تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/02 - 16:50
کد خبر: 414839

لزوم بازگشایی مدارس باید با هماهنگی بازرسان بهداشت

معاون بهداشت وزارت بهداشت بازگشایی مدارس را منوط به هماهنگی با وزارت بهداشت و رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ کمال حیدری، ضمن ابراز خرسندی در خصوص مدیریت بیماری و پوشش واکسیناسیون توسط مسئولین استان‌ها و قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی کادر بهداشت و درمان کشور و همچنین همراهی مردم عزیز در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در مورد ابهامات مطرح شده در زمینه بازگشایی مدارس با وجود عدم واکسینه شدن دانش آموزان زیر ۱۲ سال، بیان کرد: به جز چند کشور، در هیچ کجای دنیا واکسیناسیون کووید ۱۹ برای افراد زیر ۱۲ سال انجام نشده است؛ به دلیل اینکه محققان معتقد هستند که سیستم ایمنی انسان در این سنین، پاسخگوی مقابله با بیماری کووید است. البته در خصوص واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله‌ها، کمیته علمی کشوری کووید ۱۹ نیز به نتیجه‌ای نرسید و چنانچه نتیجه‌ای حاصل می‌شد، قطعاً واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله‌ها نیز انجام می‌شد، چراکه ذخایر واکسنمان کافی است. این موضوع در دست بررسی است.

لزوم بازگشایی مدارس باید با هماهنگی بازرسان بهداشت

وی افزود: با توجه به این شرایط و عدم پوشش واکسیناسیون زیر ۱۲ ساله‌ها، لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس بیش از پیش ضرورت می‌یابد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت تصریح کرد: نگرانی که وجود دارد این است که بازگشایی مدارس اگر بدون هماهنگی با حوزه بهداشت بوده و مدارس آمادگی خود را برای پذیرش دانش آموزان از قبل اعلام نکرده و مورد نظارت و بازبینی واقع نشده باشند و مجوز لازم را دریافت نکنند و از طرفی رعایت و اجرای پروتکل‌های بهداشتی از سوی مدیر مدرسه که مسئول اجرای این پروتکل‌ها است، با سستی مواجه شود، قطعاً از این نقطه آسیب جدی خواهیم دید و ممکن است دقیقاً از همین نقطه، موج ششم را تجربه کنیم.

حیدری تاکید کرد: درخواست ما این است که مربیان مدرسه و اولیای دانش آموزان در زمینه رعایت پروتکل‌ها از سوی دانش آموزان بیشتر دقت کنند و آموزش‌های لازم و کافی را به دانش آموزان مکرراً تاکید کنند و آنها را به خوبی توجیه کنند و چنانچه مشاهده می‌کنند که دانش آموزی علائم بیماری را دارد یا با افراد مشکوک به بیماری در ارتباط بوده، از رفتنش به مدرسه ممانعت به عمل آورند. فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در مدارس الزامی است. خوشبختانه در حال حاضر دانش آموزان بالای ۱۲ سال واکسینه شده‌اند و زیر ۱۲ ساله‌ها که هنوز واکسن نزده‌اند، چنانچه پروتکل‌ها را به خوبی رعایت کنند، نگرانی وجود نخواهد داشت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ایران واکنش جدیدی خواهد داشت؟
پاسخ تل‌آویو به ایران به تمام معنا مسخره بود
تعطیلی پنجشنبه ها اشکالی در ارتباط با بازارهای جهانی وارد نمی کند
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top