تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/08/30 - 19:00
کد خبر: 414619

آخرین تحولات چالش محموله لوازم خانگی

در حالی که معاون حقوقی وزارت اقتصاد در یک مکاتبه بر عدم شمول ماده ۱۰۵ قانون امور گمرکی درباره محموله لوازم خانگی تاکید کرده است یک مدیر گمرکی بر اعمال این ماده اصرار کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم،  یک مدیر گمرکی با اشاره به آخرین وضعیت محموله لوازم خانگی که در این روزها خبرهای متفاوتی درباره آن شنیده شده است، اخیرا اعلام کرده است؛ از بازپرس پرونده درخواست کردیم این فرصت سه ماه برای مرجوع کردن لوازم خانگی بوش را به صورت قانونی ابلاغ کند و صاحب کالا هم باید به خارج کردن آن اقدام کند در غیر اینصورت کالا به ضبط قطعی دولت درمی‌آید.

وی با بیان اینکه ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش در سال ۹۹ و بعد از ممنوعیت واردات لوازم خانگی به بنادر کشور رسید گفت: از سال ۹۷ ممنوعیت واردات لوازم خانگی تحت عنوان گروه ۴ کالایی اعمال می‌شود. بعد از رسیدن این ۴۲۸ کانتینر لوازم خانگی بوش، مراجع مختلف بارها دستور ترخیص این کالا را صادر کردند که با توجه به شرایط و مطابق نبودن موارد با قانون و مقررات، گمرک جلوی ترخیص این کالا را گرفته و اخیرا نیز بازپرس دادسرای رسیدگی به جرایم کارکنان دولت دستور داد تا اطلاع ثانوی، ترخیص این ۴۲۸ کانتینر متوقف شود.

این درحالی است که معاون حقوقی وزارت اقتصاد در استعلامی که رئیس کل گمرک ایران با وجود تایید ثبت سفارش از سوی وزارت صمت و تایید منشا ارز و صدور کد ساتا از سوی بانک مرکزی از وزارت اقتصاد انجام داده بود صراحتا اعلام کرده است که این پرونده مشمول ماده ۱۰۵ قانون امور گمرکی و مرجوع کالا نمی‌شود. حالا با این اوصاف مشخص نیست وزارت اقتصاد در این خصوص چه موضع جدیدی اتخاذ خواهد کرد.

نکته جالب توجه دیگر اینکه  تیرماه امسال  مدیر کل  وزارت صمت نیز درخواست ماده ۷۹  و اعاده دادرسی را مطرح کرده است که در این خصوص در روزهای آتی جزئیات بیشتری مطرح خواهد شد.

در این ماده امده است، در صورتی که رئیس قوه قضاییه یا رئیس دیوان رأی قطعی شعب دیوان را خلاف بیّن شرع یا قانون تشخیص دهند، رئیس دیوان فقط برای یک بار با ذکر دلیل پرونده را برای رسیدگی ماهوی و صدور رأی به شعبه هم عرض ارجاع می نماید. رأی صادرشده قطعی است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top