گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 416173

اتحادیه اروپا به دنبال مسدود سازی تبلیغات سیاسی با هدف گیری مذهب و قومیت!

کمیسیون اروپا به عنوان شاخه اجرایی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که آن دسته از تبلیغاتی که از داده‌های حساس شخصی از قبیل خاستگاه قومی، مذهب یا وضعیت سلامت استفاده می‌کنند ممنوع شوند.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ کمیسیون اروپا در طی لایحه‌ای قصد دارد تا آن دسته از تبلیغات سیاسی که مذهب یا قومیت افراد را هدف قرار می‌دهد، ممنوع کند.

کمیسیون اروپا به عنوان شاخه اجرایی اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده است که آن دسته از تبلیغاتی که از داده‌های حساس شخصی از قبیل خاستگاه قومی، مذهب یا وضعیت سلامت استفاده می‌کنند ممنوع شوند.

اتحادیه اروپا به دنبال مسدود سازی تبلیغات سیاسی با هدف گیری مذهب و قومیت!

بر این اساس اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، تبلیغ کنندگان مجبور می‌شوند در رابطه با معیارهایی که برای هدف گذاری تبلیغ کنندگان از آن استفاده می‌کنند، شفاف سازی کنند. همچنین همه تبلیغات باید نام شخص یا سازمان تبلیغ کننده، میزان پول پرداخت شده، محل تامین پول و ارتباط تبلیغات با یک رفراندوم یا انتخابات را در خود جای داده باشند.

کمیسیون اروپا امیدوار است که این معیارها از طریق سخت‌تر کردن هدف گیری یا گمراه کردن گروه‌های به حاشیه رانده شده، به حفاظت از یکپارچگی انتخابات کمک کند. این کمیسیون اظهار داشته است که مردم باید بتوانند به راحتی زمان مشاهده تبلیغات سیاسی، نمایش آن به صورت آنلاین یا آفلاین و مشارکت در بحث‌های سیاسی بدون قرارگیری در معرض دخالت، دستکاری یا اطلاعات نادرست را تشخیص بدهند.

اگر این لایحه به قانون تبدیل شود، کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید جریمه هایی را برای نقض این قوانین تعیین کنند. علاوه بر این مقامات ملی حفاظت از داده‌ها وظیفه نظارت بر نحوه استفاده از داده‌های شخصی در هدف‌یابی تبلیغات و اعمال جریمه در صورت لزوم را بر عهده خواهند داشت. اتحادیه اروپا امیدوار است تا قبل از انتخابات پارلمان اروپا قوانینی را که بر اساس مقررات حفاظت از داده‌های عمومی و قانون خدمات دیجیتال برنامه ریزی شده است، به تصویب برساند کند.

چندین سال است که تبلیغات سیاسی برای پلتفرم‌های آنلاین به یک موضوع جنجالی تبدیل شده است. فیس بوک و گوگل نیز در همین راستا تبلیغات سیاسی را پس از بسته شدن نظرسنجی در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا به طور موقت ممنوع کردند تا از به وجود آمدن جریان اطلاعات نادرست جلوگیری کنند.
 
کمپانی متا به عنوان شرکت مادر فیس‌بوک و اینستاگرام نیز در اوایل ماه میلادی جاری هزاران گزینه هدف‌گیری تبلیغات از جمله موارد مرتبط با قومیت، سلامت، مذهب و عقاید سیاسی را حذف کرد.علاوه بر این توییتر نیز همه نوع از تبلیغات سیاسی را در سال 2019 ممنوع کرد.

نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
تورهای مسافرتی آفری
  • نظرسنجی

    با کدام شیوه‌ی تحصیل در ترم آینده موافق هستید؟

    آموزش حضوری - امتحانات حضوری
    آموزش مجازی - امتحانات حضوری
    آموزش مجازی - امتحانات مجازی
    مشاهده نتایج