تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/09/14 - 13:49
کد خبر: 416370

نکات یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان برای کودکان

سعی کنید همین شیوه غیر مستقیم را ادامه دهید و از تدریس مستقیم مباحث گرامری خودداری کنید. شنیدن گرامر های مورد استفاده از سنین پایین به کودک شما کمک می کند تا در سنین بالاتر از آن به طور طبیعی و صحیح استفاده کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، آموزش زبان انگلیسی و اهمیت آن این روز ها برای همگان مشخص و واضح شده است. در این بین می توان گفت که آموزش زبان برای کودکان حتی از اهمیت بسیار بیشتری نیز نسبت به بزرگسالان برخوردار است.

می توان گفت که دلیل آن نیز اهمیت یادگیری سریع زبان انگلیسی برای خردسالان و تاثیرات شگفت انگیز آن در داشتن آینده موفق برای آنهاست. از طرفی آموزش زبان برای کودکان در کمترین زمان ممکن قابل دستیابی بوده و آنهم به دلیل توان بالای مغز افراد در این سن برای یادگیری مطالب جدید است.

در این مقاله نکات مهمی در رابطه با یادگیری زبان انگلیسی برای خردسالان و کودکان می آموزید که می تواند راهنمای بسیار خوبی برای والدین در مسیر آموزش به فرزندان باشد.

یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان برای کودک

با نکاتی که اینجا می آموزید می توانید شرایط ایده آلی را برای فرزندان خود فراهم کنید تا بتوانند سریع تری زمان یادگیری زبان انگلیسی را تجربه کنند.

نکات یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان برای کودکان

توجه داشته باشید که برای آموزش زبان انگلیسی به بچه های خود لازم نیست که خودتان در این زمینه از تبحر بالایی برخوردار باشید و با دانش اندک هم می توانید تا حد مطلوبی کودک خود را در این مسیر به جلو ببرید. البته اکیدا توصیه می شود تا جهت افزایش کیفیت یادگیری زبان انگلیسی در کمترین زمان در منزل برای کودکان، والدین همواره دانش خود را بروز کرده و خود نیز در مسیر تقویت زبان انگلیسی قدم های رو به جلویی داشته باشند.

آموزش زبان انگلیسی با استفاده از موقعیت های روزانه و روتین

بزرگترین فایده ای که آموزش زبان انگلیسی توسط والدین و در منزل دارد این است که دست پدر و مارد ها برای استفاده از موقعیت ها و امور روزمره برای آموزش باز بوده و به راحتی می توانند آنها را با فرایند یادگیری زبان کودک ترکیب کنند.

به عنوان مثال وقتی فرزندتان دارد لباس می‌پوشد، یا وقتی لباس‌هایتان را مرتب می‌کنید، درباره لباس‌ها صحبت کنید.

وقتی به فرزندتان کمک می‌کنید تا اتاق خوابش را مرتب کند، واژگان مربوط به همین امور و دادن نظم و ترتیب را تمرین کنید و با او صحبت کنید.

یا مثلا هر روز زمان مشخصی را برای انجام بازی ها و تفریحات به زبان انگلیسی با فرزندان خود اختصاص دهید و یا هر شب قبل از خواب برایشان به زبان انگلیسی قصه بخوانید. این کار واقعا می تواند تاثیرات بسیار زیادی در مسیر یادگیری زبان انگلیسی داشته باشد.

نحوه صحیح آموزش گرامر انگلیسی به کودکان

در مورد بچه‌ها، نیازی به آموزش صریح قواعد گرامری نیست، بلکه آنها را به شنیدن و استفاده از ساختارهای گرامری مختلف در موقعیت های واقعی عادت دهید؛ مثلاً هر زمان که در مورد موضوع خاصی صحبت می کنید، بدون شک جملاتی که می گویید دارای ساختار های گرامری خاصی هستند. همان ها را برای کودک خود تکرار کنید و از او نیز بخواهید که همان هارا تکرار کند و البته مثال های جدید بسازید.

سعی کنید همین شیوه غیر مستقیم را ادامه دهید و از تدریس مستقیم مباحث گرامری خودداری کنید. شنیدن گرامر های مورد استفاده از سنین پایین به کودک شما کمک می کند تا در سنین بالاتر از آن به طور طبیعی و صحیح استفاده کند.

همچنین آموزش دادن به خواهر و برادر کوچکتر یا سایر اعضای خانواده برای کودکان بزرگتر می تواند بسیار مفید و البته مفرح باشد. توضیح نحوه استفاده از گرامر به شخص دیگری به شما کمک می کند تا خودتان هر چه بهتر بر آن مسلط شوید. این برای کودکان اثر دو چندان دارد پس حتما لازم است تا آنها را به انجام این کار تشویق کنید.

در آموزش زبان انگلیسی به فرزندان خود باید صبور باشید!

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از اوالدین هنگام آموزش زبان انگلیسی به فرزندان خود مرتکب می شوند این است که فکر می کنند آنها نیز باید به اندازه بزرگسالان از اهمیت و فواید یادگیری زبان انگلیسی و تقویت آن اطلاع داشته باشند و مزایای آن را بسیار جدی بگیرند. اما در واقعیت، چنین انتظاری کاملاً اشتباه و بیهوده است و فقط موجب زدگی و نا امیدی کودکان از فرایند آموزش خواهد شد.

پس از آموزش زبان انگلیسی به بچه ها، باید آنها را تا حدودی تنها بگذارید و انتظار زیاد و خاصی از آنها نداشته باشید. اغلب اوقات آنها ممکن است بخواهند بازی و شیطنت کنند و به آموزه های خود توجه زیادی نکنند. این نباید شما را خسته یا اذیت کند. برای همین است که گفته شد باید با صبر و حوصله باشید.

یادتان باشد که اینها کاملاً طبیعی و منطقی هستند و بدانید که یادگیری زبان انگلیسی به مرور زمان برای فرزند شما اتفاق می افتد.

نقش هدیه دادن در یادگیری زبان انگلیسی برای کودکان

هدیه دادن به بچه ها را می توان معجزه ای معرفی کرد که در فرایند یادگیری زبان انگلیسی در کوتاهترین زمان برای کودکان واقعا می تواند معجزه کرده و تاثیراتی بسیار عالی داشته باشد.

قبل از هرچیز باید بگوییم که اصلا جای نگرانی وجود نخواهد داشت! برای استفاده از این روش بسیار کاربردی لازم نیست هزینه های زیادی صرف کنید. می توانید با ارزان ترین و البته کوچکترین هدایا فرزندان خود را خوشحال کنید و انگیزه آنها را برای ادامه دادن مسیر یادگیری زبان چند برابر افزایش دهید.

مثلا باید کل هدف اصلی که یادگیری زبان انگلیسی به طور کامل و دستیابی به سطوح پیشرفته در آن است را به ریز هدف هایی تقسیم کنید؛ مثلا یادگیری یک مبحث گرامری و یا لیستی از لغات و اصطلاحات انگلیسی. در این زمان و بعد از آنکه کودک شما مطلب مورد نظر را به خوبی و در زمان مقرر یاد گرفت، برای او هدایایی را در نظر بگیرید. به همین سادگی و البته با تاثیرات بسیار زیاد.

با انجام نکات ساده ی بالا مطمئنا والدین می توانند تاثیرات آموزش زبان انگلیسی به فرزندان خود در منزل را به طور چشمگیری افزایش دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top