تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/08/24 - 10:56
کد خبر: 413930

علاقه مندان یادگیری زبان انگلیسی باید بدانند(بخش اول)؛

معرفی ۵اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

معرفی ۵اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

برای آموزش زبان انگلیسی باید بدانیم که انگلیسی چیست! زبان سه وجه دارد. این زبان دارای تعدادی لغت است (واژگان انگلیسی) که با آرایش و دستور خاصی (گرامر یا دستور زبان) در کنار یکدیگر می نشینند. حال اگر زبان مکالمه در مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ وارد شود نمود آوایی یا تلفظ نیز پیدا می کند.

به گزارش سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانستن یک زبان خارجی توانایی است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و روز به روز بر ضرورت آن افزوده می‌شود. میزان این دانش در افراد متفاوت است و از تسلط کامل به آن (درک، نوشتن، شنیدن و حرف زدن) تا آشنایی و قابلیت ترجمه مقدماتی و دست و پا شکسته را شامل می‌شود. اما چرا باید یک زبان جدید یاد گرفت؟!

این موضوع را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی نمود. اما با توجه به اینکه غالب خوانندگان چیستایی، دانشجویان و افراد علاقه‌مند به پژوهش هستند، موضوع ضرورت زبان را از منظر آنها بررسی می‌کنیم.

دوران کنکور: اولین جایی است که بلد بودن زبان خارجی (بطور خاص انگلیسی) از یک آپشن تبدیل به یک مزیت رقابتی می‌شود. قاعدتاً کسانی که زبان را با درصد بهتری می‌زنند، رتبه بهتر و به تبع آن احتمال بیشتری برای قبولی در رشته مورد علاقه و دانشگاه مدنظر خود دارند.

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

دوران کارشناسی: دورانی است که بلد بودن زبان کماکان یک مزیت رقابتی است. در این دوران بعلت اینکه اکثر کتاب‌ها به زبان فارسی است و معمولاً بجز برای تحقیق در رابطه با پروژه‌های دانشگاهی، دانشجو نیاز زیادی به استفاده از زبان ندارد، باور عمومی بر آن است که بلد نبودن زبان چندان ضروری نیست.تصوری که کاملاً اشتباه است، این موضوع از چند جهت قابل بررسی است. اول اینکه اگر چه تمامی کتاب‌های درسی دوران کارشناسی ترجمه شدند، اما اکثر آنها چندان به روز نیست و غالباً قدیمی هستند. لذا بلد بودن زبان به شما کمک می‌کند، از منابع به روز استفاده کنید.دوماً اگر افراد قصد ادامه تحصیل داشته باشند، قطعاً زبان به شما کمک می‌کند تا در کنکور کارشناسی ارشد، رتبه بهتری کسب کنید.

دوران کارشناسی ارشد: در این دوران بلد بودن زبان صرفاً یک مزیت رقابتی نیست و بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه شما ممکن است که نیاز جدی به آن داشته باشید. چرا که: در بسیاری از رشته‌ها برخی از کتب تخصصی به زبان اصلی هستند و ترجمه‌ای برای آنها وجود ندارد. همچنین مرسوم است دانشجویان در دوران کارشناسی ارشد و همراه با پایان‌نامه‌ خود، مقاله‌ای در نشریات علمی منتشر نماید که غالب این نشریات و ژورنال‌های علمی، به زبان انگلیسی هستند.

دوران دکتری: در این دوران، دانستن زبان یک پیش‌نیاز است. تقریباً تمامی منابع و کتب مورد نیاز شما به زبان اصلی هستند و ضروری است شما زبان انگلیسی را بلد باشید. همچنین برای انتشار مقالات، شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی، فرصت‌های مطالعاتی و غیره قاعدتاً نیاز به دانستن زبان انگلیسی دارید.

برای آموزش زبان انگلیسی باید بدانیم که انگلیسی چیست! زبان سه وجه دارد. این زبان دارای تعدادی لغت است (واژگان انگلیسی) که با آرایش و دستور خاصی (گرامر یا دستورزبان) در کنار یکدیگر می نشینند. حال اگر زبان مکالمه در مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ وارد شود نمود آوایی یا تلفظ نیز پیدا می کند. 

در ادامه این گزارش به بررسی نرم افزارهای موردنیاز در رابطه با یادگیری هر وجه می پردازیم.

