تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/14 - 09:16
کد خبر: 416326

کمیسیون اصل ۹۰، خواستار شفاف‌سازی سازمان بورس شد

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس طی نامه‌ای به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار خواستار شفاف‌سازی این سازمان در خصوص دلیل تاخیر در واریز ۱۰ درصد سود پارسال سهام عدالت و همچنین ابهامات مربوط به پرداخت سود این سهام در سالجاری شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، در نامه حسن شجاعی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس خطاب به مجید عشقی رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار که رونوشت آن به ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز ارسال شده، آمده است: همان گونه که مستحضرید بر اساس طرح سهام عدالت مقرر شد پس از پایان مهلت 10 ساله تسویه اقساط سهام عدالت از محل سود سالیانه، سود نقدی مجامع شرکت های سرمایه پذیر به حساب مشمولان واریز شود. این در حالی است که سود مجامع سال مالی 1398 این شرکت ها تا به این لحظه به طور کامل دریافت و به حساب 50 میلیون سهامدار عدالت واریز نشده است.

کمیسیون اصل ۹۰، خواستار شفاف‌سازی سازمان بورس شد

در این اساس لازم است در راستای شفافیت بیشتر این امر و همچنین احقاق حق جامعه 50 میلیونی سهامداران عدالت، نسبت به شفاف‌سازی و پاسخ به پرسش‌های زیر در اسرع وقت اقدام نمایند:

1. اعلام نام شرکت‌هایی که با وجود برگزاری مجامع سال مالی 1398 و تقسیم سود، تاکنون اقدام به واریز این سود به حساب سهامداران عدالت نکرده اند. میزان این سود به تفکیک نام هر شرکت چقدر است؟ دلیل این تأخیر چیست؟ مبادی و بسترهای قانونی موجود در راستای برخورد با این دسته از تخلفات چیست؟ آیا تاکنون اقدامی قانونی توسط سازمان بورس در برخورد با این تخلفات صورت گرفته است؟ و این اقدامات در چه مرحله‌ای قرار دارند؟ و چرا اقدامات این سازمان در زمینه دریافت کامل سود سهام عدالت و برخود قانونی با شرکت‌های متخلف تاکنون با تأخیر مواجه بوده است؟

2. شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در راستای ارائه خدمات مشخص در زمینه پرداخت سود سهام عدالت، هزینه یا کارمزدی از این سهام دریافت می‌کند یا خیر؟

3. با توجه به پایان مجامع شرکت‌های سرمایه‌پذیر مربوط به سال مالی 1399، لازم است میزان سود تقسیمی مجامع هر یک از این شرکت‌ها به همراه ارزش کل سود تقسیمی سهام عدالت مربوط به این دوره اطلاع‌رسانی شود. بر این اساس ضمن اعلام موارد ذکرشده، برنامه آن سازمان برای تقسیم سود سهام عدالت در سال جاری به چه نحو می‌باشد؟

4. لازم است آمار دقیقی از تعداد افرادی که هنوز شماره شبای بانکی و سایر اطلاعات را برای دریافت سود در سامانه سهام عدالت ثبت نکرده‌اند اعلام، و اقدامات آن سازمان در راستای اطلاع‌رسانی و دریافت این اطلاعات اعلام شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جزئیات دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رئیس جمهوری
فریاد نتانیاهو بر سر وزیرخارجه آلمان +فیلم
جزئیات تازه در پرونده مرگ بازیگر معروف
انتقام‌جویی زن جوان از یک بلاگر معروف
گروسی به ایران می آید؟
بارش‌ شدید باران در تهران و ۱۰ استان دیگر
توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟
همراهی نفت و طلا در روند نزولی
ادامه بارش‌ها تا پایان هفته
۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
قول بزرگ به یحیی برای رفتن به تبریز
رونمایی اوسمار از ۴ بمب تابستانی روی آنتن زنده
اعتراف رسانه اپوزیسیون به توان موشکی ایران
کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی پنجشنبه تخلف است
اینتر برای بیستمین‌ بار قهرمان سری‌ آ شد
زنی که فرمانده‌ سپاه پاسداران شد! +فیلم
فیلم گل سردار آزمون به بولونیا +فیلم
۹ گزینه داخلی و خارجی کاندیدای سرمربیگری بسکتبال ایران
غزه از زمین، هوا و دریا زیر آتش
تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا در حمایت از غزه +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top