تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/08/25 - 13:12
کد خبر: 414076

علاقه مندان یادگیری زبان انگلیسی باید بدانند(بخش دوم)؛

معرفی ۹ اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

اپلیکیشن تصحیح گرامر Grammarly، به شما کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس و اطمینان خاطر بیشتری پیام‌ها و نامه‌های خود را تایپ کنید.این اپلیکیشن یک افزونه‌ی کیبورد بر روی گوشی‌ها است که پس از نصب آن و ارائه دادن دسترسی‌های لازم به این برنامه، می‌توانید از آن برای تصحیح گرامر زبان‌هایی مثل انگلیسی، عربی، اسپانیایی، آلمانی و… استفاده کنید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانستن یک زبان خارجی توانایی است که اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست و روز به روز بر ضرورت آن افزوده می‌شود. میزان این دانش در افراد متفاوت است و از تسلط کامل به آن (درک، نوشتن، شنیدن و حرف زدن) تا آشنایی و قابلیت ترجمه مقدماتی و دست و پا شکسته را شامل می‌شود. اما چرا باید یک زبان جدید یاد گرفت؟!

این موضوع را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی نمود. اما با توجه به اینکه غالب خوانندگان چیستایی، دانشجویان و افراد علاقه‌مند به پژوهش هستند، موضوع ضرورت زبان انگلیسی را از منظر آنها بررسی می‌کنیم.

دوران کنکور: اولین جایی است که بلد بودن زبان خارجی (بطور خاص انگلیسی) از یک آپشن تبدیل به یک مزیت رقابتی می‌شود. قاعدتاً کسانی که زبان را با درصد بهتری می‌زنند، رتبه بهتر و به تبع آن احتمال بیشتری برای قبولی در رشته مورد علاقه و دانشگاه مدنظر خود دارند.

اپلیکیشن های یادگیری زبان انگلیسی

دوران کارشناسی: دورانی است که بلد بودن زبان کماکان یک مزیت رقابتی است. در این دوران بعلت اینکه اکثر کتاب‌ها به زبان فارسی است و معمولاً بجز برای تحقیق در رابطه با پروژه‌های دانشگاهی، دانشجو نیاز زیادی به استفاده از زبان ندارد، باور عمومی بر آن است که بلد نبودن زبان چندان ضروری نیست.تصوری که کاملاً اشتباه است، این موضوع از چند جهت قابل بررسی است. اول اینکه اگر چه تمامی کتاب‌های درسی دوران کارشناسی ترجمه شدند، اما اکثر آنها چندان به روز نیست و غالباً قدیمی هستند. لذا بلد بودن زبان به شما کمک می‌کند، از منابع به روز استفاده کنید.دوماً اگر افراد قصد ادامه تحصیل داشته باشند، قطعاً زبان به شما کمک می‌کند تا در کنکور کارشناسی ارشد، رتبه بهتری کسب کنید.

دوران کارشناسی ارشد: در این دوران بلد بودن زبان صرفاً یک مزیت رقابتی نیست و بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه شما ممکن است که نیاز جدی به آن داشته باشید. چرا که: در بسیاری از رشته‌ها برخی از کتب تخصصی به زبان اصلی هستند و ترجمه‌ای برای آنها وجود ندارد. همچنین مرسوم است دانشجویان در دوران کارشناسی ارشد و همراه با پایان‌نامه‌ خود، مقاله‌ای در نشریات علمی منتشر نماید که غالب این نشریات و ژورنال‌های علمی، به زبان انگلیسی هستند.

دوران دکتری: در این دوران، دانستن زبان یک پیش‌نیاز است. تقریباً تمامی منابع و کتب مورد نیاز شما به زبان اصلی هستند و ضروری است شما زبان انگلیسی را بلد باشید. همچنین برای انتشار مقالات، شرکت در کنفرانس‌های بین‌المللی، فرصت‌های مطالعاتی و غیره قاعدتاً نیاز به دانستن زبان انگلیسی دارید.

