تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/09/01 - 15:11
کد خبر: 414704

آمریکا چاره‌ای جز پذیرش واقعیت جدید ندارد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و رئیس هیئت مذاکره کننده ایرانی با بیان اینکه ایران به فعالیت های هسته ای خود در قالب برجام ادامه می دهد، گفت آمریکا چاره ای جز پذیرش واقعیت جدید ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه و رئیس هیئت مذاکره کننده ایران در مذاکرات هسته‌ای وین در گفتگوی اختصاصی با شبکه تلویزیونی الجزیره گفت: ایران به فعالیت‌های هسته‌ای طبق بندهای مندرج در توافق هسته‌ای ادامه می‌دهد.

آمریکا چاره ای جز پذیرش واقعیت جدید ندارد

وی افزود: تا زمانی که طرف مقابل به توافق هسته‌ای پایبند نباشد، هیچ دلیلی برای عقب نشینی تهران از سیاست‌های خود در راستای کاهش تعهدات برجامی وجود ندارد.

باقری تصریح کرد: آمریکا هیچ گزینه‌ای جز پذیرش واقعیت جدید ندارد و بازگشت به توافق هسته‌ای مستلزم تحقق اراده در سیاست آمریکا و اروپا است.

این مقام ارشد ایرانی در ادامه پرسید: اگر اروپایی‌ها در مقابل واشنگتن هیچ استقلالی در تصمیم گیری نداشته باشند، حضور آنها در مذاکرات چه فایده‌ای دارد؟

پیشتر سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه هر گونه مذاکره در وین باید به لغو کامل تحریم‌ها علیه ایران منجر شود، از آژانس بین المللی انرژی اتمی خواست ماهیت فنی خود را حفظ کند و تسلیم فشارهای سیاسی نشود.

هشتم آذر ماه شهر وین میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای لغو تحریم‌های آمریکا است. در همین خصوص سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه دوشنبه ۲۴ آبان در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرگزاری فرانسه درباره مذاکرات پیش رو در وین اظهار داشت: بررسی‌های ما به جمع بندی رسید و درباره زمان گفتگو با اعضای ۱+۴ به توافق رسیدیم. این گفتگوها برای رفع تحریم‌ها و تحریم‌هایی که با برجام ناهمخوان هستند، ادامه خواهد یافت و تحریم‌هایی که به صورت غیرقانونی توسط آمریکا علیه ایران اعمال شده همه باید لغو شوند. برخی نکات اختلافی در ۶ دور مذاکرات وین بوده که مذاکرات به توافق نرسیده است.

وی تصریح کرد: تمرکز ما در وین، لغو همه تحریم‌هایی است که غیرقانونی توسط آمریکا اعمال شده است. ما نیت آمریکا را که مایل است به اعضای ۱+۴ بپیوندند می‌دانیم و باید این مسیر را تغییر دهند. آنچه برای ما مهم است رفع تحریم‌ها است و آنچه به عنوان راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و تضمین‌های ضروری لازم ممکن است و همه در فرآیند بررسی جمع بندی شده و در گفتگوها مورد تاکید قرار خواهد گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top