تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/07 - 15:31
کد خبر: 415426

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی بدون کنکور

رشته پزشکی یکی از آن رشته‌های پرطرفداری است که بیشتر دانش آموزان از همان ابتدا تمایل دارند در آن مشغول تحصیل شده و آینده شغلی خود را در آن می‌بینند. درآمدهای بالای پزشکان در داخل و خارج از کشور به یکی از انگیزه‌های جدی برای دانش آموزان تبدیل شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، رشته پزشکی و دندانپزشکی دو رشته پرطرفدار در داخل کشورمان هستند که بسیاری از دانش‌آموزان برای رسیدن به آن تلاش می‌کنند. حال اینکه در این رقابت سخت که میان دانش آموزان وجود دارد، بسیاری به آنچه که می‌خواهند، نمی‌توانند دست یابند. این موضوع یکی از دلایلی است که برخی تصمیم می‌گیرند در یک کشور دیگر مشغول به تحصیل شوند.

شاید نزدیک‌ترین کشوری که سطح علمی دانشگاه‌های آن بالا می‌باشد و مدارک این دانشگاه‌ها در اروپا و امریکا و ایران نیز معتبر هستند، کشور ترکیه باشد. در این مقاله به بررسی بهترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه خواهیم پرداخت که رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی در آنها در سطح بالایی تدریس می‌شود.

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی بدون کنکور

مزایای تحصیل در رشته پزشکی

رشته پزشکی یکی از آن رشته‌های پرطرفداری است که بیشتر دانش آموزان از همان ابتدا تمایل دارند در آن مشغول تحصیل شده و آینده شغلی خود را در آن می‌بینند. درآمدهای بالای پزشکان در داخل و خارج از کشور به یکی از انگیزه‌های جدی برای دانش آموزان تبدیل شده است.

دانشجویان رشته های پزشکی و دندانپزشکی در جامعه نیز از جایگاه ویژه ای نزد مردم برخوردار هستند و این امتیاز دیگری برای پزشکان می‌باشد.

دانشگاه های خصوصی ترکیه برای پزشکی و دندانپزشکی

دانشگاه‌های خصوصی ترکیه شرایطی را فراهم کرده‌اند که به واسطه آن، بدون آزمون و کنکور می‌توانید در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید.

علاوه بر رنکینگ خوب علمی این دانشگاه‌ها در سطح بین المللی، شرایط و جو دانشگاه نیز برای دانشجویان بسیار عالی می‌باشد. در ادامه به بررسی چند مورد از این دانشگاه‌های خصوصی خواهیم پرداخت که آرزوی بسیاری است در این دانشگاه‌ها تحصیل نمایند.

دانشگاه مدیپل

دانشگاه مدیپول در دو شهر آنکارا و استانبول قرار دارد. هر دوی این دانشگاه‌ها، دانشگاه‌های فوق العاده‌ای برای تحصیل هستند. دانشگاه مدیپول استانبول، مقصدی عالی برای کسانی است که به دنبال تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی می‌باشند. این دانشگاه علاوه بر داشتن رنکینگ و رتبه مناسب، امکانات رفاهی بسیاری را در دل خود جای داده است. از خوابگاه تا شهریه دانشگاه، همه چیز برای شروع یک ترم جدید مناسب است. کافی است همین حالا برای ثبت نام و پذیرش دانشگاه مدیپول استانبول اقدام نمایید.

آدرس سایت دانشگاه: https://www.medipol.edu.tr/en/

دانشگاه باهچه شهر

جو علمی و آکادمیک این دانشگاه و تبادل دانشجو با دانشگاه‌های اروپایی، این دانشگاه را به یکی از جذاب‌ترین گزینه‌های دانش آموزان تبدیل کرده است. شما با تحصیل در دانشگاه باهچه شهیر می‌توانید در اواسط سال برای تحصیل در دانشگاه‌های اروپایی اقدام نمایید. البته به شرط معدل خوب و مناسب.

