تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/08/30 - 22:59
کد خبر: 414636

نشریه اینترسپت: عدم اعتماد ایرانی‌ها به پایبندی آمریکا در برجام

این نشریه در گزارشی نوشت: طبق یک نظرسنجی که در ماه اکتبر از سوی «دانشگاه مریلند» به انجام رسیده، بیشتر پاسخ دهندگان گفته اند باور ندارند که در صورت ورود دوباره آمریکا به توافق هسته ای، این کشور به آن پایبند خواهد ماند و ایرانی‌ها دیدگاهی اندک مطلوب‌تر نسبت به بایدن در برابر ترامپ دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، نشریه اینترسپت در گزارشی از عدم اعتماد اکثر ایرانی‌ها به پایبندی آمریکا به برجام خبر داد.

عدم اعتمادبه پایبندی آمریکا

این نشریه در گزارشی نوشت: طبق یک نظرسنجی که در ماه اکتبر از سوی «دانشگاه مریلند» به انجام رسیده، بیشتر پاسخ دهندگان گفته اند باور ندارند که در صورت ورود دوباره آمریکا به توافق هسته ای، این کشور به آن پایبند خواهد ماند و ایرانی‌ها دیدگاهی اندک مطلوب‌تر نسبت به بایدن در برابر ترامپ دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: با درگیری‌های منظم میان ایران و آمریکا در آب‌های بین المللی و اتهام زنی آمریکا به ایران مبنی بر اینکه حملات هوایی پهپادی و دیگر حملات به نیرو‌های آمریکایی را در سوریه تسهیل می‌کند، فشار مداومی بر بایدن برای تشدید اوضاع وجود دارد و این سناریو به نفع مخالفان تعامل مجدد با آمریکا در ایران است.

به نوشته این نشریه در ماه نوامبر وزارت خارجه ایران شرایط خود را برای بازگشت به توافق هسته‌ای بیان کرد. در میان این خواسته ها، برداشتن تمامی تحریم‌های اقتصادی بود که بعد از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای وضع شده بود؛ همچنانکه از دیگر شرایط، اعتراف آمریکا به مسئولیت خود در تخریب این توافق و تعهد بایدن به این مسأله که بار دیگر به زیر تعهدات خود نزند.

در بخش دیگری از این گزارش، اینترسپت به مسأله حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق پرداخته است و نوشته: آمریکا همچنان ۲۵۰۰ سرباز در عراق به منظور مهار داعش و حمایت از نیرو‌های عراقی دارد. بایدن گفته است تا پایان ۲۰۲۱ سربازانش دیگر بخشی از این مأموریت جنگی نخواهند بود. بجای آن، آن‌ها به عنوان مستشار برای سربازان عراقی خواهند ماند و به عنوان نیرو‌های واکنش سریع برای فعالیت علیه باقی مانده‌های داعش عمل می‌کنند.پیش بینی می‌شود بیشتر این میزان سربازان تا مدتی نامشخص در عراق باقی بمانند و این مقدار، علاوه بر ۹۰۰ سربازی است که در شمال شرقی سوریه حضور دارند. استقرار این سربازان، پرسش حل نشده بایدن در قبال ایران است. این در حالی است که تهران نیز با کابینه‌ای دیگر در اسرائیل روبروست که خواهان تشدید تنش است و به شکلی آشکار با بایدن در برای اقدامی تهاجمی‌تر در حال لابی کردن است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top