تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/09/04 - 07:18
کد خبر: 414998

«خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی کرد؛

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

انتقال پیام با استفاده از این روش تبلیغاتی، در ذهن مخاطب ماندگاری بیشتری دارد و همچنین تاثیر زیادی در برندینگ و نام یک شرکت تجاری دارد.هرچقدر طراحی و ابزارهای به کار رفته در لوگو موشن حرفه ای تر و جالب تر باشند؛ مخاطبان احساس بهتری خواهند داشت و اعتماد بیشتری نسبت به تبلیغات آن برند خواهند داشت. ساخت لوگو موشن از جمله تاثیرگذارترین روش‌ها به منظور ساخت ویدیوهای تبلیغاتی به شمار می‌رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اهمیت لوگو و نشان برای یک شرکت، مانند قلب برای بدن است. اما اهمیت لوگو موشن چیست؟ لوگو موشن که از آن با نام های لوگو اینترو و آرم استیشن هم یاد می شود تصاویری است که در آن یک آرم یا لوگو به وسیله صدا و نمادهای گرافیکی به صورت متحرک در می آید که در هویت بخشیدن به نام و نشان تجاری کمک شایانی می نماید. می توان لوگو موشن را یکی از تکنیک های موشن گرافیک دانست.

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

انتقال پیام با استفاده از این روش تبلیغاتی، در ذهن مخاطب ماندگاری بیشتری دارد و همچنین تاثیر زیادی در برندینگ و نام یک شرکت تجاری دارد.هرچقدر طراحی و ابزارهای به کار رفته در لوگو موشن حرفه ای تر و جالب تر باشند؛ مخاطبان احساس بهتری خواهند داشت و اعتماد بیشتری نسبت به تبلیغات آن برند خواهند داشت. ساخت لوگو موشن از جمله تاثیرگذارترین روش‌ها به منظور ساخت ویدیوهای تبلیغاتی به شمار می‌رود.

در مقایسه با زمان ساخت تیزر تبلیغاتی معمولی این نوع ویدیوها جذب مخاطب بسیار بیشتری داشته و در بازاریابی ویروسی بسیار موفق‌تر عمل می‌کنند، یک کاربر به سختی به اشتراک‌گذاری ویدیوی تبلیغاتی شما راضی خواهد شد، اما در صورت بهره بردن از بهترین نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک و ساخت ویدیوهای این چنینی، قانع کردن آن‌ها دشوار نخواهد بود.برنامه های ساخت موشن گرافیک کمک می‌کنند ویدیوهایی با نرخ مشارکت بالا تولید کنید. از آن جایی که تماشاچی میخکوب انیمیشن شده و تا انتها، شاید هم برای چند مرتبه، محتوا را تماشا خواهد کرد، بهتر می‌توانید هر آن چه درباره محصولات یا سرویس‌های خود در ذهن دارید را به وی منتقل کنید.

در ادامه ین گز ارش  به معرفی کاربردی ترین نرم افزارها در زمینه موشن گرافیک و لوگو موشن می پردازیم.

CyberLink PowerDirector (1

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

نرم افزاری که در زمینه ویرایش و تدوین فیلم، نه تنها دست کمی از رقبای معروف خود یعنی Corel Video Studio و Adobe Preimier ندارد بلکه می تواند در بسیاری از مباحث به کاربران امکانات کامل تری را ارائه دهد. از قابلیت های این ابزار باید به این صورت بیان نمود که این ابزار به مانند یک واسط عمل می کند. یعنی کاربران فیلم ها را از انواع دوربین های دیجیتالی و فیلم برداری کپچر کرده ، مورد ویرایش قرار می دهند و با کیفیتی فوق العاده بالا ذخیره و یا بر روی انواع لوح های فشرده رایت می کنند. اما نکته ی مهم نرم افزار CyberLink PowerDirector در ویرایش خلاصه می شود، چرا که بدون هیچ گونه آموزش، کاربران قادر خواهند فیلم ها را به صورت کاملا حرفه ای و مطابق با سلیقه خود ویرایش کنند. نکته ی بسیار مهمی که در CyberLink PowerDirector نهفته شده است و اکثر کاربران حرفه ای ویرایش فیلم ها به آن توجه ویژه ای دارند سرعت در رندر کردن فیلم ها می باشد.

