تاریخ انتشار: شنبه 1400/09/13 - 12:18
کد خبر: 416194

آخرین تحولات‌ میدانی نوار ساحلی غرب یمن

رژیم سعودی پس از شکست های سنگین در الحدیده به شدت تلاش می کند شهر راهبردی حیس را حفظ کند اما عملیات رزمندگان برای پاکسازی این منطقه قطغی و این به معنای آزادی تمامی مساحت این استان است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق؛ عملیات گسترده و وسیع رزمندگان انصارالله برای پاکسازی مناطق اشغالی جنوب و جنوب شرق استان الحدیده (نوار ساحلی غرب یمن)  علیه عناصر ائتلاف سعودی ادامه دارد.

براساس آخرین اطلاعاتی که یک منبع میدانی در اختیار گذاشته، رزمندگان در جریان درگیری ها موفق شدند منطقه بندر الحیمه را آزاد و به کنترل دربیاورند و خود را به نزدیکی شهر راهبردی الخوخه برسانند.

این منبع میدانی که تحولات را در سواحل غربی یمن از نزدیک دنبال می کند، افزود: درگیری ها با مزدوران سعودی در مناطق المضروبه، الحنایا، المغاربه، البغیل جریان دارد و نیروهای یمنی در تلاش هستند در این محورها پیشروی کنند.

به گفته این منبع میدانی، رزمندگان در محور جنوب شرق استان الحدیده قصد دارند عملیاتی را علیه عناصر ائتلاف سعودی ترتیب دهند و شهر حیس و مناطق حومه را از اشغال خارج کنند و به کنترل درآورند.

این منبع میدانی با بیان این که عملیات آزاد سازی شهر حیس از محور المغاربه، البغیل صورت خواهد گرفت، گفت: عناصر سعوی همزمان حملات پیشگیرانه ای را از حومه شهر حیس برای جلوگیری از پیشروی نیروهای یمنی انجام دادند. 

وی با توضیح این مطلب که مزدوران سعودی با این ضد حملات به دنبال تامین امنیت و حفظ شهر حیس هستند، افزود: این حملات از سمت محورهای سه راه العدین، القلمه، غرب النخله و الشعبه صورت گرفت. 

جنگنده های ائتلاف نیز همزمان عملیات گسترده ای را در این محورها انجام دادند اما رزمندگان یمنی با وجود بمباران سنگین هوایی در ابتدا پیشروی عناصر سعودی را در منطقه متوقف و در ادامه حملات را دفع کنند.

خبرها حاکیست، اختلاف بین نیروهای ائتلاف (طارق صالح و گروه موسوم به العملاقه) تشدید شده تا جایی که نیروهای العملاقه در برخی از محورها از جمله شمال شهر حیس عقب نشینی کرده اند و این به سود نیروهای یمنی لست.

آخرین تحولات‌ میدانی نوار ساحلی غرب یمن/ جزئیات عملیات گسترده رزمندگان انصارالله برای پاکسازی آخرین پایگاه اشغالی ریاض در استان الحدیده +نقشه میدانی

در مجموع اگر رزمندگان از منطقه البرار در جنوب الحدیده یا مناطق مرزی مشترک با استان تعز بتوانند خود را به جاده غربی بخش حیس (حیس-الخوخه) برسانند مسیر کمک رسانی نیروهای ائتلاف از جاده اصلی (الخوخه) به سمت حیس قطع و و این بخش از لحاظ نظامی ساقط شده محسوب می شود. 

عملیات رزمندگان یمنی برای پاکسازی بخش حیس از منطقه الجور در شرق بندر الحمیه نیز امکان پذیر است و با آزادسازی این بخش، ائتلاف سعودی دیگر نمی تواند به محور جنوبی استان الحدید فشار بیاورد چرا که این منطقه اخرین بخش اشغالی در استان الحدیده به شمار می آید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top