تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/07/28 - 13:29
کد خبر: 411439

پیش‌نویس تبدیل مقطع دستیاری پزشکی به شغل تهیه شد

وی به آماده‌سازی پیش‌نویس تبدیل شدن مقطع دستیاری به شغل گفت: پیش‌نویسی مبنی بر تبدیل مقطع دستیاری به شغل تهیه کرده‌ایم و تلاش داریم از طریق مجرای قانونی و حقوقی به این هدف دست‌ یابیم اما باید روال اقدامات حقوقی این کار انجام شود و این پیش نویس یا لایحه در هیات دولت بررسی شود و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد که البته فرآیند طولانی دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت (مفدا)، نخستین روز از نشست سه روزه مجمع دبیران شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی وزارت بهداشت، در سالن اجتماعات سردار شهید قاسم سلیمانی مجتمع صندوق رفاه دانشجویان این وزارتخانه در خزرآباد ساری برگزار شد.

این نشست با هدف تبادل نظر و بارش افکار و همچنین رفع مشکلات، موانع و چالش‌های موجود بر سر راه فعالیت و خدمت دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی با حضور تمامی دبیران شوراهای صنفی دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شده و مشکلات و چالش‌ها و پیگیری مطالبات صنفی‏، رفاهی و آموزشی بیان شده است.

رحمان خدابنده لو مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت گفت: حدود ۳۷ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی، نماینده‌ای به عنوان دبیر شورای صنفی در مقطع دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی دارد؛ در واقع شما صدای گویای دانشجویان و در مسیر پیگیری مطالبات صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی هستید.

وی افزود: این نشست با هدف بارش افکار و تبادل نظر میان اعضای شورای صنفی و مسئولان ستادی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت برگزار شده و اعضای شوراهای صنفی بهتر از هر فرد دیگری می‌دانند که در حوزه مسائل صنفی، رفاهی، آموزشی و پژوهشی چه نیازها و چه مطالباتی وجود دارد. انتظار می‌رود دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات در مسیر پیگیری مطالبات دانشجویان بیان شود.

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته، در مسیر پیگیری مطالبات دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی، جلسات متعددی برگزار شده، اظهار داشت: از بدو تشکیل شورای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی اتفاقات و تحولات خوبی در حوزه دستیاری رخ داده است که می‌توان به افزایش پرداختی‌ها و حق‌الزحمه دستیاران، پوشش بیمه تامین اجتماعی و تکمیلی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دستیاران، افزایش وام‌های مختلف دانشجویی از جمله وام ودیعه مسکن شده است.

وی گفت: تلاش شد برخی از مطالبات به حق دستیاران تحقق یابد. اما باید تلاش کرد در مجمع جدید و با حضور اعضای تازه شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی، در مسیر پویایی بیشتر و بهتر گام برداریم تا دستیاران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در حوزه‌های رفاهی، صنفی، آموزشی و پژوهشی دغدغه‌ای نداشته باشند.

وی با اشاره به تشکیل شوراهای صنفی دستیاران و دانشجویان دکتری تخصصی از سال ۹۷، اظهار داشت: اعضا بعد از برگزاری انتخابات مجمع جدید و تعیین اعضای شوراها، باید به دنبال راهکار و راه‌حل مشکلات و نیازهای صنفی باشند و اگر نقشه و راه حلی برای رفع مشکلات خود پیدا نکنند قطعا ابراز پشیمانی می‌کنند چرا که در غیر این صورت دیگران راه حل پیدا می‌کنند.

خدابنده‌لو گفت: البته نمی‌توان ادعا کرد که مشکلات به صورت ۱۰۰ درصدی مرتفع می‌شود اما رفع تدریجی نیازها می‌تواند مایه دلگرمی ما در وزارت بهداشت باشد. به هر حال نیازها و مطالبات دانشجویان در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، درمان، صنفی، معیشتی از جمله خوابگاه، تغذیه، وام است و باید با کمک اعضا و کارگروه‌های تخصصی شورا، به اهداف مان نزدیک‌تر شویم.

وی به آماده‌سازی پیش‌نویس تبدیل شدن مقطع دستیاری به شغل گفت: پیش‌نویسی مبنی بر تبدیل مقطع دستیاری به شغل تهیه کرده‌ایم و تلاش داریم از طریق مجرای قانونی و حقوقی به این هدف دست‌ یابیم اما باید روال اقدامات حقوقی این کار انجام شود و این پیش نویس یا لایحه در هیات دولت بررسی شود و به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد که البته فرآیند طولانی دارد.

وی افزود: : هر چند نمی‌دانم چقدر تلاش ما به نتیجه می‌رسد اما به هر حال با کمک شما دانشجویان تلاش داریم به این مهم دست یابیم.
 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top