تاریخ انتشار: شنبه 1400/08/01 - 15:59
کد خبر: 411672

چگونه مجله هنری طراحی کنیم

اگر قصد دارید یک مجله با طراحی متفاوت آماده کنید، بهتر است به آن مساله و طراحی در ابتدا نگاهی بر اساس واقعیت داشته باشید. داشتن نگاه تخیلی و دور از واقعیت در ابتدا و سپس تلفیق آن با واقعیت، نتیجه نهایی بسیار خوبی به همراه خواهد داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، مجلات یکی از ابزارهای تبلیغات و بازاریابی هستند که با توسعه استفاده از فضای مجازی، کاربرد آن تا حدی رو به کاهش است. در گذشته مجله‌ها طرفداران زیادی داشتند، و همیشه نشریاتی که از شهرت بیشتری برخوردار بودند یک بخش مجزا برای درج آگهی‌های تبلیغاتی داشتند. اما به مرور زمان و با توسعه استفاده از اینترنت، گرایش افراد به مجلات کمتر شد. ولی با این وجود حوزه‌های تخصصی مانند دکوراسیون داخلی، چاپ و تبلیغات، صنعت ساختمان و مواردی از این دست، همچنان چاپ مجلات هنری و تبلیغاتی را در برنامه کار خود دارند. در این مجلات کیفیت محتوا و طراحی گرافیک مجله تأثیر بسزایی در جذب مخاطبان دارند. به همین دلیل قصد داریم در مطلب پیش رو، به توضیح نحوه طراحی یک مجله هنری بپردازیم.

چگونه مجله هنری طراحی کنیم

تکنیکهای ایده پردازی برای طراحی مجلات هنری

طراحی خلاقانه‌ی مجلات یکی از ملزومات موفقیت یک مجله در فروش بیشتر است. این امر سبب می شود محتوای مجله تکراری و خسته کننده به نظر نرسد و مخاطبان بیشتری را جذب کند. بنابراین بهتر است قبل از طراحی آن، برای ایده پردازی طرح و محتوای مجله زمان بگذارید. ایده پردازی و تدوین ساختار مجله، راه‌های مختلفی دارد که ما در ادامه بهترین و موثرترین آنها را به شما معرفی خواهیم کرد:

  • تکنیک طوفان ذهنی

یکی از بزرگترین مسائل ما در تمام کارها، تمایل به انجام کارها به‌صورت فردی است. اگر قصد دارید طراحی گرافیک خلاقانه‌ای برای مجله‌تان داشته باشید، بهترین تکنیک تشکیل جلسات و اتاق فکر است. در کنار هم قرار گرفتن ایده‌های کوچک، منشأ ایده های جدید و نوآورانه است. گاهی ممکن است یک ایده بسیار عجیب یا حتی مضحک، بهترین الگوها را در ذهن شما بسازد که در تنهایی ممکن است قادر به چنین کاری نباشید.

  • تکنیک توهم خلاق

اگر قصد دارید یک مجله با طراحی متفاوت آماده کنید، بهتر است به آن مساله و طراحی در ابتدا نگاهی بر اساس واقعیت داشته باشید. داشتن نگاه تخیلی و دور از واقعیت در ابتدا و سپس تلفیق آن با واقعیت، نتیجه نهایی بسیار خوبی به همراه خواهد داشت. هر آنچه که برای طراحی مجله هنری از ذهنتان میگذرد، جدی بگیرید. کوچکترین جرقه‌های ذهنی خود را در جایی ثبت کنید تا در زمان مناسب از آنها استفاده کنید.

چگونه مجله هنری طراحی کنیم

استانداردهای طراحی مجلات هنری

از جمله راهکارهایی که صاحبان مجلات برای حفظ فضای رقابتی با دیگر مجلات به کار گرفته‌اند، توجه به استانداردهای طراحی مجلات هنری است. این استانداردها شاید در ظاهر ساده به نظر برسند، ولی پاشنه آشیل طراحی مجلات محسوب می‌شوند:

  • انتخاب ابعاد مجله

یکی از عوامل مهم در طراحی مجله هنری، سایز و ابعاد آن است. ابعاد یک مجله می‌تواند تأثیر قابل ملاحظه‌ای در جذب مخاطب و افزایش فروش آن داشته باشد. مجله‌ها معمولاً ابعاد و اندازه‌های متنوعی دارند که اندازه‌های استاندارد، متداول‌تر هستند.

