تاریخ انتشار: جمعه 1400/09/05 - 23:50
کد خبر: 415169

شرابط استفاده سهمیه رزمندگان کنکور دکتری

شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ شرایط استفاده از سهمیه رزمندگان آزمون دکتری ۱۴۰۱ اعلام شد. بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ آیین‌نامه اجرایی قانون ایجاد تسهیلات برای ورود رزمندگان و جهادگران داوطلب بسیجی به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی مصوب اردیبهشت ۶۸ هیئت وزیران و قانون اصلاح قانون مذکور مصوب آذر ۷۱ مجلس محترم شورای اسلامی، متقاضیانی که از سـال ۱۳۶۸ به بعد یک نوبت با سهمیه رزمندگان در آزمونهای ورودی پذیرفته شده‌اند، در صورتی که دارای حداقـل مدت ۱۲ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، می‌توانند در آزمون دکتری با سهمیه رزمندگان شرکت کنند، در غیر این صورت حق استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون را نخواهند داشت.

آن دسته از متقاضیانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یکبار در مقطع کاردانی و یک بار هم در مقطع کارشناسی ناپیوسته پذیرفته شده‌اند، در صورتی که دارای حداقل مدت ۱۸ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، می‌توانند در آزمون دکتری با سهمیه رزمندگان شرکت کنند.

آن دسته از متقاضیانی که با استفاده از سهمیه رزمندگان یک بار در مقطع کاردانی، یک بار هم در مقطع کارشناسی ناپیوسته و یک بار نیز در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته پذیرفته شده‌اند، در صورتی که دارای حداقل مدت ۲۴ ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل باشند، می‌توانند در آزمون دکتری با سهمیه رزمندگان شرکت کنند.

متقاضیان واجد شرایط که با استفاده از سهمیه رزمندگان در آزمون‌های ورودی مقطع دکتری سنوات گذشته شرکت کرده‌اند لازم است برای استفاده از سهمیه رزمندگان در این آزمون طبق توضیحات فوق عمل کنند.

گفتنی است ثبت‌نام آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱ از اول آذر ماه آغاز شد و ۸ آذر به پایان می‌رسد. توزیع کارت ورود به جلسه آزمون از ۳ اسفند ۱۴۰۰ آغاز می‌شود و داوطلبان تا ۵ اسفند مهلت دارند برای دریافت کارت ورود به جلسه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند. 

کنکور دکتری ۱۴۰۱ جمعه ۶ اسفند ماه برگزار می‌شود. نتایج اولیه این آزمون دهه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد و داوطلبان در نیمه اول اردیبهشت ۱۴۰۱ می‌توانند نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. نتایح نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۱ نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top