تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/08/16 - 12:56
کد خبر: 413102

هشدار بارش شدید باران و کولاک برف در ۸ استان

سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش شدید باران، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر و کولاک برف در ۸ استان هشدار داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در چهارمحال و بختیاری، یزد، کرمان، هرمزگان، شمال و شرق خوزستان، برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، اصفهان، خراسان جنوبی، لرستان، جزایر تنگه هرمز و خلیج‌فارس رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و در برخی مناطق تهران، البرز و سمنان بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

فردا دوشنبه بارش‌ها در استان‌های فارس، بوشهر، یزد، کرمان، خراسان جنوبی، اصفهان، جزایر تنگه هرمز و خلیج‌فارس و برخی مناطق استان‌های هرمزگان کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری ادامه خواهد داشت. در این مدت بارش‌ها در مناطق مرتفع و سردسیر به شکل برف خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در بیشتر مناطق کشور جو آرام و پایدار حاکم است، از این رو افزایش آلاینده‌های جوی برای شهرهای صنعتی و پرتردد به‌ویژه تهران و کرج پیش بینی شده است.

از اواخر وقت چهارشنبه با نفوذ جریانات شمالی روی دریای خزر، بارش‌ها در استان‌های گیلان و اردبیل آغاز می شود و روز پنجشنبه در استان‌های ساحلی دریای خزر، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش پیش بینی می‌شود.

همچنین از فردا تا چهارشنبه در نیمه شمالی کشور افزایش تدریجی دما پیش بینی شده و روز پنجشنبه در شمال غرب و استان‌هیا ساحلی دریای خزر کاهش محسوس دما روی می‌دهد.

توصیف سامانه: ادامه فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران گاهی وزش باد شدید موقتی، در نواحی با اقلیم گرم گاهی توام با رعدوبرق، در ارتفاعات و مناطق با اقلیم سرد بارش برف

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ : شرق لرستان، نیمه شرقی یزد، شرق فارس.

دوشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۷ : غرب و جنوب یزد، خراسان جنوبی، فارس، کرمان، هرمزگان.

اثر مخاطره: احتمال جاری شدن روان آب، احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی و یخ زدگی جاده‌ها همراه با کاهش دید بویژه در گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال بالا آمدن سطح رودخانه‌ها و احتمال تاخیر در پروازها

توصیه: احتیاط در تردد و عدم توقف حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری، احتیاط در عبور از جاده‌های کوهستانی و به همراه داشتن تجهیزات زمستانی

توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش شدید باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و درنقاط سردسیر و ارتفاعات بارش برف

منطقه اثر:

یکشنبه ۱۴۰۰/۰۸/۱۶ : هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان، شمال فارس، نیمه غربی یزد.

اثر مخاطره: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، لغزندگی جاده‌ها توام با کاهش دید، مه آلودگی تاخیر یا احتمال لغو پروازها، احتمال برخورد صاعقه، کولاک برف در مناطق کوهستانی و سردسیر

توصیه: بازگشایی آبروهای درون شهری و دهانه پل‌ها، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، پرهیز از سفرهای غیر ضروری و در صورت نیاز در تردد جاده‌ای به همراه داشتن تجهیزات زمستانی بویژه در هنگام عبور از گردنه‌های برفگیر، آمادگی راهداری برای بارش برف در گردنه‌های برفگیر.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
تاکید بر تولید و واردات مناسب در جلسه شورای رقابت با وزیر صمت
صندوق بین‌المللی پول از بهبود نرخ بیکاری در ایران خبر داد
مقایسه ساعت اورینت با سیتیزن
پلیس راهور: از سفرهای غیرضروری در جنوب شرق کشور اجتناب کنید
اردوغان: اسرائیل تنها مقصر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است
بلینکن: تشدید تنش با ایران به نفع آمریکا و اسرائیل نیست
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top