برای آموزش زبان انگلیسی باید بدانیم که انگلیسی چیست! زبان سه وجه دارد. این زبان دارای تعدادی لغت است (واژگان انگلیسی) که با آرایش و دستور خاصی (گرامر یا دستورزبان) در کنار یکدیگر می نشینند. حال اگر زبان مکالمه در مهارت های لیسنینگ و اسپیکینگ وارد شود نمود آوایی یا تلفظ نیز پیدا می کند. 

در ادامه این گزارش به بررسی نرم افزارهای موردنیاز در رابطه با یادگیری زبان می پردازیم.

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

نرم افزارهای یادگیری گرامر

1) Basic English Grammar

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

در اپلیکیشن آموزش گرامر زبان انگلیسی Basic English Grammar می‌توانید مثل یک کتاب جامع، به کل مباحث گرامری زبان انگلیسی دسترسی داشته باشید.وقتی که وارد این اپلیکیشن بشوید، ابتدا از شما می‌خواهد که زبان مادری خود را انتخاب کنید که خوشبختانه در کنار بیش از صد زبان مختلف، زبان فارسی نیز بین آن‌ها قرار دارد و می‌توانید از قابلیت ترجمه این اپلیکیشن استفاده نمایید.از منوی سمت چپ داخل برنامه نیز می‌توانید به تمام دروس گرامری که به صورت طبقه‌بندی شده هستند، دسترسی پیدا کنید.قسمتی نیز برای تمرین وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید مهارت گرامر خود را بسنجید.این اپلیکیشن رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که با توجه به سلیقه افراد مختلف، هم می‌تواند یک عیب محسوب شود و هم یک مزیت!

2) Grammarly

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

شاید برایتان پیش آمده باشد که موقع نگارش به زبان انگلیسی، از گرامری که استفاده می‌کنید شک داشته باشید. اپلیکیشن تصحیح گرامر Grammarly، به شما کمک می‌کند تا با اعتماد به نفس و اطمینان خاطر بیشتری پیام‌ها و نامه‌های خود را تایپ کنید.این اپلیکیشن یک افزونه‌ی کیبورد بر روی گوشی‌ها است که پس از نصب آن و ارائه دادن دسترسی‌های لازم به این برنامه، می‌توانید از آن برای تصحیح گرامر زبان‌هایی مثل انگلیسی، عربی، اسپانیایی، آلمانی و… استفاده کنید.نرم‌افزار Grammarly مثل یک معلمی بالای سر شما می‌ایستد و هر موقع متوجه شود که در متن شما اشتباه گرامری وجود دارد، به شما با دلیل موجه اخطار داده و نشان می‌دهد که کجا و چرا از گرامر اشتباهی استفاده کرده‌اید.این اپلیکیشن نه تنها گرامر متن شما را بررسی می‌کند، بلکه املای کلمات نیز توسط این اپلیکیشن فوق‌العاده بررسی می‌شوند.

Grammar-Up-app(3

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

برنامه Grammar Up تمرکز خود را روی محتوای مربوط به کسب و کار‌ها قرار داده و به وسیله نمودار‌های مختلف سعی می‌کند نقاط ضعف و قوت گرامر شما را نشان دهد. با روشی که Grammar Up در پیش گرفته، شما می‌توانید خیلی راحت تنها روی بخش‌هایی تلاش برای یادگیری را بیشتر کنید که واقعا ضعف دارید. نسخه پایه‌ای این اپلیکیشن رایگان است اما شما می‌توانید نسخه کامل این اپلیکیشن را خریداری کنید. از دیگر ویژگی‌های Grammar Up می‌توان به شمارشگر معکوس اشاره کرد که هدف آن کمک به کاربرانی است که نیاز دارند تحت فشار زمان، تمرین‌های خود را انجام دهند. همچنین این برنامه می‌تواند پیشنهاد‌های مناسبی برای یادگیری بهتر به شما ارائه کند.

English Grammar Book(4

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

اگر از کاربران اندروید هستید، این برنامه کاملا رایگان برای یادگیری بیشتر گرامر ساخته شده است. بدون هیچ خرید درون برنامه‌ای، English Grammar Book ویژگی‌هایی را به شما ارائه می‌کند که در برنامه‌های مشابه برای در اختیار داشتن آن‌ها نیاز به پرداخت پول است.

