تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 12:29
کد خبر: 416691

رایزنی با ستاد کل نیرو‌های مسلح برای سربازی دانش‌آموختگان دکتری

وزیر علوم از رایزنی با ستاد کل نیرو‌های مسلح برای انجام طرح نظام وظیفه دانش‌آموختگان دوره دکتری آقایان در قالب طرح پسادکتری در راستای نیاز‌های جامعه خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»  به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم در آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه شهید بهشتی که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، از دانشجو به عنوان روح دانشگاه یاد کرد و گفت: کرونا نشان داد که دانشگاه بدون دانشجو معنا ندارد؛ دانشجویان به مثابه روح برای کالبد دانشگاه هستند، امیدوارم با مرتفع شدن این مشکل شاهد حضور پرشور و شعف دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

وی با اشاره به سخنان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اظهار داشت: عزیزان دانشجو اگر در کمال آزادی و بدون هیچ واهمه و ترسی عقاید خود را مطرح کردید و یکی از سران قوه با سعه صدر سخنان شما را شنید نتیجه از خودگذشتی شهدای ماست؛ شهدای عزیزی که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از جان، ناموس و کیان کشور دفاع کردند.

زلفی‌گل افزود: عقل و علم دانشجویان بیشتر از سنشان است. حق شماست که آرمانگرا باشید، اما باید واقعیت‌ها و شرایط کشور را درک کنید، کشور در شرایطی است که می‌خواهد استقلال سیاسی داشته باشد و تصمیم گیرنده باشد، این استقلال هزینه دارد.

وزیر علوم خطاب به سیاستمداران تاکید کرد: ما تافته جدا بافته از دنیا نیستیم، باید تعامل با دنیا به‌ویژه دیپلماسی علمی را جدی بگیریم و در این راه نهایت تلاشمان را انجام دهیم.

وی با تاکید بر تامین و تخصیص منابع مالی در حوزه علم و فناوری افزود: بهترین و مطمئن‌ترین سرمایه‌گذاری برای آینده کشور، سرمایه‌گذاری در حوزه علم و فناوری است. دانشگاه‌ها نباید برای جزئی‌ترین امکانات علمی و آزمایشگاهی مشکل داشته باشند. برای علم باید سخاوت داشته باشیم، صرفه جویی‌ها باید از محل دیگر صورت گیرد. هر وقت در عمل شایسته سالاری را ملاک قرار دادیم و هر زمان شرایطی مهیا شد که اولویت با برترین‌ها باشد، بی‌تردید موفق خواهیم شد.

وزیر علوم در بخشی از سخنان خود با ارائه گزارش عملکرد سه ماهه وزارت علوم، به سه اقدام مهم این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: برای ایجاد ارتباط سازنده بین مسائل جامعه و متخصصان، نظام ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) طراحی شد که هم اکنون در حال اجراست؛ بر اساس این طرح، هر شهروند ایرانی اگر نیازی دارد می‌تواند در سامانه ثبت نماید تا در دسترس استادان و دانشگاهیان قرار گیرد و بتوانیم با ایجاد ارتباط بین موضوعات مورد نیاز جامعه و دانشگاهیان، از پایان نامه‌ها و رساله‌هایی که در راستای نیاز‌های احصاء شده هست حمایت ویژه نماییم.

زلفی گل ادامه داد: با دستور رئیس جمهور، مجوز صندوق علوم، تحقیقات و فناوری اخذ شد، این صندوق در سال ۱۳۹۸ تصویب، اما تاکنون اجرا نشده بود؛ امیدوارم با تخصیص اعتبار برای این صندوق، بتوانیم از دانشجویان تحصیلات تکمیلی حمایت شایسته کنیم. همچنین با رایزنی با ستاد کل نیرو‌های مسلح، برنامه‌ریزی برای انجام طرح نظام وظیفه دانش‌آموختگان دروه دکتری آقایان در قالب طرح پسا دکتری در راستای نیاز‌های جامعه صورت گرفته است در این طرح بخشی از حقوق دانشجویان پسادکتری به عزیزان اختصاص خواهد یافت.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top