تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/09/08 - 11:06
کد خبر: 415538

وزیر جدید صندوق ذخیره فرهنگیان را در اولویت قرار دهد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوای اسلامی گفت: توجه به وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان و لایحه رتبه بندی معلمان مهم‌ترین اولویت وزیر جدید آموزش و پرور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمد وحیدی در  بجنورد  اظهار داشت: میزان حمایت دولت از آموزش و پرورش به‌ویژه سازمان برنامه و سازمان اداری و استخدامی یک مطالبه جدی از وزیر جدید است.وزیر آموزش و پرورش باید با اطمینان بداند چقدر مورد حمایت این دو سازمان مهم و هیئت دولت است.‌

وزیر جدید صندوق ذخیره فرهنگیان را در اولویت قرار دهد

وی افزود: آموزش و پرورش چون جامعه انسانی بزرگی را پوشش می دهد، نفوذ دلی می‌خواهد نه نفوذ دستورالعملی و بخش نامه‌ای و تحول آفرینی هم نفوذ دلی می‌خواهد و جامعه همکاران فرهنگی باید با وزارتخانه همراه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات معیشتی معلمان٬ گفت: این بیمه های مکمل بی خاصیت فرهنگیان، منزلت معلمین را از بین برده است. ساماندهی نیروی انسانی مطالبه مهمی است و دانشگاه فرهنگیان در فرایند یاددهی یادگیری مهم ترین نقش را دارد.

نماینده مردم 5 شهر استان خراسان شمالی تصریح کرد: در حوزه فضا و تجهیزات مدارس و مدارس تخریبی نیاز به یک جهش است. نظام استعدادیابی دانش آموزی، در کشور بسیار ضعیف کار می‌کند و باید در این زمینه اقدامات جدی انجام شود. هم‌چنین درباره نیروهای خدماتی آموزش و پرورش در چند سال گذشته جذب جدیدی وجود نداشته که مشکلات زیادی را برای مدارس ایجاد کرده است.

وحیدی ادامه داد: کمترین افزایش حقوق را قشر مظلوم نیروهای خدماتی مدارس داشته‌اند و تاکنون کمترین توجه به این نیروها شده در صورتی که این نیروها بخشی از پازل تعلیم و تربیت هستند.

وی لایحه رتبه بندی معلمان را یک اولویت اساسی دانست و اظهار داشت: تصویب رتبه بندی٬ آبروی دولت و مجلس است و باید آن را جدی بگیریم که این موضوع مهم ترین بخش‌های مغفول مانده سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است. هم‌چنین باید به صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان بخشی از اقتصاد آموزش و پرورش توجه شود.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بازگشت دوباره به استقلال؟
تکلیف حضور گل محمدی و فرهاد مجیدی در تراکتورسازی مشخص شد
سرمربی پرسپولیس پیشنهاد جدید دریافت کرد
درحمله به پایگاه نظامی عراق شرکت نکردیم
کرایه‌های حمل و نقل عمومی افزایش یافت
نخستین واکنش آمریکا به انفجار بزرگ در پایگاه حشدالشعبی عراق
زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت مشخص شد
آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد
شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
سامانه بارشی جدید در راه کشور
ریچارد هاس: ایران می‌تواند تنگه هرمز را ببندد
روایت چتم‌هاوس از موفقیت راهبردی ایران در حمله به اسرائیل
معاریو: ایران، روز قیامت را به اسرائیل نشان داد
قتل زن میانسال به دست دختر ۱۱ ساله
یک عادت مهم برای کاهش استرس و سلامت قلب
گفت و شنود/ به تو مربوط نیست!
صفحه نخست روزنامه‌های اول اردیبهشت
خانه سست عنکبوت/ فعالان دانشجویی در خصوص پیامدهای عملیات «وعده صادق» چه می‌گویند؟
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top