تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/09/01 - 13:51
کد خبر: 414684

تایید امضاهای طلایی برای ارز ۴۲۰۰ تومانی

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس از وجود امضاهای طلایی برای دریافت ارز دولتی در کشور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید شمس‌الدین حسینی رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزاران تن نهادهای دامی اکنون در گمرکات کشور دپو شده است، گفت: متاسفانه دپوی نهاده‌های دامی موضوع جدیدی نیست و تکرار شده است.

او افزود: پارسال اخباری به مجلس شورای اسلامی رسید که حجم قابل توجهی نهاده دامی در گمرکات کشور دپو شده استکه ابتدا تلقی می‌شد علت آن گرفتاری اداری خروج کالا در گمرکات باشد.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس ادامه داد: جلسات متعددی با روسای گمرک، بانک مرکزی و معاونان وزات صمت برگزار و مشخص شد مشکل اصلی خارج نشدن بخش زیادی از نهاده‌ها تخصیص ارز دولتی به برخی‌ها و نپرداختن این ارز به برخی دیگر است.

نماینده مردم عباس آباد، تنکابن و رامسر در مجلس گفت: مساله اصلی در خارج نشدن نهاده‌های دامی دو نرخی بودن ارز و تامین ارز دولتی برای برخی واردکننده است و این موضوع هیچ ربطی به گمرکات ندارد که بخواهند نهاده‌ها را ترخیص کنند.

حسینی افزود: کسی که وارد کننده است نمی‌تواند ارز دولتی تامین کند به همین دلیل اسناد مالکیت از سوی بانک فروشنده در اختیار او قرار نمی‌گیرد و طبق قانون، گمرک هم نمی‌تواند کالا را ترخیص کند.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس مشکل اصلی را دو نرخی بودن ارز دانست و گفت: در حالیکه نرخ دلار در بازار ارز حدود ۲۸ هزار تومان و در سامانه نیما ۲۳ هزار تومان با هزینه‌های نقل و انتقال است متاسفانه از چند سال قبل به اشتباه نرخ ۴۲۰۰ تومانی باب شد.

تشکیل چرخه فساد با ارز دولتی

وزیر اسبق اقتصاد و دارایی با بیان اینکه متاسفانه برخی‌ها همچنان به تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی پافشاری می‌کنند، گفت: وقتی کسی به راحتی به این ارز دولتی دسترسی پیدا کند یعنی رانتی بزرگ به او تعلق گرفته است و چرخه فساد در کشور شکل می‌گیرد.

سید شمس‌الدین حسینی این موضوع را داستانی پرغصه دانست و افزود: انحصاراتی هم برای دریافت این ارزها وجود دارد و تردیدی در انحصار افراد نیست.

نماینده مردم عباس آباد، تنکابن و رامسر در مجلس گفت: تعدادی هستند که سال‌ها این کار را انجام می‌دهند و اکنون تاجران معتبر هستند که با مراکز تخصیص ارز ارتباط دارند و به راحتی ارز دولتی دریافت می‌کنند.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس افزود: این موضوع باعث شده است که برخی وارد کنندگان در پشت گمرک محموله هایشان را به کسانی بفروشند که این ارز را دریافت می‌کنند.

حسینی با تایید وجود امضاهای طلایی برای دریافت ارز دولتی گفت: امضای‌های طلایی در کشور وجود دارد و همه این را می‌دانند.

نماینده مردم عباس آباد، تنکابن و رامسر در مجلس افزود: وزیر جهادکشاورزی فعلی زمانی که رئیس کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس بود درخواست حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را به صحن آورد که انجام شد، اما دولت با وجود اینکه قانون وجود دارد زیر بار نرفته است.

رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس با اشاره به اختصاص ۱۰ و نیم میلیارد دلار ارز دولتی گفت: رانت ارزی و فساد ارزی در کشور وجود دارد و دو سل قبل یک گروه از مقامات مرتبط با این کار و ماه قبل هم تعدادی دیگر در این رابطه دستگیر شدند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top