تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 08:37
کد خبر: 416640

وزیر علوم در پیام روز دانشجو؛

آرمان استقلال‌خواهی شهدای ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها تداوم دارد

وزیر علوم، در پیامی به مناسبت ۱۶ آذر و روز دانشجو تاکید کرد: آرمان نفی سلطه و استقلال‌خواهی دانشجویان شهید دانشگاه تهران در روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ همچنان در دانشگاه‌ها جاری و ساری است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری پیامی به مناسبت روز دانشجو صادر کرد متن این پیام به این شرح است:

آرمان استقلال‌خواهی شهدای ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها تداوم دارد

بسم الله الرحمن الرحیم

همواره عقلانیت، خردورزی، نشاط علمی، خودباوری و امید، عدالت محوری و ظلم‌ستیزی و تلاش مضاعف حاصل از نیروی جوانی، ویژگی ممتاز و ارزنده‌ی وجودی دانشجویان بوده و هست که شکوفا شدن هر کدام از این خصایل در سایه تلاش و تکاپوی دانشگاه‌ها می‌تواند کشور را به سوی اهدافی والا، عالی و درخشان سوق دهد.

حضور پرنشاط دانشجویان در دانشگاه‌ها علاوه بر پویایی جامعه، تولید علم و دانش را نیز در سایه تلاش استادان، به دنبال دارد. تحقق مرجعیت علمی کشور با محوریت دانشگاه و با تکیه بر عنصر اخلاق و فضیلت‌های معنوی و همچنین ترویج گفتمان علم و فناوری به عنوان گفتمان غالب جامعه، همواره خواسته مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، آن گونه که ایشان می‌فرمایند"آن چیزی که ما از محیط دانشجویی لم، هم در زمینه سیاست، هم در زمینه معرفت دینی در محیط دانشجویی است".

بنابراین توجه به نقش و اهمیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی به عنوان کانون سرنوشت‌ساز و تأثیرگذار پیشرفت علمی کشور و مراکز پرورش و تربیت دانشجویان متخصص متعهد، باید همواره مورد اقبال و عنایت همه مسئولان و سیاست‌گذاران باشد.

آرمان استقلال طلبی و نفی وابستگی به بیگانه که در ۱۶ آذرماه ۱۳۳۲ با شهادت سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران در جامعه ظهوری تازه یافته بود علی‌رغم انواع سرکوب‌های رژیم طاغوت ادامه یافت و در انقلاب اسلامی سال ۵۷ به یک شعار اصلی تبدیل شد و در نظام برآمده از انقلاب نیز به عنوان یک اصل مترقی سیاست داخلی و خارجی مطرح است.

ریشه وابستگی می‌تواند در نیازمندی اقتصادی و سیاسی کشورها به یکدیگر باشد؛ جوانان پیرو شهدای دانشجوی ۱۶ آذر، امروز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی؛ پژوهش و فناوری برای خودکفایی کشور در زمینه فناوری می‌کوشند و تلاش آنان در بسیاری از موارد در قالب محصولات شرکت دانش بنیان به خارج از کشور صادر می‌شود.

نیروهای مسلح، تولید گران اقتصادی، کشاورزان و اقشار مختلف هر کدام نقشی ارزشمند در صیانت از شعارهای بنیادین انقلاب یعنی " استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" ایفا می‌کنند و جامعه دانشگاهی نیز با فتح قله‌های علم و کسب جایگاه‌های رفیع در معتبرترین ارزیابی‌های علمی دنیا در درخشش گوهر استقلال و بزرگی مردم ایران در دنیا نقش دارند.

خرسندم که بگویم هم اکنون که از نظر تولید علم و دانش فنی در سطح بسیاری خوبی قرار داریم و این فرصت فراهم است تا با حمایت ارکان دولت و مجلس، نقش مهمتری به دانشجویان، دانشمندان و اندیشمندان کشور داده شود تا با اتکای به دانش و انگیزه بالای خود؛ بتوانند برای رفع نیازهای کشور در زمینه‌های مختلف صنعتی، نظامی، کشاورزی و فرهنگی، اجتماعی راهکارهای علمی ارائه کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top