تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/08/04 - 07:35
کد خبر: 411880

در میزگرد اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل مطرح شد؛

فیلترینگ هفتمین مرحله طرح حمایت از حقوق کاربران/ کسانی که فیلترشکن می‌فروشند، مجرم‌اند!

فیلترینگ هفتمین مرحله طرح حمایت از حقوق کاربران/ کسانی که فیلترشکن می‌فروشند، مجرم‌اند!

رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه‌ کاربردی در رابطه با جرم انگاری فیلترینگ گفت: همانطور که معتاد، مجرم نیست و پخش‌کننده‌ی موادمخدر مجرم است. کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند مجرم نیستند و کسانی که فیلترشکن‌ها را می‌فروشند مجرم‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه‌ کاربردی و عضو شورای عالی فضای مجازی درمیزگرد اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، در ابتدا‌ی جلسه پرسش و پاسخ دانشجویان، خاطر نشان کرد؛ طرحی که به نام صیانت از کاربران فضای مجازی می‌شناسیم؛ هم‌اکنون، حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه‌ی کاربردی نام دارد.

گزارش از حمیده برزگری

پیام‌رسانی با 300هزارعضو، باید در کشور نمایندگی ثبت کند

تقی‌پور در پاسخ به پرسش‌های دانشجویان گفت: سابقه‌ی این طرح به سال نود و هفت یعنی مجلس دهم برمی‌گردد که متاسفانه به دلیل فرایند طولانی فضای‌ مجلس و ارجای‌‌ بررسی اوّلیه به مرکز پژوهش‌ها، نهایت با اصلاحات مرکز پژوهش‌ها درمرداد نود و هفت یعنی مجلس یازدهم، مطرح شد وبه نظر مرکز پژوهش ها یا کمیسیون فرهنگی نسخه ۲۶/۴/۱۴۰۰ در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: مبحث نمایندگی، در ۱۳/۳/۱۳۹۶در مصوبه شورای عالی فضای مجازی دررابطه با ساماندهی پیام‌رسان‌ها، گفته شده است و هرپیام‌رسانی که بیش از سیصد هزار عضو دارد باید نمایندگی خودش را در کشور ثبت کند و این چیز عجیبی نیست؛

رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه‌ی کاربردی گفت: فعالیت پیام‌رسان‌های خارجی در قلمرو کشور باید تابع یک سری قوانین باشد که همه‌ی کشور‌ها این قوانین را دارند وهمین مورد می‌تواند ضرورت طرح قوانین باشد؛ زیرا درمطالبه چیزی که از قبل بیان نشده است؛ معذوریم.

فیلترینگ هفتمین مرحله طرح حمایت از حقوق کاربران

عضو شورای عالی فضای مجازی در رابطه با فیلترینگ، گفت: در این طرح هفت مرحله مانند جریمه‌ی نقدی، جلوگیری از ارائه خدمات و… بیان شده است که هفتمین مرحله‌ی آن فیلترینگ است. در صورتی‌‌ که تعریف محدود سازی، در جرایم رایانه‌ای، در سال ۸۷/۸۶ توسط مجلس تصویب شده است و فیلترینگ بر عهده کارگروه مسائل جرایم رایانه‌ای، متشکل از سیزده نفر، مقامات امنیتی و قضایی است که رئیس آن دادستان کل کشوراست و این کارگروه بدون نیاز به این طرح و طبق قوانین خود، درصورت نیاز، می‌تواند محدودسازی را اجرا کند.

رضا تقی پور گفت: این طرح دستپخت مرکز پژوهش‌های مجلس است که بنده نیزبا کلیّات آن موافقم اما در جزئیات آن نظراتی داریم که در کمیسیون مشترک بیان می‌کنیم و تا سی درصد امکان تغییر جزئیات وجود دارد.

همانطور که معتاد، مجرم نیست و پخش‌کننده‌ی موادمخدر مجرم است. کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند مجرم نیستند و کسانی که فیلترشکن‌ها را می‌فروشند مجرم‌اند. وی در رابطه با پرسش دانشجویان درمورد صحبت های مؤمنی نصب، گفت: برادرعزیزمان در این طرح نیستند اما در این‌باره نظراتی دارند که ابراز می‌کنند.

کسانی که فیلترشکن می‌فروشند مجرم‌اند!

تقی‌پور ضمن اشاره به اختیاری بودن استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی، استفاده از روش‌های تشویقی و ارائه‌ خدمات داخلی که امکان دسترسی به آن در پیام‌رسان‌های خارجی نیست را نوید داد و گفت: ما نباید توقع داشته باشیم پیام‌رسان‌های داخلی با هزینه‌ی کم، بتوانند همه چیز را فراهم کنند،نت ورک واتساپ هم برای آمازون هست وهنوز سیستم حمل و نقل بسیاری از کشور ها وابسته به آمریکا و انگلیس است و ایران در جایگاه خوبی از این بابت قرار دارد و ما از لحاظ فنی مشکلی نداریم .

رضا تقی‌پور، رئیس کمیسیون ویژه بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه‌ کاربردی در رابطه با جرم انگاری فیلترینگ گفت: همانطور که معتاد، مجرم نیست و پخش‌کننده‌ی موادمخدر مجرم است. کاربرانی که از فیلترشکن استفاده می‌کنند مجرم نیستند و کسانی که فیلترشکن‌ها را می‌فروشند مجرم‌اند.

وی در رابطه با پرسش دانشجویان، گفت: برادرعزیزمان در این طرح نیستند اما در این‌باره نظراتی دارند که ابراز می‌کنند. هم‌چنین در پاسخ به عدم اغنا و شفافیت این طرح برای رسانه و مردم گفت: متأسفانه مجلس ساز و کار مناسبی برای اطلاع رسانی ندارد و ما باید اطلاع رسانی خود را در این عرصه قوی کنیم.

گزارش از حمیده برزگری

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top