گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 416164

کاهش خرید‌های اینترنتی در جمعه سیاه امسال در مقایسه با سال‌های قبل

فروش آنلاین بازارهای اینترنتی در جمعه سیاه سالانه با افزایش کلی خریدهای اینترنتی رشد چشم گیری پیدا می‌کند اما این روند امسال برعکس بوده است. گزارش‌های به دست آمده از مرکز آماری کمپانی Adobe نشان می‌دهد که مجموع فروش‌های اینترنتی به مناسبت جمعه سیاه و روز شکرگذاری در سال 2021 افت داشته است.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ آمار به دست آمده حاکی از آن است که خریدهای اینترنتی در روز جمعه سیاه سال میلادی جاری در مقایسه با سال‌های قبل کاهش پیدا کرده است.

کاهش خرید‌های اینترنتی در جمعه سیاه امسال در مقایسه با سال‌های قبل

فروش آنلاین بازارهای اینترنتی در جمعه سیاه سالانه با افزایش کلی خریدهای اینترنتی رشد چشم گیری پیدا می‌کند اما این روند امسال برعکس بوده است. گزارش‌های به دست آمده از مرکز آماری کمپانی Adobe نشان می‌دهد که مجموع فروش‌های اینترنتی به مناسبت جمعه سیاه و روز شکرگذاری در سال 2021 افت داشته است.

بر اساس آمارهای به دست آمده این میزان از فروش‌های اینترنتی در بازه زمانی یاد شده از 9 میلیارد دلار در سال 2020 به 8.9 میلیارد دلار در سال 2021 کاهش پیدا کرده است. البته این کاهش اگرچه چشمگیر نیست اما به عنوان نشانی برای تغییر روند رفتاری خریداران تلقی می‌شود.

این کمپانی فناوری بر این باور است که این کاهش نشان دهنده تغییری به سمت خرید‌های زودتر از موعد یاد شده است که دلیل آن نیز تخفیف‌های مناسبی بوده است که فروشگاه‌های اینترنتی از ابتدای ماه اکتبر روی اجناس مورد نیاز خریداران لحاظ کرده بودند. به همین ترتیب کاربران به جای این که تمرکز خرید خود را روی جمعه سیاه بگذارند، از تخفیف هایی که از یک هفته پیش‌تر روی کالای مدنظرشان اعمال شده بود بهره می‌برند.
جالب است که خرید‌های کاربران هم به نسبت روزهای هفته و با گذشت از جمعه سیاه تغییر پیدا کرده است. اجناس فروخته شده در جمعه بیشتر روی زودپز ها، سرخ کن‌های بدون روغن و اسباب بازی‌ها تمرکز داشتند و این در حالی است که خرید‌های روز شنبه بعد از جمعه سیاه بیشتر از دسته گجت هایی نظیر ایرپادها، آیپدهای ارزان قیمت‌تر ، متا کوئست 2 و تلویزیون هایی از برند‌های سامسونگ، تی سی ال و ویزیو بودند.

کمپانی ادوبی علاوه بر این خاطر نشان کرد که خریدهایی نهایی بسیاری از افراد از طریق تلفن‌های همراه انجام شد. همچنین بسیاری از خریداران در جمعه سیاه با استفاده از موبایل خود به انتخاب محصول پرداخته اند و سپس از طریق کامپیوتر خریدشان را نهایی کرده اند.
همچنین جالب است بدانید که 44.4 درصد از کل فروش‌های اینترنتی در جمعه سیاه از طریق تلفن‌های همراه انجام شده بود که این رقم در قیاس با سال 2020 به میزان 10.6 درصد افزایش داشته است. با ادامه این روند تعجبی ندارد  اگر در آینده‌ای نزدیک تمامی خرید‌ها از طریق تلفن‌های همراه ثبت شوند.

نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
تورهای مسافرتی آفری
  • نظرسنجی

    با کدام شیوه‌ی تحصیل در ترم آینده موافق هستید؟

    آموزش حضوری - امتحانات حضوری
    آموزش مجازی - امتحانات حضوری
    آموزش مجازی - امتحانات مجازی
    مشاهده نتایج