Grammar Checker (5

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

اپلیکیشن Grammar Checker یک نرم افزار خاص و بدون ضعف برای مشاهده و چک کردن گرامر در متن های انگلیسی است. این نرم افزار توسط C.A Apps برای اندروید توسعه و در مارکت بزرگ گوگل پلی منتشر شده است. Grammar Checker به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد اما برای دسترسی به تمام امکانات آن کاربران نیاز به پرداخت درون نرم افزاری دارند که مبلغ آن ۱.۹۹دلار است. این نرم افزار با استفاده از یک تکنولوژی انحصاری و خاص به سرعت متن وارد شده را بررسی می کند و هر گونه مشکل را در چینش کلمات و متون شناسایی می کند و برایتان نمایش می دهد.گرامر صحیح یکی از مشکلات کاربران و افرادی هست که نیاز دارند متون خود را به زبان انگلیسی ترجمه کنند و بسیاری از نرم افزار های ساخته شده محدودیت های بسیاری دارند، گر شما نیز جزو چنین افرادی می باشید و روزانه با متن های گوناگونی رو به رو هستید پیشنهاد می کنیم Grammar Checker را بر روی گوشی خود به عنوان یک نرم افزار بسیار کاربردی داشته باشید. بر خلاف برخی از برنامه های مشابه که تنها جزئی از دستورات زبان را پشتیبانی می کنند ؛ این اپ تمامی دستورات را به آسانی تشخیص می دهد و وجود هر گونه اشتباه را به نمایش می گذارد. علاوه بر این در هنگام شناسایی هر گونه اشتباهی در گرامر متن ها، نحوه چینش متن و کلمات را حدس بزنید و بهترین گزینه را به نمایش می گذارد.

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

نرم افزارهای یادگیری تلفظ زبان انگلیسی

ELSA Speak (1

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

به جرئت می‌توان گفت که اپلیکیشن آموزش تلفظ زبان انگلیسی ELSA Speak، یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های موجود برای یادگیری تلفظ زبان انگلیسی است.این اپلیکیشن از یک رابط کاربری زیبا و چشم‌گیر بهره می‌برد که در همان ابتدا توجه هر کسی را جلب می‌کند.وقتی وارد اپلیکیشن ELSA Speak می‌شوید، این اپلیکیشن برای بهتر کردن تجربه یادگیری، از شما چند سوال می‌پرسد. پس از پاسخگویی به سوالات و رد کردن مرحله ثبت‌نام، وارد بخش اصلی اپلیکیشن می‌شوید که از 23 بخش مختلف تشکیل شده است و هر آن چه که برای یادگیری تلفظ زبان انگلیسی نیاز دارید، در این بخش‌ها وجود دارند.اگر وارد یکی از این بخش‌ها بشوید، با درس‌های مختلفی رو به رو می‌شوید که هر کدام از آن‌ها بر روی یکی از مباحث تلفظ زبان انگلیسی تمرکز می‌کند.در داخل این درس‌ها، ابتدا گوینده اپلیکیشن عبارتی را به صورت کاملا واضح تلفظ می‌کند و سپس بعد از آن، شما نیز همان عبارت را تلفظ می‌کنید. این اپلیکیشن به تکنولوژی تشخیص گفتار مجهز است و به صورت دقیق مشخص می‌کند که کجای تلفظ‌تان اشتباه است و با مقیاسی از صفر تا صد نشان می‌دهد که چقدر تلفظ شما نزدیک به یک بومی زبان است.حتی در بعضی از بخش‌ها، ویدئویی نیز وجود دارد که یک معلم زبان انگلیسی به صورت تخصصی، تلفظ کلمه‌ی داخل درس را برایتان شرح می‌دهد و نکاتی برای بهتر تلفظ کردن آن می‌گوید.دروس اپلیکیشن ELSA Speak طوری طراحی شده‌اند که نه تنها می‌توانید تلفظ زبان انگلیسی خود را بهبود ببخشید، بلکه می‌توانید مهارت مکالمه خود را نیز تقویت کنید.