  • صفحه آرایی و طراحی روی جلد

فاکتورهای مربوط به صفحه آرایی شامل دو قسمت می‌شود؛ قسمت اول فاکتورهایی هستند که موجب جلب توجه سریع مخاطبان می‌شوند، از جمله طرح روی جلد، رنگ و لعاب ظاهری و ابعاد مجله. قسمت دوم نیز شامل فاکتورهایی است که باعث افزایش توجه مخاطبان به مجله و ترغیب آن‌ها به ورق زدن آن می‌شود.

  • ترکیب محتوای متنی و تصاویر

ترکیب تصویر و متن بخشی از استخوان بندی طراحی و صفحه آرایی‌های یک مجله است. در این بخش لی اوت و ترکیب طراحی ظاهری جلد و صفحات داخلی نیز بسیار مهم هستند که یک هارمونی و هماهنگی ایجاد کنند.

  • رعایت قواعد روانشناسی رنگ

رعایت استانداردهای روانشناسی رنگ‌ها، تأثیر عجیبی روی طراحی مجله دارد. شما با اطلاع از ویژگی‌های هر کدام از طیف‌های رنگی می‌توانید به اطلاعات ارزشمندی دست پیدا کنید و با کمک آنها تأثیر مطلب خود را بر روی مخاطب بررسی کنید.

  • الهام بخشی

الهام گرفتن از نمونه مجلات موفق موجود کمک می‌کند تا خلاقانه ایده پردازی و با ذهن باز طراحی کنیم. ممکن است طرح یا ایده طراحی مجله را در دل تعاریف یا نمونه‌هایی بیابیم که شاید نمونه آن را هیچ کجا ندیده باشیم، ناگهان جرقه‌ای زده می‌شود و طراحی خلاقانه در همین جا صورت می‌گیرد.

چگونه مجله هنری طراحی کنیم

نکاتی برای طراحی حرفهای یک مجله هنری

مهم‌ترین قسمتی که در یک مجله اول مورد توجه واقع می‌شود، طراحی روی جلد مجله و لی اوت آن است. عوامل بسیار زیادی در طراحی زیبا و تاثیرگذار جلد مجله و قالب بندی تأثیرگذار هستند، که در این بخش قصد داریم نکات مهم و کاربردی مربوط به طراحی این بخش را برای شما شرح دهیم.

  • در تایپوگرافی طراحی جلد مجله، نام نشریه یا سر تیتر مطلب که می‌تواند به‌گونه‌ای متفاوت و خاص طراحی شود را در الویت قرار دهید؛ و البته تیتر صفحات اصلی.
  • اگر برای روی جلد از عکس شخص استفاده می‌کنید، در صورتی که شخص زاویه دید خاصی دارد، توصیه می‌شود که عکس فرد را به سمت قسمت باز شو مجله چاپ کنید، که نشانگر زاویه دید فرد مورد نظر به محتوای درون مجله باشد.
  • در صورتی که تصویر روی جلد مجله، مربوط به شخص خاصی از جمله افراد سیاسی و… باشد، می‌توان زاویه دید فرد را در روی جلد مجله تغییر داد و به سمت مطالب درون مجله برگرداند.
  • جنس و نوع کاغذ در نظر گرفته شده برای جلد مجله هم می‌تواند در کیفیت چاپ تصاویر اشخاص روی مجله تأثیرگذار باشد. زیرا هر چقدر هم تصاویر با کیفیت باشد، اما جنس کاغذ در نظر گرفته شده برای مجله مناسب نباشد، مجله مورد توجه مخاطبان واقع نخواهد شد.
  • یکی از عناصری که در طراحی مجله خود نمایی می‌کند، رنگ آن است. انتخاب تم رنگ در طراحی گرافیک از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. هر رنگ، پیامی را به مخاطب می‌رساند که می‌توان با ایجاد تضاد رنگی یا هارمونی رنگ، به زیبایی‌های بصری مجله پرداخت.

طراحی یک مجله خلاقانه را زمانی می‌توان از تیم‌های طراحی درخواست کرد که تجربه اجرای آن را داشته باشند. با توجه به مواردی که شرح دادیم، انتخاب یک مجموعه معتبر و قابل اعتماد برای طراحی و چاپ مجله بسیار مهم است، اگر قصد دارید، طراحی و چاپ مجله خود را به یک تیم حرفه‌ای بسپارید، پیشنهاد ما گروه مشاوران طراحی افراگرافیک است. در afragraphic.com می‌توانید پیش از سفارش، از خدمات رایگان مشاوره تخصصی چاپ و طراحی با کارشناسان زبده برخوردار شوید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top