تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 13:04
کد خبر: 416701

جلسه کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت تشکیل شد!

جلسه کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت تشکیل شد!

در این نشست وضعیت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، کیفیت تجهیزات سیمی شرکت مخابرات، اشباع لینک‌ها در شبکه انتقال و ضرورت جایگزینی کافوهای مسی با کافوهای نوری، مشکلات تامین منابع مالی برای خرید و جایگزینی تجهیزات به‌روز و هزینه‌های شبکه انتقال، به‌ عنوان برخی از مشکلات دارندگان پروانه ارتباطات ثابت برشمرده شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به دنبال شکایت کاربران از وضعیت اینترنت کشور، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کمیته‌ای برای بررسی مشکل تشکیل داد که اکنون روابط عمومی رگولاتوری خبر داده است جلسه این کمیته با حضور مدیران اپراتورها و شرکت زیرساخت و رگولاتوری برگزار شده و هر کدام از این بخش‌ها مامور انجام اقداماتی برای افزایش کیفیت اینترنت شده‌اند.

جلسه کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت تشکیل شد!

در این نشست وضعیت شبکه شرکت ارتباطات زیرساخت، کیفیت تجهیزات سیمی شرکت مخابرات، اشباع لینک‌ها در شبکه انتقال و ضرورت جایگزینی کافوهای مسی با کافوهای نوری، مشکلات تامین منابع مالی برای خرید و جایگزینی تجهیزات به‌روز و هزینه‌های شبکه انتقال، به‌ عنوان برخی از مشکلات دارندگان پروانه ارتباطات ثابت برشمرده شد.

همچنین در این جلسه اپراتورهای سیار با اشاره به رشد صد درصدی مصرف اینترنت در دو سال گذشته، اشباع ظرفیت دکل‌های BTS در ساعات اوج مصرف، محدودیت در دسترسی به مکان‌های مناسب برای نصب دکل، عدم همکاری شهرداری‌ها در استفاده از امکانات زیرساختی، عدم تامین برق مورد نیاز برخی سایت‌ها و دکل‌ها، وجود تداخل‌های فرکانسی به دلیل استفاده از تجهیزات تکرارکننده (repeater) غیرمجاز و غیره را از جمله مشکلات پیش رو در ارائه سرویس اینترنت باکیفیت مناسب به کاربران به شمار آوردند.

در این جلسه صادق عباسی شاهکوه، رئیس سازمان تنظیم مقررات، گفت: «هر کدام از فعالان در زنجیره تامین و ارائه سرویس اینترنت شامل شرکت ارتباطات زیرساخت، شرکت مخابرات ایران، اپراتورهای ثابت و سیار مشکل یا کاستی داشته باشند، در تجربه مشترک به‌ عنوان مهم‌ترین ذی‌نفع رگولاتوری از کیفیت سرویس دریافتی موثر خواهد بود.»

او با اشاره به اینکه ارتقای کیفیت اینترنت و افزایش رضایت کاربران از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است افزود: «جلسات کمیته ویژه پایش و بررسی کیفیت اینترنت با هدف بررسی دقیق وضعیت موجود و احصای مشکلات و ارائه برنامه زمان‌بندی برای رفع آنها از سوی اپراتورها به صورت مستمر در رگولاتوری برگزار می‌شود و اپراتورهایی که کمترین و بیشترین میزان پیشرفت در اجرای برنامه زمان‌بندی رفع مشکلات را داشته باشند به مردم معرفی می‌شوند.»

در این جلسه مقرر شد به منظور ارتقای کیفیت سرویس اینترنت، با تدوین مشوق از سوی اپراتورها برای اصلاح الگوی مصرف، اقدام شود. همچنین اپراتورها لیست سایت‌ها و نقاطی را که با مشکلات انتقال، تامین برق، فضا و نصب تجهیزات مواجه هستند به رگولاتوری ارائه کنند. علاوه بر این، شرکت مخابرات ایران باید برنامه توسعه شبکه انتقال خود را در استان‌های دارای مشکل اعلام کند تا در جلسات آینده، راهکارهای رفع آن پیگیری شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top