تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/09/10 - 12:37
کد خبر: 415898

قدرت انتقال امیکرون ۳ تا ۵ برابر دلتاست

معاون علوم پزشکی گیلان گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، قدرت سرایت و انتقال سویه امیکرون سه تا پنج برابر سویه دلتاست و لذا در صورت ورود به یک جامعه می تواند سریع تر از دلتا همه را درگیر کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، دکتر آبتین حیدرزاده معاون علوم پزشکی گیلان با اشاره به بروز سویه جدید کروناویروس در آفریقا، اظهار کرد: به دنبال تکثیر ویروس کرونا در کشورهایی که واکسیناسیون در آنها اندک بوده، طبیعی است که احتمال جهش های مختلف وجود دارد.

وی سویه «امیکرون» را یکی از جهش های کرونا دانست که با ۳۰ جهش در اسپایک های ویروس توانسته یک گونه جدید به وجود آورد و گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، قدرت سرایت و انتقال سویه امیکرون سه تا پنج برابر سویه دلتاست و لذا در صورت ورود به یک جامعه می تواند سریع تر از دلتا همه را درگیر کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هنوز درباره شدت بیماری زایی امیکرون اطلاعات کامل بالینی وجود ندارد، تصریح کرد: کمتر از سه هفته با شیوع این سویه مواجه هستیم و مطالعات دقیقی روی بیمارانی که در کشورهای آفریقایی وجود داشتند، در حال انجام است؛ البته موارد بیماری در کشورهای اروپایی و آسیایی نیز مشاهده شده است.

حیدرزاده، راه ورود سویه امیکرون به کشور را از مرزهای زمینی و هوایی و دریایی دانست و خاطرنشان کرد: استان گیلان از هر سه مرز برخوردار بوده و افراد از سایر کشورها می توانند وارد استان شوند؛ همچنین این ویروس می تواند از طریق مسافرت از سایر استان ها به گیلان منتقل شود.

وی در پاسخ به این سوال که «چگونه می توانیم گرفتار امیکرون نشویم؟»، عنوان کرد: در کنار واکسیناسیون به عنوان سدی مهم در مقابل انتقال پرشتاب کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی می تواند ما را در مقابل این ویروس ایمن کند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه هنوز ۲۰۰ هزار گیلانی نوبت دوم واکسن خود را دریافت نکرده اند، یادآور شد: افراد بالای ۶۰ سال که چهار ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آنان گذشته نیز برای تزریق دوز سوم اقدام کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top