قابلیت های نرم افزار CyberLink PowerDirector

قابلیت Capture کردن از انواع دستگاه های قابل حمل و انواع دوربین های فیلم برداری

خروجی گرفتن از Capture ها با بهترین کیفیت ممکن نظیر AVCHD, MPEG-2 HD,  WMV-HD

ساخت منوهایی فوق العاده حرفه ای اما بسیار ساده برای ویدوئو دی وی دی

پشتیبانی از صدای بسیار با کیفیت دالبی دیجیتال

سرعت بسیار بالا در رندر کردن فیلم

ساخت اسلاید شو هایی حرفه ای و بسیار زیبا به سادگی جندین کلیک کردن

توانایی برقراری ارتباط با سایت Flickr که پایگاهی برای آپلود تصاویر می باشد

پشتیبانی از انواع فرمت های صوتی ، تصویر و فیلم ها

Wiazard برای ساده شدن و سرعت در عملکرد بسیاری از کارها

پشتیبانی از با کیفیت ترین فرمت ها نظیر  AVCHD, MPEG-2 HD,  WMV-HD

پشتیبانی کامل از Blu-rey که کیفیت واقعا بی نظیر را با خود به همراه دارد

قابلیت ویرایش حرفه ای صداها

افکت هایی متعدد برای ویرایش صدا ها

قابلیت ساخت افکت هایی برای ابزارهای دیگر شرکت CyberLink

قابلیت بیرون کشیدن صداهای موجود در داخل فیلم ها

قابلیت رایت بر روی انواع لوح های فشرده

قابلیت تبدیل زیرنویس فیلم ها از فرمت TXT به قرمت SRT

Alight Motion (2

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

اولین قابلیتی که این نرم افزار در اختیار کاربرانش قرار می دهد یک سیستم ویرایش گرافیکی برای حرکات می باشد که کمک می کند جلوه های ویژه کلیپ های مورد نظر خود را افزایش دهید و تجربه ای جدید را در این زمینه به دست آورید. به ابعاد مختلفی نظیر سایه ها، محو شدن پس از حرکت و … دسترسی داشته باشید و ایده های خلاقانه خود را برای افزایش بازدید ویدئو ها اجرایی کنید. از دیگر قابلیت های متنوع موجود لایه های گرافیکی، تصویری و صوتی می باشد که شاید بتوان آن ها را در نوع خود بی نظیر و فوق العاده دانست.

برخی از امکانات و قابلیت های برنامه Alight Motion — Video and Animation Editor:

لایه های چندگانه گرافیکی، صوتی و تصویر

پشتیبانی از وکتور و بیت مپ برای یک ویرایش فوق العاده دقیق

نظارت و کنترل دقیق ابعاد حرکتی اجسام موجود در ویدئو و انیمیشن ها

جلوه های بصری بی نظیر و کنترل رنگ ها

انتخاب ایستگاه های از پیش تنظیم شده و یا ساخت منحنی زمان اختصاصی

تاری حرکتی مبتنی بر سرعت

 افکت های مرز و سایه برای افزایش محبوبیت ویدئوها

Adobe Spark (3

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

هر آن چیزی که برای ایجاد طرح هایی خیره کننده به آن نیاز دارید در این مجموعه موجود می باشد! تنها کافیست قالب دلخواه تان را انتخاب کنید و آن را از پایه تغییر دهید. تنها با صرف چند ثانیه و بدون نیاز به هیچ گونه دانش خاصی و تنها با تکیه بر خلاقیت خود یک تصویر شگفت انگیز را ایجاد نمایید تا هر کسی را به سمت اهداف شما جلب کند. همان طور که در توضیحات بالا نیز اشاره کردیم بیش از سه هزار قالب از پیش تنظیم شده در اختیار کاربران این برنامه هوشمند قرار دارد که آن ها را قادر می سازد تا هر نوع نیازی را به طرح های گرافیکی برطرف نمایند.

فونت ها کمک می کنند تا نهایت خلاقیت را به کار ببرید و استایل های متنوعی را بر روی طرح های گرافیکیتان تست نمایید تا به بهترین آن ها دست پیدا کنید. تصاویر و آیکون های موجود در دیتابیس زمینه ای را فراهم خواهند نمود تا همانند یک طراح حرفه ای عمل نموده و طرح هایی بسیار با کیفیت را ایجاد نمایید.

