تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 09:33
کد خبر: 416647

قالیباف:

مطالبات دانشجویان منطبق بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است

رئیس مجلس مطالبات دانشجویان را منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی دانست و گفت: آنچه در این میان بسیار مهم است این است که دانشجویان امروز ما را بر اساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام نقد می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور خود در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی سه شنبه 16 آذر ماه ضمن تبریک 16 آذر ماه روز دانشجو و گرامیداشت سالروز شهادت شهدای دانشجو در 16 آذر ماه سال 32 گفت: روز گذشته توفیق داشتم تا در دانشگاه شهید بهشتی میهمان جمعی از دانشجویان عزیز باشم و مطالبات و انتقادات صریح آنها را بشنوم.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با گذشت بیش از 4 دهه از وقوع انقلاب اسلامی مطالبات دانشجویان ما فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی منطبق بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است مطالبات آنها در راستای عدالت‌طلبی، رفع تبعیض، قانون‌گرایی، کاهش فاصله مردم و مسؤولین، فسادستیزی، استقلال‌طلبی و استکبار ستیزی، دفاع از آزادی‌های اجتماعی، تأکید بر شفافیت، جوانگرایی و همچنین شجاعت و صراحت در بیان نقد نسبت به عملکرد مسؤولان منطبق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

وی افزود: دانشجویان روحیه انقلابی خود را دقیقاً مانند سال‌های ابتدای انقلاب حفظ کرده‌اند و همان آرمان‌ها را مطالبه می‌کنند. این صراحت و شجاعت در بین مطالبات باید مایه خوشحالی و خرسندی همه دلسوزان انقلاب اسلامی در کشور عزیزمان ایران باشد.

قالیباف خاطرنشان کرد: آنچه در این میان بسیار مهم است این است که دانشجویان امروز ما را بر اساس آرمان‌های اصیل انقلاب و مکتب امام نقد می‌کنند. یعنی مبانی اصیل انقلاب امروز تبدیل به شاخصه‌های آرمان‌خواهی شده است که گام بسیار بزرگی برای جلوگیری از انحراف انقلاب از اصول و مبانی خود محسوب می‌شود.

رئیس مجلس اظهار داشت: آنچه ما را از آرمان‌های انقلاب اسلامی دور کرده است در اصل عملکرد و کارنامه مسؤولان در پیگیری مطالبات به حق مردم است. دیدار با دانشجویان مانند همیشه برای ما یادآور زنده بودن آرمان‌های امام و مشی و منش انقلابی ایشان در نسلی است که آن بزرگ‌ مرد تاریخ را درک نکرده‌اند اولی بیشتر از مسئولان دغدغه‌مند سیره امام راحل باشند.

وی اظهار داشت:‌ ان‌شاءالله بتوانیم با تلاش شبانه‌روزی پاسخگوی مطالبات مردم باشیم و از عهده وظیفه دشوار نمایندگی ملت شریف انقلابی و دوست داشتنی ایران عزیز برای همه دانشجویان ثبات قدم در مسیر مطالبه‌گری و پیشنهاد برای حل مسائل و محقق ساختن آرمان‌های انقلاب اسلامی را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top