شما در دانشگاه باهچه شهیر ترکیه می‌توانید به زبان انگلیسی و ترکی تحصیل کنید. دانشکده‌های دانشگاه باهچه شهیر به موراد زیر تقسیم می شود

  1. دانشکده دندانپزشکی
  2. دانشکده پزشکی
  3. دانشکده علوم بهداشت
  4. دانشکده دانشکده فنی و مهندسی
  5. دانشکده حقوق
  6. دانشکده ارتباطات
  7. ...

آدرس ثبت نام دانشگاه: 

https://jingobingo.com/mag/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D9%87%DA%86%D9%87-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%B1/

آدرس سایت دانشگاه: https://bau.edu.tr/

دانشگاه بیرونی

دانشگاه بیرونی، 6 دانشکده تخصصی دارد که از مهم‌ترین آن می‌توان به پزشکی و دندانپزشکی اشاره کرد. این دانشگاه در استانبول قرار دارد و در نزدیکی میدان تکسیم می‌باشد که از این حیث در حمل و نقل شهری هیچ مشکلی نخواهید داشت. شهریه دانشگاه بیرونی ترکیه نسبت به دانشگاه‌های خصوصی دیگر کمی پایین‌تر است که همین موضوع، جذب دانشجویان زیادی را برای این دانشگاه به همراه داشته است. دانشگاه بیرونی در سال گذشته یکی از دانشگاه‌هایی بود که ایرانیان زیادی را جذب تحصیل در این دانشگاه کرد.

تحصیل در رشته پزشکی و دندانپزشکی بدون کنکور

اگر شما نیز به دنبال یک دانشگاه مناسب برای تحصیل در ترکیه می‌باشید، دانشگاه بیرونی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

آدرس ثبت نام برای دانشگاه: https://jingobingo.com/mag/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A8%DB%8C%D8%B1%D9%88%D9%86%DB%8C/

آدرس سایت دانشگاه: https://www.biruni.edu.tr

دانشگاه اطلس

نوجوان‌ترین دانشگاه از بین لیست بالا، دانشگاه اطلس ترکیه می‌باشد که در شهر استانبول واقع شده است. این دانشگاه که به تازگی در ترکیه فعالیت خود را شروع کرده، تنها 3 سال است دانشکده پزشکی و دندانپزشکی را به دانشگاه خود آورده است. این دانشگاه از این حیث در لیست ما جای گرفته است که تنها در چند سال اخیر، مورد استقبال بی نظیر دانشجویان مقیم و غیر مقیم ترکیه قرار گرفته و در طی همین سال‌ها، رتبه و رنکینگ مناسبی را نیز برای خود بدست آورده است.

آدرس سایت دانشگاه: www.atlas.edu.tr

دانشگاه فنرباغچه

اگر شما دانشگاه فنرباغچه را برای ادامه تحصیلی خود انتخاب کرده‌اید، باید بگویم که انتخاب شما یکی از بهترین انتخاب‌های ممکن بوده است. این دانشگاه جزو برترین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه محسوب می‌شود و در محله آتاتورک واقع شده است. تیم فوتبال فنرباغچه ترکیه یکی از بهترین تیم‌های فوتبال ترکیه است و همین موضوع باعث شده تا رشته‌های ورزشی در این دانشگاه به جد دنبال شود.

دانشگاه فنرباغچه برای آن دانشجویانی که می‌خواهند در یک شرایط ایده آل تحصیل نمایند بسیار مناسب است.

آدرس سایت دانشگاه: https://www.fbu.edu.tr

سخن آخر

رویای پزشکی و دندانپزشکی با وجود دانشگاه‌های خصوصی ترکیه که مورد تایید اروپا هستند، تبدیل به یک واقعیت شیرین شده است. اگر شما نیز به دنبال این هستید که بدون هیچگونه آزمونی در این دانشگاه‌ها تحصیل کنید، همین حالا برای ثبت نام این دانشگاه‌ها اقدام نمایید.

هرچند این دانشگاه‌ها خصوصی می‌باشند، اما شرایط تحصیلی آنها مانند دانشگاه‌های دولتی است و امکانات آنها نیز از بسیاری از معتبرترین دانشگاه‌های دولتی ترکیه بیشتر و بهتر می باشد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top