برخی از امکانات و قابلیت های برنامه Adobe Spark Post: Graphic Design اندروید :

ایجاد سریع، آسان و سرگرم کننده طرح های گرافیکی

نیاز نبودن به هیچ گونه مهارت خاصی برای ایجاد طرح های خود

دسترسی داشتن به بیش از 3 هزار قالب از پیش تنظیم شده

دیزاین فیلتر های متنوع و گسترده برای داشتن یک طرح منحصر به فرد

طرح بندی های جدید، پالت های رنگی و سبک های متنوع تایپوگرافی

مانور بالا بر روی فونت ها و ایجاد هر گونه تغییری بر روی آن ها

پست های ویدئویی متحرک با طرح های دلخواه و متناسب با اهدافتان

مجموعه ای از انواع تصاویر و آیکون ها برای ساخت طرح هایی بی نظیر

ایجاد کلاژ های خیره کننده و پر طرفدار

توانایی به اشتراک گذاری پست های خود در ابعاد مختلف متناسب با شبکه های اجتماعی

کیفیت فوق العاده بالا و بی نظیر فایل های خروجی

Intro Maker (4

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

در این برنامه قالب های آماده زیادی در موضوعات مختلف مثل تکنولوژی، بازی، طبیعت، سینما، سفر و … وجود دارد که هر کدام از آن ها را می توانید انتخاب کرده و با اعمال تغییرات روی آن، اینترو و اوتروی منحصر به فرد خود را بسازید. تمامی امکانات لازم مثل فونت ها، موزیک ها، ایموجی ها، تصاویر و …. در برنامه وجود دارد و از تمامی برنامه های دیگر بی نیاز خواهید بود.

برخی از امکانات و قابلیت های برنامه Intro Maker – music intro video editor:

دارای بیش از 4000 نمونه اینترو رایگان

دارای تم های مختلف برای اینترو و اوترو مثل بازی، عشق، طبیعت، سفر و …

شامل سبک های مختلف مثل کارتون، سه بعدی، گلیچ و …

دسترسی به بیش از 100 موزیک رایگان و با کیفیت برای استفاده روی اینترو

فونت های زیبا و جذاب

انیمیشن های خیره کننده

قابلیت استفاده از عناوین و آرم دلخواه روی ویدئو

شامل صد ها استیکر متحرک زیبا برای استفاده روی ویدئو ها

امکان ذخیره پروژه ها برای ادامه ساخت و ویرایش آن ها در زمانی دیگر

امکان استفاده از فایل های صوتی دلخواه روی ویدئو

KineMaster (5

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

یکی از قدرتمندترین برنامه های ویرایش ویدئو در اندروید میباشد که قابلیت چند لایه برای ویرایش ویدئو به صورت فیلم ، صدا ، متن و تصویر را در اختیار شما قرار میدهد و به راحتی میتوانید در این لایه ها تغییرات لازم را ایجاد کنید و یک پیش نمایش سربع از ویدئو در هنگام ویرایش در اختیار داشته باشید. امکان برش ویدئو ، قرار دادن افکت های متنوع ، قرار دادن متن روی ویدئو ، کنترل سرعت ویدئو و ... تنها برخی از قابلیت های برنامه حرفه ای KineMaster میباشد.

After Effects (6

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

ادوبی افترافکت پرکاربرد ترین نرم افزار برای ساخت موشن گرافیک است. این برنامه در سال ۱۹۹۳ معرفی شد و به سرعت بین هنرمندان این حوزه محبوب شد. ادوبی افترافکت علاوه بر موشن گرافیک، در ساخت جلوه های ویژه، بازی سازی، فیلم سازی و چند حوزه دیگر کاربرد دارد.این نرم افزار بسیار قدرتمند با در اختیار داشتن ابزارهای مختلف و کاربردی به کاربر خود کمک میکند تا بتواند در کنار داشتن یک ایده مناسب به ساخت صحنه های بصری زیبا و انیمیشن های جذاب بپردازد. این نرم افزار به کاربران اجازه می دهد که در محیط دوبعدی انیمیشن بسازند و عناصر مختلف از قبیل المان های گرافیکی و صدا را تغییر دهند و با هم ترکیب کنند.اگر شما توی ذهن خودتان یک افکتی را تصور کنید مطمئن باشید که After Effects خیلی خوب میتواند به شما برای ساخت آن کمک کند زیرا برای این برنامه صدها اسکریپت ساخته شده وجود دارد. طرح های دو بعدی ای ساخته شده در نرم افزارهای دیگر نظیر ایلاستریتور و فوتوشاپ را می توانیم به این برنامه وارد کنیم و آنها را متحرک سازی و دستکاری کنیم تا به یک خروجی موشن گرافیک دست پیدا کنیم.

