تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/07 - 10:11
کد خبر: 415354

حجت الاسلام مهدی فاطمی پور مطرح کرد؛

آخرین وضعیت سند ملی ازدواج دانشگاهیان/ پیگیر ورود دولت به عرصه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی هستیم

معاون فرهنگی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه خوابگاه‌های متاهلی گفت: پیگیر هستیم که دولت بخشی از ساخت مسکن را در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی به خصوص خوابگاه‌های متاهلی انجام دهد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ حجت الاسلام مهدی فاطمی پور، معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از آخرین اقدامات این نهاد برای توسعه خوابگاه‌های متاهلی خبر داد و گفت: در این حوزه دو رویکرد می‌توان داشت یکی اینکه، متاهلینی که الان هستند می‌توان به آن‌ها خوابگاه داد و یا اینکه که یک قدم جلوتر برویم به دانشجویان بگوییم که اگر ازدواج کنید ما تامین خوابگاه را به عهده می‌گیریم که این خود هم مشوقی برای زوج‌هاست و اگر دانشجو احساس کند که می تواند خوابگاه را تامین کند، صد در صد به سمت تشکیل خانواده می‌رود.

وی افزود: در دوره کرونا هم یکی از دلایل افزایش آمار ازدواج کاهش هزینه‌های هنگفت در این بازه از بین رفته بود، همین که این موانع برداشته شد تعداد ازدواج‌ها افزایش پیدا کرد و اگر دانشجو هم بداند که به مدت چند سال می‌تواند از خوابگاه متاهلی استفاده کند این خود انگیزه‌ای برای ازدواج دانشجو خواهد بود و باعث افزایش آمار ازدواج دانشجویی می‌شود.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها اضافه کرد: اقدامی که می‌توانیم انجام دهیم، پیگیری و وصل کردن نهاد‌ها به یکدیگر در این حوزه که وظایفی دارند؛ چرا که نه اعتبارات این موضوع در اختیار ما است و نه خوابگاه‌ها در اختیار نهاد است و تلاش ما این است که شبکه‌ای را طراحی کنیم که اقدامات را به سرعت جلو ببریم.

پیگیر ورود دولت به عرصه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی هستیم

حجت الاسلام فاطمی پور خاطرنشان کرد: حتی از این پیشنهاد دولت در حوزه مسکن پیگیر هستیم که بخشی از این مسکنی که قرار است دولت بسازد را در حوزه خوابگاه‌های دانشجویی بیاوریم، مسکنی که دانشجو بتواند در دوره دانشجویی از آن استفاده کند.

وی ادامه داد: دانشگاه می تواند از صندوق رفاه دانشجویان وام قرض الحسنه بگیرد و خوابگاه بسازد؛ این اقداماتی است که مراحل قانونی آن انجام شده؛ بنابراین تلاش ما وصل کردن مجموعه‌ها به یکدیگر است که در سند ازدواج دانشگاهیان یکی از موارد آن تامین زیر ساخت‌ها برای ساخت خوابگاه متاهلی است.

ابلاغ سند ملی ازدواج دانشگاهیان به دانشگاه‌های سراسر کشور

حجت الاسلام فاطمی پور با اشاره به ابلاغ سند ملی ازدواج دانشگاهیان گفت: سند ملی ازدواج دانشگاهیان دو ماه قبل مصوب و ابلاغ شده و در این سند اعضایی که می‌توانند موثر باشند در ستاد ملی و استانی دیده شدند و دستگاه‌های حاکمیتی و سازمان عضو این ستاد هستند که می‌توانند در پیشبرد اهداف موثر باشند.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی نیز در زمینه افزایش خوابگاه‌های متاهلی قانونی را تدوین کرده، گفت: ستاد ملی ازدواج دانشگاهیان می‌تواند از ظرفیت‌های قانون مصوب مجلس که دانشگاه‌ها را ملزم به ساخت خوابگاه متاهلی کرده است، استفاده کند.

معاون نهاد رهبری در دانشگاه‌ها خاطرنشان کرد: در سند ملی ازدواج دانشگاهیان هدف اصلی آن احیای ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها برای ترویج ازدواج دانشجویی و افزایش خوابگاه متاهلی است. امیدواریم بتوانیم زیر ساخت‌های خوبی را برای ازدواج دانشجویان، کارکنان دانشگاه‌ها و اعضای هیات علمی فراهم کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top