تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/03 - 10:57
کد خبر: 414932

آتش‌سوزی در موتورخانه ساختمان ۶ طبقه + عکس

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از آتش‌سوزی شدید در یک ساختمان ۶ طبقه خبر داد و گفت: آتش‌نشانان در این حادثه که در نیمه‌های شب روی داد، ۵۰ نفر را نجات دادند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»سید جلال ملکی با اعلام خبر آتش‌سوزی شدید در یک ساختمان مسکونی در خیابان مصطفی خمینی، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 3:43 بامداد امروز (سوم آذر) یک مورد حادثه آتش‌سوزی در یک ساختمان مسکونی در خیابان مصطفی خمینی، کوچه نظامیه به سامانه 125 آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان دو ایستگاه آتش‌نشانی به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی و نردبان هیدرولیکی به محل حادثه اعزام شدند.

آتش‌سوزی  در موتورخانه ساختمان ۶ طبقه + عکس

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران افزود: محل آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی 6 طبقه 24 واحدی بود که یک طبقه زیرزمین نیز داشت. در زیرزمین، یک موتورخانه به وسعت حدوداً 20 متر دچار آتش‌سوزی شده و در زمان حضور آتش‌نشانان در محل حادثه کاملاً شعله‌ور بود.

ملکی با اشاره به قرارگیری پارکینگ و خودورها در مجاورت موتورخانه، بیان کرد: آتش‌نشانان در زمان حضور در موتورخانه برای اطفای حریق، مشاهده کردند تعدادی سیلندر گاز مایع، اکسیژن و شارژ فندک و قوطی رنگ داخل موتورخانه و مقداری لوازم مستعمل و ضایعات در کنار موتورخانه نگهداری می‌شود.

وی متذکر شد: وجود لوازم مذکور در موتورخانه ریسک را بسیار بالا می‌برد و در این مورد یا موارد دیگر در صورت تأخیر در عملیات آتش‌نشانان، انفجار سیلندرها می‌تواند وضعیت را بسیار بحرانی کند.

ملکی با اشاره به نفوذ دود بسیار زیاد به طبقات بالای ساختمان، عنوان کرد: چند نفر موفق به خروج از ساختمان شده بودند اما در آن ساعات، طبیعتاً ساکنان مشغول استراحت بوده و تعدادی از ساکنان نیز در واحدها را باز کرده اما موفق به خروج از ساختمان نشده بودند.گروهی از آتش‌نشانان مشغول خاموش کردن آتش شده و گروهی دیگر مشغول جست‌وجو برای نجات افراد محبوس شده شدند.

وی بیان کرد: حدود 50 نفر از ساکنانی که در آن زمان در وضعیت ناایمنی قرار گرفته بودند، توسط آتش‌نشانان به سلامت و بدون آسیب‌دیدگی از محل حادثه خارج شدند. همچنین چند نفر دچار دودگرفتگی شده که تحویل عوامل اورژانس شدند.

ملکی با اشاره به خروج سیلندرهای گاز توسط آتش‌نشانان به بیرون از ساختمان و اطفای آتش، گفت: علاوه بر اینکه وجود نقص در راه‌اندازی موتورخانه می‌تواند منجر به گازگرفتگی شود، نقصهای دیگر در موتورخانه یا نگهداری لوازم نامربوط مانند سیلندر گاز در آنجا، می‌تواند منجر به بروز آتش‌سوزی‌های مهیب شود.

وی با تأکید بر اینکه لوازم مستعمل، قابل اشتعال و دورریز نباید در موتورخانه نگهداری شود، متذکر شد: معمولاً موتورخانه‌ها در پایین‌ترین نقطه قرار می‌گیرند و آتش‌سوزی‌ در آنجا می‌تواند به سرعت به تمام طبقات سرایت پیدا کند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه سیستم تهویه موتورخانه همواره باید سالم و آماده به کار باشد، گفت: دربِ ورودی موتورخانه و حداقل قسمت پایینی آن باید فلزی و مُشبک باشد که هوا تبادل پیدا کند زیرا احتمال تجمع گاز مونوکسید کربن در آنجا وجود دارد.

ملکی با بیان اینکه موتورخانه باید به طور مداوم و دوره‌ای سرویس شود، متذکر شد: در صورت بی‌اهمیتی به هر کدام از این موارد، ممکن است شاهد بروز حادثه باشیم.

آتش‌سوزی  در موتورخانه ساختمان ۶ طبقه + عکس

آتش‌سوزی  در موتورخانه ساختمان ۶ طبقه + عکس

آتش‌سوزی  در موتورخانه ساختمان ۶ طبقه + عکس

آتش‌سوزی  در موتورخانه ساختمان ۶ طبقه + عکس

آتش‌سوزی  در موتورخانه ساختمان ۶ طبقه + عکس

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top