گرفت و دوست و برادر ما جناب دکتر حسینی این مسئولیت را برعهده گرفتند.

هادوی: آبرویی که برای بنده بوجود آمد به جهت مسئولیت نهاد نمایندگی رهبری است

رستمی: تقلید، گرفتاری بزرگ مراکز علمی ما است/ حسینی: از همه‌ دغدغه‌مندان تقاضا دارم ما را یاری دهند

در ادامه این مراسم حجت الاسلام و المسلمین هادوی، مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه شاهد گفت: سر تواضع فرود می‌آورم خدمت همه‌ی بزرگواران، از همه دانشگاهیان دانشگاه شاهد متشکرم در این چند سال برای من دعا کردند و به بنده کمک کردند.

حجت الاسلام هادوی در ادامه سخنان خود با اشاره به سوره مبارکه‌ی ضحی گفت: این ویژگی‌هایی که به بنده نسبت داده شده که همه‌ی ان را از فضل خداوند می‌دانم و خدا را شاکرم از شهادت شما بزرگواران، به جهت نام مبارک مقام معظم رهبری و دفتر نمایندگی ایشان به بنده داده است و در واقع می‌بایست در این مراسم از شخص رهبر معظم انقلاب و دفتر ایشان و شهدای گرانقدر تکریم بشود. چرا که آبرویی که برای بنده بوجود آمده و در جلسات و مکان‌های مختلف برای بنده احترام قائل هستند به جهت مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهد و ماهیت دانشگاه شاهد و شهدای گرانقدر است و من از این جهت از خداوند تشکر می‌کنم.

وی  در پایان سخنان خود برای حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسینی مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهد آرزوی موفقیت کردند.

حسینی: از همه‌ دغدغه‌مندان تقاضا دارم ما را یاری دهند

در ادامه حجت الاسلام سید حامد حسینی، مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه شاهد گفت: خدا را شاکرم که این توفیق را به من داد تا در این جایگاه قرار بگیرم و بتوانم خدمتگذار خانواده بزرگ دانشگاه شاهد باشم و همچنین از حجت الاسلام و المسلمین رستمی به جهت اعتماد به بنده و در اختیار قرار دادن این موقعیت تشکر می‌کنم که بعد از یک انسان خاص و ویژه‌ای همچون حجت الاسلام والمسلمین دکتر هادوی، بنده این سمت را بر عهده بگیرم و بتوانم خدمتگذاری کنم.

وی در ادامه با اشاره به ابعاد شخصیتی هادوی و ارتباط صمیمی و تنگاتنک ایشان با اقشار مختلف حاضر در دانشگاه بیان داشت: تمام تلاشم را می‌کنم که این ویژگی‌های مثبت و عملکردی که ایشان داشتند و مسیری که آقای دکتر هادوی پیمودند، در این مسیر حرکت کنم به ایشان بابت تمام زحماتی که متحمل شدند، خدا قوت عرض می‌کنم و از ایشان درخواست می‌کنم حضور فیزیکی و معنوی خود را علاوه بر تدریس همچنان پر رنگ نمایند و دانشگاهیان دانشگاه را از وجود خود محروم نفرمایند و انشاالله این ارتباط همچنان حفظ بشود.

رستمی: تقلید، گرفتاری بزرگ مراکز علمی ما است/ حسینی: از همه‌ دغدغه‌مندان تقاضا دارم ما را یاری دهند

حجت الاسلام حسینی در ادامه افزود: از ثقفی تشکر می‌کنم از این بابت که من عضو این خانواده هستم و وظیفه‌ی اولیه من مدرسی دانشگاه است، اما ایشان به من لطف داشتند و جایی که احساس نیاز به بنده بود، با محبت خود به من این اجازه را دادند تا خدمتگذاری در این مسئولیت را بر عهده بگیرم و همچنین از خداوند متعال تشکر مضاعف دارم به جهت توفیق خدمت در نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهد را به بنده اعطا نمود. البته معتقدم هر کسی که دغدغه دین دارد الزاما لازم نیست در نهاد مقام معظم رهبری عضو باشد یا ملبس به لباس روحانیت باشد و میابایست نقش خود را د رهر محیطی که قرار دارد به نحو احسنت ایفا نماید. به سهم خودم دست یاری به سمت همه‌ی بزرگوارانی که دغدغه دین دارند دغدغه ارتقاع مبانی دینی در دانشگاه را دارند، که در دانشگاه شاهد کم نیستند این افراد بزرگوار در هر کسوتی که قرار دارند، نهاد رهبری را یاری کنند. نهاد رهبری هم متعلق به یک جریان و فکر خاص نیست و بدنبال ان هستیم که دانشگاه اسلامی تحقق یابد و در این مسیر اسلامی شدن دانشگاه نگاه سطحی و دیدن تنها ظواهر اسلامی کافی نیست، بلکه اولویت‌های خیلی مهم تری وجود دارد که یک دانشگاه بخواهد به عنوان دانشگاه اسلامی محقق بشود.

حسینی در ادامه به سند راهبردی موجود در نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها مبنی بر اسلامی شدن دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: از همه‌ی دغدغه‌مندان تقاضا دارم این سند را مطالعه نمایند و در جهت بومی سازی آن در دانشگاه شاهد ما را یاری دهند.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به حدیث امام صادق (ع): «کونُوا لَنا زَیْناً وَ لا تَکونُوا عَلَیْنا شَیْناً» (یعنی زینت ما باشید نه باعث ملامت و سرزنش ما) بیان داشتند: باید سعی کنیم زینت باشیم برای اهل بیت (ع) و خدای نکرده مستمسکی قرار نگیریم برای اینکه محل عیب جویی برای اهل بیت (ع) بشویم. زیرا آنان پدران معنوی ما هستند و هر کاری که ما انجام بدهیم در هر مقام، پست و مسئولیتی، به اهل بیت (ع) بر میگردد و انشاالله جوری به وظایف خود عمل کنیم که دید مردم جامعه را نسبت به اهل بیت (ع) تغییر ندهیم. چرا که در این مسیر اگر اشتباهی را مرتکب بشویم ان موقع دید مردم را نسبت به بانیان مذهب شیعه یعنی اهل بیت (ع) تغییر می‌دهیم و ما وظیفه داریم که در این مسیر چنان خوب عمل و رفتار کنیم که مایه زینت اهل بیت (ع) باشیم.

در پایان مراسم با حضور حجت الاسلام رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،  ثقفی رئیس دانشگاه و نوری صفا رئیس اسبق دانشگاه شاهد، با اهدا لوح سپاس و هدایا از زحمات حجت الاسلام علی اصغر هادوی قدردانی و تجلیل شد و حکم مسئولیت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شاهد به حجت الاسلام حسینی تقدیم شد.

همچنین در این مراسم ناظم بکایی به عنوان نماینده اساتید دانشگاه، بیات به عنوان نمایند کارمندان دانشگاه، دوباشی به عنوان نماینده تشکل بسیج دانشجویی دانشگاه، سید شایان احمدی ابهری به عنوان نماینده تشکل انجمن اسلامی مستقل دانشجویان دانشگاه به بیان سخنان خود پرداختند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top