تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/07 - 21:46
کد خبر: 415486

ایران خواستار شکل گیری مذاکراتی منطقی و واقع گرایانه

لی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه گفت: از نگاه ایران، مذاکرات باید هدفمند بوده و اهدافی واقعی را دنبال کند و صرفاً به ابزاری در دست آمریکا برای محدود سازی فعالیت‌های هسته‌ای ایران بدل نشود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه و سرتیم مذاکره کننده پرونده هسته‌ای کشورمان در مذاکرات وین، با انتشار مقاله‌ای در نشریه فایننشیال تایمز، بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه پاسخ متقابل به رفتار غرب در برابر ایران در جریان مذاکرات تاکید کرد.

ایران خواستار شکل گیری مذاکراتی منطقی و واقع گرایانه

بر اساس این گزارش، باقری که برای شرکت در نخستین دور از مذاکرات وین در دولت جدید راهی پایتخت اتریش شده، در مقاله خود به نکاتی مهم اشاره کرد که در ادامه، به اهم آنها اشاره خواهیم کرد.

باقری در نوشتار خود تاکید کرد که از نگاه ایران، مذاکرات باید هدفمند بوده و اهدافی واقعی را دنبال کند و صرفاً به ابزاری در دست آمریکا برای محدود سازی فعالیت‌های هسته‌ای ایران بدل نشود.

وی همچنین تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران دو هدف کلی را در مذاکرات دنبال خواهد کرد که عبارتند از برچیده شدن تمامی تحریم‌ها و همچنین قابلیت راستی آزمایی آنها.

باقری ضمن تاکید بر حق مسلم ایران در غنی سازی اورانیوم برای به کارگیری آن در صنایع مختلف در چارچوب «ان پی تی»، تصریح کرد که برای رسیدن به نتیجه در مذاکرات، باید اعتمادسازی شکل گرفته و فضای بی اعتمادی جاری میان ایران و غرب که در پی خروج یکجانبه دولت ترامپ از برجام رخ داد، از میان برداشته شود.

معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان همچنین طرف غربی را متهم کرد که به جای مذاکره، به دنبال اعمال فشار بیشتر بر ایران و شانه خالی کردن از زیر بار مسئولیت خود در اجرای بندهای توافق هسته‌ای بوده و کارزار فشار حداکثری در دوران ترامپ نیز در همین راستا تشکیل شد.

وی تصریح کرد که اشتباهات گذشته طرف غربی مانند بدعهدی‌ها و خروج یکجانبه آمریکا از برجام به هیچ عنوان نباید تکرار شود و در صورت خروج مجدد طرف غربی از توافق، می‌بایست خسارت و تاوان آن خروج به ایران پرداخت شود.

باقری با تاکید بر اینکه ایران در دوران ترامپ تسلیم تهدید نظامی، تحریم اقتصادی یا «فشار حداکثری» نشد و در دوران بایدن نیز چنین نخواهد شد؛ خواستار شکل گیری مذاکراتی منطقی و واقع گرایانه میان دو طرف شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top