تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/08/10 - 15:44
کد خبر: 412523

ثواب زیارت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) همچون زیارت امام حسین (ع) در کربلا است

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) گفت: سرّ این حدیث که چرا ثواب زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) همچون کربلا است هنوز برما پوشیده است و شاید هیچ زمان نیز نتوان به اسرار آن دست یافت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آخرین جلسه هماهنگی ستاد هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم (ع) با حضور آیت الله محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس، مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی شهرستان، فرماندار ، شهردار ، مسئولین فرهنگی ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، رسانه ملی و دیگر مسئولان شهرستان ری در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

ثواب زیارت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) همچون زیارت امام حسین (ع) در کربلا است

آیت الله محمدی ری شهری اظهار داشت: در این دولت که شخص رئیس جمهور در زمینه معارف اهل بیت (ع) بسیار علاقه‌مند و دارای دغدغه هستند و امید داریم در زمینه نشر معارف اهل بیت و توسعه فرهنگ دینی در سطوح مختلف جامعه، همتی بیش از بیش به‌کار گرفته شود تا نظام اسلامی ما پویاتر از گذشته به مسیر خود ادامه دهد.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث بیان کرد: در میان امامزادگان شخصیتی مانند حضرت عبدالعظیم(ع) وجود ندارد که نسبش با چهار واسطه به امام حسن مجتبی(ع) برسد و آن همه تجلیل و تکریم و توثیق از جانب امام معصوم شده باشد و بتواند در جایگاه امام زمان خود پاسخگوی سوالات مردم باشد و زیارتش برابر با زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) تلقی شود.

وی: امام خمینی(ره) شخصیت بی‌نظیری بودند که آینده را به درستی پیش‌بینی می‌کردند. نقل شده این مرد الهی هنگامی که توفیق زیارت کربلا نصیبشان نمی‌شد در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حاضر می‌شدند و همان اعمالی که در کربلا انجام می‌شود در این حرم نورانی انجام داده است.

رئیس موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث گفت: سرّ این مطلب و حدیث که چرا ثواب زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع)  همچون کربلا است هنوز برما پوشیده است و شاید هیچ زمان نیز نتوان به اسرار آن دست یافت اما وظیفه ما و متولیان فرهنگی این است که در مسیر معرفی آن حضرت و تبیین مناقب و فضائل ایشان به ویژه برای نسل جوان تلاش و کوشش کنیم.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در پایان خاطرنشان کرد: خدمت به این امامزاده واجب التعظیم افتخار بزرگی است که باید همه مسئولین و خدمتگزاران این فرصت را مغتنم بشمارند و اینگونه نباشد که در پایان خدمت خود حسرت اموری را داشته باشیم که می توانستیم انجام دهیم اما کوتاهی صورت پذیرفته باشد، لذا باید با تلاش در راستای معرفی و الگوسازی از این محدث والامقام موجبات رضای الهی را فراهم سازیم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top