English Pronunciation ( 2

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

این اپلیکیشن دارای یک تکنیک یادگیری منحصر به فرد است که برای زبان‌آموزان بصری بسیار مناسب است. زبان‌آموز بصری به کسی گفته می‌شود که با دیدن و تماشا کردن بهتر یاد می‌گیرد. اگر زیاد اعتماد به نفس ندارید که با گوش دادن به صدای ضبط شده‌ی خودتان مقایسه‌های مختلفی انجام دهید، ممکن است نمایش تصویری از صدای شما کمکتان کند.اجازه دهید نحوه‌ی عملکرد این اپلیکیشن را به شما توضیح دهیم. این اپلیکیشن، تصویری از موج صوتی ایجاد شده را نمایان می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که موج تصویری صدای خود را  با موج صوتی بومی مقایسه کنید. منظور از بومی، صوتی است که توسط یک بومی انگلیسی‌زبان ضبط شده است.  به این ترتیب شما علاوه بر تلفظ، با «stress» لغات و «intonation» آن‌ها هم آشنا خواهید شد. علاوه بر این  حتی می‌توانید سرعت هر فایل صوتی را کاهش دهید تا تلفظ را بهتر درک کنید و یاد بگیرید. بنابراین اگر کلمه‌ی مورد نظر شما تصادفا طولانی و خاص مثل «hypothetically» است‌ (جرات ندارم همین الان تلفظش را چک کنم)، می‌توانید سرعت تلفظش را کمتر کنید.

 Say It (3

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

اپلیکیشن آموزش تلفظ زبان انگلیسی Say It، یکی از اپلیکیشن‌های مناسب برای تمرین مهارت تلفظ زبان انگلیسی است. این اپلیکیشن از روشی جالب برای آموزش تلفظ زبان انگلیسی استفاده می‌کند. ابتدا شما کلمه مورد نظر خود را از لیست کلمات این برنامه انتخاب می‌کنید و سپس به نحوه تلفظ آن کلمه گوش می‌دهید.شما می‌توانید با استفاده از فرکانس صدای گوینده بومی‌زبان، به نحوه تلفظ و استرس کلمه نگاه کنید و به درستی آن را تلفظ نمایید. در مرحله آخر می‌توانید تلفظ خود را ضبط کرده و پس از مقایسه آن با تلفظ گوینده بومی‌زبان، اشکالات تلفظ انگلیسی خود را پیدا کنید.این اپلیکیشن از هر دو لهجه امریکن و بریتیش پشتیبانی می‌کند اما فقط 100 کلمه از لغات زبان انگلیسی به صورت رایگان قابل دسترسی است و شما می‌توانید پس از خرید این برنامه، به سی و شش هزار لغت انگلیسی دسترسی پیدا کنید.

4) Learn English Daily

معرفی اپلیکیشن یادگیری زبان انگلیسی +جزئیات

این اپلیکیشن قول می‌دهد مهارت شنیداری و گفتاری شما را به طور  همزمان بهبود ببخشد. مکالمات روزمره زیادی در این اپلیکیشن وجود دارد که همه‌ی آن‌ها توسط بومی‌های انگلیسی زبان ضبط شده‌اند و به کمک آن‌ها هم می‌توانید مهارت شنیداری خود را تقویت کنید، هم  به تقویت مکالمه بپردازید. با استفاده از این اپلیکیشن، شما علاوه بر یادگیری روش‌های صحیح تلفظ کلمات مختلف، واژگان مفیدی را نیز یاد خواهید گرفت و روی دستور زبان خود کار خواهید کرد. این برنامه حتی امکان دسترسی به فرهنگ لغت آفلاین را نیز فراهم می‌کند.بنابراین اگر به دنبال یک برنامه همه جانبه‌ و خوب می‌گردید تا زبان انگلیسی را تمام و کمال یاد بگیرید، پس حتما از این اپلیکیشن استفاده کنید.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
ahanresan
1400/08/29 - 08:05

سلام ممنون میشم از مقالات علمی و پروژهشی در زمینه فولاد و آهن آلات هم در سایتتون محتوا منتشر کنید. با تشکر
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top