تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/08/30 - 10:29
کد خبر: 414532

وزارت علوم در حال حل مشکل دانشجویان بین الملل

معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: مسئولان وزارت علوم بر حل مشکلات دانشجویان بین‌المللی شاغل به تحصیل در ایران اهتمام جدی دارند و سازمان امور دانشجویان پیگیر این مشکلات است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از سازمان امور دانشجویان، به منظور بررسی مسائل و برخی مشکلات دانشجویان بین المللی در ایران، نشست صمیمی جمعی از این دانشجویان با حضور رئیس و مدیران سازمان امور دانشجویان در محل این سازمان برگزار شد.

وزارت علوم در حال حل مشکل دانشجویان بین الملل

هاشم داداش پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در ابتدای این نشست گفت: بر طرف کردن مشکلات احتمالی دانشجویان بین المللی شاغل به تحصیل در ایران برای مدیران سازمان امور دانشجویان مهم است و در همین راستا جلسات مستمر با دانشجویان بین المللی ادامه دارد.

وی افزود: تلاش ما این است که میزبان خوبی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در ایران باشیم و این دانشجویان با کمترین مشکل تحصیل خودرا به اتمام برسانند.

رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: تلاش می‌کنیم شرایط فراهم شود تا ویزای دانشجویان مقیم ایران برای کل دوره تحصیل باشد و شرایطی و تسهیلاتی فراهم شود تا دانشجویان برای رفت و برگشت به کشورشان دچار مشکل نشوند.

وی افزود: در گذشته، سامانه الکترونیکی برای دانشجویان بین المللی نداشتیم و آن را راه اندازی کرده ایم تا ارتباط ما با دانشجویان از این طریق این سامانه باشد.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص زبان تدریس در دانشگاه‌های ایران گفت: مبنای کار و معیار ما برای دانشجویان بین المللی، زبان فارسی هست و الزامی برای زبان انگلیسی در قوانین ما نیست.

داداش پور اعلام کرد: براساس برنامه‌های توسعه، ماموریت و سیاست جدید ما جذب دانشجویان بین المللی بیشتر است و سعی می‌کنیم موانع موجود را بررسی و برای رفع آن راهکار ارائه کنیم تا زمینه جذب دانشجویان بیشتری در کشور فراهم شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان در پایان گفت: برای پیگیری این موارد کارگروهی با حضور معاون بورس و امور دانشجویان خارج و مدیر کل دانشجویان غیر ایرانی سازمان و نمایندگان دانشجویان بین المللی تشکیل می‌شود.

همچنین در ادامه این نشست، تعدادی از دانشجویان به مشکلات و موانع موجود اشاره کرده و انتظارات خود را با ریاست سازمان امور دانشجویان در میان گذاشتند.

لازم به ذکر است در این نشست، سلمانپور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج،  رزاقی سرپرست امور دانشجویان غیر ایرانی، قائد شرف مدیر کل حوزه ریاست و روابط عمومی و نمایندگان و دبیران کانون دانشجویی کشور‌های عراق، سوریه، یمن، هندوستان، لبنان، پاکستان و افغانستان حضور داشتند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رییسی با استقبال نخست‌وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
آخرین مهلت توزیع کارت کنکور/ آغاز رقابت داوطلبان از فردا
حال‌وهوای بیت رهبری در روز حضور کارگران +فیلم
فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
صعود بورس ادامه خواهد یافت؟
لحظه استقبال نخست وزیر سریلانکا از رئیسی + فیلم
هشدار وزارت کار درباره پیامک‌های جعلی کالابرگ
حلقه اتحاد دانشجویان دانشگاه نیویورک برای اقامه نماز +فیلم
دانشجویان دانشگاه کلمبیا مانع از ورود یک صهیونیست به دانشگاه شدند +فیلم
اعتراضات دانشجویان دانشگاه مینه سوتا در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
حرکت متفاوت دانشجویان کالج ویتمن در حمایت از مردم فلسطین +فیلم
واکنش تازه چین به بودجه آمریکا برای حمایت از تایوان
دانشگاه علامه‌طباطبایی میزبان ۱۵ هزار و ۳۰۵ داوطلب کنکور سراسری
جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی و حرفه ای لغو شد
نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟
ضارب ۳ دختر دانش‌آموز دستگیر شد ؛ او هم یک نوجوان است
دیدار یحیی السنوار با رهبران جنبش + جزئیات
قابلیت های هوش مصنوعی به این نرم افزار شکل بهتری داده است
فایننشال تایمز از توانایی‌های پنهان حزب الله لبنان می گوید
هشدار نارنجی هواشناسی درباره بارش‌های اردیبهشتی
ائتلاف خطرناک ستاره‌های پرسپولیس در رختکن +جزئیات
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top