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

نرم افزارهای یادگیری لغات انگلیسی

1) Wordup

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

نرم‌افزار Wordup یکی از بهترین نرم‌افزارهای موجود برای یادگیری لغات زبان انگلیسی است. برخلاف دیگر اپلیکیشن‌ها، Wordup صرفا یک لایتنر و یا یک لیست لغت برای یادگیری کلمات انگلیسی نیست و خیلی فراتر از آن چیزی است که می‌توانید تصور کنید.این اپلیکیشن تمامی کلمات زبان انگلیسی را بر اساس کاربردی که دارند، رتبه‌بندی کرده است. پس زمانی که می‌خواهید یک لغتی را یاد بگیرید، می‌توانید مطمئن باشید که آن لغت کاربرد دارد و می‌تواند برایتان مفید باشد.در ابتدا که وارد این اپلیکیشن می‌شوید، تستی از شما گرفته می‌شود و سپس بر اساس آن لغات را برای شما نشان می‌دهد. سپس هدف خود را در روز تعیین می‌کنید و پس از آن کارت‌ها برای شما نشان داده می‌شوند.اگر لغتی را بدانید، به ترتیب بعد از یک روز، سه روز، یک هفته، یک ماه، سه ماه و یک سال دوباره برایتان نشان داده می‌شود تا Wordup مطمئن شود که آن واژه وارد حافظه بلند مدت شما شده است. سازندگان این اپلیکیشن معتقد هستند که بعد از یک سال دیگر امکان نداد لغات را فراموش کنید.اپلیکیشن Wordup در کنار معانی لغات، آن را در قالب فیلم، سریال، موسیقی، سخنان بزرگان و اخبار نشان می‌دهد تا نه تنها معنی لغت را یاد بگیرید بلکه با کاربرد آن هم آشنا شوید.

2) Vocabulary.com

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

این اپلیکیشن، ترکیب یادگیری لغات انگلیسی و بازی است؛ که به شما این امکان را می دهد تا کلماتی را که انتخاب کرده اید با بازی یاد بگیرید و حفظ کنید. Vocabulary.com ادعا می کند که از الگوریتم های پیچیده برای سفارشی سازی سوالات و تمرینات مخصوص به هر کاربر استفاده می کند. دلیلی که باعث شده این اپلیکیشن کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند، بخش فلش کارت ها و آزمونهای یادگیری است.

3)  A Word A Day Widget

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

اگر تمایل دارید هر روز تنها یک کلمه حفظ کنید به شما اپلیکیشن A Word A Day Widget را پیشنهاد می کنم. این برنامه هر روز یک کلمه بر روی صفحه گوشی نشان می دهد. لازم به توضیح است تنها کاربران اندروید می توانند از این برنامه استفاده کنند.

4) memrise

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

اپلیکیشن Memrise، ارائه‌دهنده‌ی انواع دوره‌های آموزشی برای تعداد زیادی از زبان‌ها، به‌صورت رایگان هست. این اپلیکیشن دارای سیستم امتیازدهی، برای جذب کردن فرایند یادگیری زبان انگلیسی می‌باشد. باوجود آنلاین بودن نرم‌افزار، قابلیتی دارد که شما حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارید می‌توانید با استفاده از حالت آفلاین از آموزش‌های این برنامه بهره ببرید. اپلیکیشن Memrise یکی از قدرتمندترین نرم‌افزارهای لایتنر است که برای یادگیری و به‌خاطر سپردن گستره‌ی وسیعی از لغات کاربردی، روشی بسیار موثر محسوب می‌شود. این اپلیکیشن قدرتمند به شما این امکان را می‌دهد که به فراگیری درس‌ها و دوره‌هایی که دیگر کاربران ایجاد کرده‌اند بپردازید. کتاب‌ها و مراجع آموزشی زبان انگلیسی بسیار معروف، از قبیل کتاب‌های «۵۰۴ واژه‌ی ضروری»، «۱۱۰۰ واژه‌ی ضروری برای تافل»، «واژگان ضروری برای آیلتس» تنها بخشی از محتوای آموزشی غنی این اپلیکیشن به‌شمار می‌آید.

5) Lingua.ly

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

نرم‌افزار Lingua.ly، اپلیکیشنی برای یادگیری زبان انگلیسی و واژگان این زبان می‌باشد. روش اصلی آموزش این نرم‌افزار از طریق لغات است. درواقع با این روش ذهن شما به یک نوع خاص از نوشتن متون عادت نمی‌کند و قادر خواهید بود کلیه‌ی لغات زبانی که می‌آموزید را بخوانید. این نرم‌افزار برای افرادی مناسب است که می‌خواهند توانایی خود را در یک‌زبان گسترش دهند.

ادامه دارد...

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top