تاریخ انتشار: شنبه 1400/08/22 - 16:36
کد خبر: 413750

منابع زبان کنکور ارشد وزارت بهداشت

پیش از آن که به معرفی کتاب‌های زبان ارشد وزارت بهداشت بپردازیم بهتر است به موضوعی که باعث شده بین آزمون کنکور این دو وزارتخانه بخصوص در درس زبان انگلیسی تفاوت‌هایی باشد اشاره کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، وزارت بهداشت یکی از وزارتخانه‌هایی است که در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد و زبان ارشد وزارت بهداشت یکی از دروس اصلی این آزمون است که ضریب بالایی برای آن در نظر گرفته شده است. بنابراین لازم است افرادی که مایل به شرکت در آزمون این وزارتخانه هستند بتوانند به سوالات زبان ارشد علوم پزشکی با درصد بالایی پاسخ دهند. در حال حاضر کتاب‌های متعددی وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای یادگیری زبان و پاسخ دادن به سوالات استفاده کرد اما از آن جا که ممکن است برخی از داوطلبان زمان کمی در اختیار داشته باشند، بهتر است از انواع کتاب تست زبان ارشد که در خصوص زبان آزمون وزارت بهداشت طراحی شده و داوطلبان را راحت‌تر به مقصد می‌رساند استفاده نمایند. از جمله این کتاب‌ها می‌توان به کتاب زبان iqb ، کتاب جعبه سیاه ارشد علوم پزشکی، کتاب زبان مهاجرنیا و همچنین کتاب زبان لزگی اشاره کرد که در ادامه به معرفی بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت.

تفاوت زبان ارشد وزارت بهداشت با وزارت علوم

پیش از آن که به معرفی کتاب‌های زبان ارشد وزارت بهداشت بپردازیم بهتر است به موضوعی که باعث شده بین آزمون کنکور این دو وزارتخانه بخصوص در درس زبان انگلیسی تفاوت‌هایی باشد اشاره کنیم. سوالات درس زبان انگلیسی در آزمون وزارت علوم همگی بر مبنای درک مطلب هستند و لازم است داوطلبان زبان تخصصی خود را تقویت کرده باشند اما در مورد درس زبان ارشد وزارت بهداشت بهتر است داوطلبان زبان عمومی خود را قوی‌تر نمایند. داوطلبان برای این امر می‌توانند از کتاب تست زبان ارشد که بر مبنای کتاب 504 واژه طراحی شده و همچنین کتاب زبان iqb، کتاب زبان لزگی و همچنین زبان مهاجرنیا در کنار کتاب تست زبان ارشد علوم پزشکی که همگی می‌توانند به درک مطلب و یادگیری بهتر و بیشتر لغات کمک نمایند، استفاده کنند.

کتاب زبان iqb

یکی از کتاب‌های زبان که برای آزمون کنکور وزارت بهداشت و موفقیت در درس زبان ارشد وزارت بهداشت می‌تواند به شما کمک نماید کتاب زبان iqb است. این کتاب تالیف سارا شاهرضا (رتبه دوم بیوتکنولوژی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس) می‌باشد و توسط انتشارات دکتر خلیلی به چاپ رسیده است.

در این کتاب تمامی سوالات درس زبان کنکور وزارت بهداشت به همراه پاسخ‌های تشریحی آمده است و یکی از بهترین کتاب‌های تست زبان ارشد علوم پزشکی به شمار می‌آید که برای داوطلبان کنکور وزارت بهداشت بسیار مفید خواهد بود. از دیگر ویژگی‌های این کتاب می‌توان به تعیین پاسخ صحیح و چرایی و علت نادرست بودن سایر گزینه‌ها پرداخته شده است. همچنین در پاسخ هر سوال به نکانی اشاره شده که به داوطلبان کمک می‌کند سوالات مشابه را به راحتی پاسخ دهند.

کتاب زبان مهاجرنیا

یکی از کتاب‌های کنکور که برای موفقیت در درس زبان ارشد وزارت بهداشت پیشنهاد می‌شود، کتاب زبان مهاجرنیا است. زیرا بیشتر افرادی که برای آزمون زبان ارشد علوم پزشکی از این کتاب استفاده کرده‌اند، موفق شده‌اند درصد بالایی از سوالات این درس را به درستی پاسخ دهند. زیرا در این کتاب مهارت‌ها و تکنیک‌های میان‌بری آموزش داده شده است که کمک می‌کند داوطلب بتواند هر چه سریع‌تر به پاسخ درست سوال برسد و در وقت خود برای پاسخگویی به سوالات دیگر صرفه جویی نماید.