Illustrator (7

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

این نرم افزار نیز توسط شرکت ادوبی در سال ۱۹۸۷ ساخته شد. کاربرد اصلی ایلاستریتور ساخت وکتور گرافیکی است اما برای ساخت موشن گرافیک هم میتواند استفاده شود. ایلاستریتور یک نرم افزار پیشرفته است که تعداد زیادی ابزارهای قدرتمند طراحی وکتور و تایپوگرافی مفید برای ساختن عناصر گرافیکی موشن گرافیک بسیار کارآمد است.وظیفه طراح موشن گرافیک به حرکت درآوردن این عناصر به منظور ساختن آگهی های تبلیغاتی، ویدئوهای آموزشی و… است. به وسیله این نرم افزار می توانید المان های گرافیکی دو بعدی متحرک لازم برای موشن گرافیک خود را بسازید، سپس آنها را وارد نرم افزار افترافکت کنید. بنابراین حتما برای شروع به کار موشن گرافیک Illustrator را فرا بگیرید.

Cinema 4D (8

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

اکثر کسانی که موشن گرافیست هستن Cinema 4D هم انتخاب میکنن.در مقایسه با دیگر نرم افزار های مدلسازی 3D مثل: (Maya, 3DS Max, Blender, etc) Cinema 4D خیلی کاربر پسنده و محیط کاری خوبی داره. از Cinema 4D بطور گسترده ای در جهان موشن گرافیک برای ساخت مدل، انیمیشن و ساخت افکت استفاده می شود.شما درهر جایی که هستین قطعا میتونید استودیو هایی رو پیدا کنید که از Cinema 4D استفاده میکنن. Cinema 4D با موتورهای رندر چندگانه مختلف GPU سازگار است که به شما این امکان را می دهد تا مدل های با کیفیت بالا را با کیفیت زیاد و سرعت بیشتری رندر کنید. محبوبترین موتور رندر در Cinema 4D اکتان Octane نام دارد.Octane یک موتور Third-Party یا شخص ثالث است، به این معنی که شما باید آن را به طور جداگانه از موتور های داخل Ciname 4D خریداری کنید.

Maya (9

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

مایا محبوب ترین نرم افزار مدل سازی 3D و انیمیشن است در سراسر این صنعت استفاده می شود.این عمدتا به این دلیل است که مایا به کاربران امکان می دهد تا اسکریپت هایی را که قابلیت کار Maya را گسترش می دهند استفاده کنند.Maya ابزاری است که تمام استدیو های بزرگ برای مدل سازی و انیمیشن سازی استفاده می کنند،بنابراین جای تعجب نیست که منحنی یادگیری کاملا بصورت پیشرفت باشد.شما می توانید کل کار خود را در Cinema 4D بدون اینکه مایا را باز کنید به اتمام برسانید، اما اگر می خواهید به طور بالقوه در جایی مثل هالیوود کار کنید این ارزش را دارد که با کارکردن بر روی Maya بیشتر دیده شوید.

Nuke (10

معرفی ۱۰نرم افزار کاربردی ساخت لوگو موشن +جزئیات

نیوک یک نرم افزار حرفه ای است که در بالاترین سطوح کار موشن گرافیک استفاده می شود. Nuke نرم افزاری برای کامپوزیت عناصر 3D و ویدیو با هم استفاده می شود.Nuke از یک سیستمی استفاده می کند که بسیار متفاوت از آنچه که شما در After Effects استفاده می کنید.این سیستم هنگام کار بر روی پروژه های بزرگ بسیار قدرتمند عمل می کند.Nuke و After Effects می توانند به راحتی در پروژه های مشابه کامپوزیت مورد استفاده قرار گیرند، اما نرم افزار Nuke به طور خاص برای کاربر حرفه ای طراحی شده است.

گزارش از شکوفه راشدی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top