تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/08/30 - 21:58
کد خبر: 414631

قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور تدوین می‌شود

امیرعبداللهیان گفت: ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور و حل مشکل دوتابعیتی‌ها از جمله مسائلی است که بایستی یک بار برای همیشه آن را با لحاظ نظرات تمامی دستگاه‌های مسئول به سرانجام مناسبی رساند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در پی تعیین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به عنوان جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از سوی رئیس جمهور، اولین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی با حضور معاونان ذیربط وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیریت حوزه‌های علمیه به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تشکیل شد.

وزیر امور خارجه  از تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور خبرداد

در آغاز، سیدکاظم سجادی، معاون کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه ضمن تشریح رویکرد جدید در مدیریت مسائل ایرانیان، از در اولویت قرار گرفتن موضوعاتی همچون تسهیل رفت و آمد ایرانیان به داخل کشور، بهره گیری از ظرفیت های ایرانیان مقیم خارج از کشور در سرمایه‌گذاری و توسعه اقتصادی کشور و حفظ هویت ایرانی و پاسداشت زبان فارسی خبر داد.

در ادامه هر یک از دبیران کارگروه‌های تخصصی به بیان نظرات و دیدگاه های خود به منظور توسعه فعالیت ها و نیازمندی های امروز ایرانیان خارج از کشور پرداختند.

سپس وزیر امور خارجه و جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، ضمن تشریح آسیب شناسی صورت پذیرفته در این حوزه، بر ضرورت حمایت همه جانبه از ایرانیان مقیم خارج از کشور، ارتباط مستمر با معتمدین آنها به منظور خدمات رسانی به هنگام و مشارکت دادن آنها در تشریح مسائل و چالش‌های پیش رو، برای حل و فصل آن تأکید کرد.

امیرعبداللهیان ضمن اولویت بخشیدن به گسترش زبان فارسی برای نسل‌های جوان ایرانی مقیم خارج از کشور، توسعه حمایت‌های قضایی، حل مشکل مشمولین غایب ایرانی، به دبیران و اعضای کارگروه های تخصصی شورای عالی توصیه کرد ضمن مشاهده ملموس مسائل و مشکلات ایرانیان، راهکارهای واقعی حل مسائل را ارائه کنند تا پس از طی فرآیندهای قانونی و اخذ مصوبات مورد نیاز از مجلس شورای اسلامی و هیأت وزیران گام های مناسبی برای حل مشکلات برداشته شود.

وی افزود: ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور و حل مشکل دوتابعیتی‌ها از جمله مسائلی است که بایستی یک بار برای همیشه آن را با لحاظ نظرات تمامی دستگاه‌های مسئول به سرانجام مناسبی رساند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top