همچنین در کتاب زبان مهاجرنیا، شرایطی پیش بینی شده تا به داوطلبانی که سطح دانسته‌های آن‌ها در درس زبان انگلیسی پایین است کمک شود تا بتوانند این درس را به خوبی فراگیرند. به طور مثال در این کتاب مطالب از سطح صفر به همراه ترجمه کامل تمامی سوالات و متن‌ها، درج شده است، به این ترتیب شما هیچگاه در یادگیری درس زبان دچار یاس و خستگی نخواهید شد و آن را با شوق بیشتری ادامه خواهید داد.

اگر شما پکیج کامل کتاب زبان مهاجرنیا را تهیه کنید یک کتابچه لغت به همراه فلش کارت‌هایی که لغات و اصطلاحات مورد نیاز کنکور ارشد و دکتری وزارت بهداشت را در بر دارد، در اختیار شما قرار خواهد گرفت که با استفاده از تصاویر به یادگیری هر چه بیشتر لغات زبان کمک کرده و شما را از مطالعه کتاب تست زبان ارشد دیگری بی‌نیاز خواهد کرد.

کتاب زبان لزگی

اگر به دنبال یک کتاب برای موفقیت در درس زبان ارشد وزارت بهداشت هستید، کتاب زبان لزگی، تالیف امیر لزگی که دارای دکترای زبان و مدرس دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی می‌باشد یک انتخاب بسیار عالی به شمار می‌آید. در کتاب زبان لزگی به مواردی پرداخته شده که توانسته این کتاب را به یکی از بهترین منابع برای آزمون زبان ارشد علوم پزشکی تبدیل نماید. به عنوان مثال سوالات کنکور سال‌های پیش برای درک بیشتر مطالب و یادگیری کاربرد لغات ذکر شده است.

همچنین با توجه به این مورد که ممکن است سطح دانسته‌های زبان انگلیسی داوطلبان متفاوت باشد، پیچیدگی سوالات از سطح آسان به سخت انجام شده و داوطلب می‌تواند با استفاده از این روش به ارتقای سطح زبان خود به مرور کمک نماید. دیگر آن که برای درک مطلب بیشتر، مثال‌ها و مطالبی از کتاب‌های تافل و 504 واژه و همچنین سایر کتاب تست زبان ارشد در کتاب زبان لزگی استفاده شده است. اما یک سری موارد در این کتاب وجود دارد که ممکن است برخی از داوطلبانی که سطح زبان آن‌ها پایین‌تر است نتوانند از این کتاب بهره کافی را ببرند که بهتر است شیوه خواندن این کتاب را بلد باشند تا از سردرگمی رها شوند.

بانک کتاب روز

با توجه به اطلاعاتی که در خصوص سه کتاب زبان لزگی، iqb و همچنین کتاب زبان مهاجرنیا در اختیارتان قرار دادیم، می‌توانید با توجه به سطح زبان خود کتابی که برای شما کارآمدتر است و می‌تواند به شما جهت موفقیت در آزمون زبان ارشد علوم پزشکی کمک نماید را انتخاب نمایید. در حال حاضر هر سه این کتب که برای شرکت در آزمون زبان ارشد وزارت بهداشت مفید است در سایت بانک کتاب روز به آدرس الکترونیکی https://ketabrooz.ir/  در دسترس داوطلبان قرار گرفته است که می‌توانید با استفاده از تخفیفی که برای آن در نظر گرفته شده است، خرید خود را انجام دهید.

سایت کتاب روز یک فروشگاه آنلاین فروش کتاب پزشکی می‌باشد که به مدت 5 سال است در این زمینه فعالیت دارد و در این مدت توانسته انواع کتب پزشکی و غیر پزشکی را در اختیار داوطلبان کنکور، دانشجویان و اساتید رشته‌های فیزیولوژی، پرستاری، مامایی، روانشناسی و .. قرار دهد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ندا
1400/10/04 - 04:27

من تازه میخوام واسه ارشد زبان رو بخونم و نمیدونم کتاب آی کیو بی زبان به تنهایی کافیه یا حتما یه درسنامه هم تهیه کنم. مرسی اگه راهنمایی کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top