تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 13:37
کد خبر: 416704

اسنپ از ورود هدفمند خود در حوزه سرمایه گذاری جسورانه خبرداد

اسنپ از ورود هدفمند خود در حوزه سرمایه گذاری جسورانه خبرداد

اسنپ‌ونچرز، به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه اسنپ، قصد دارد تجربه و دانش خود را در کنار تأمین مالی به تیم‌های نوپا و خلاق در اکوسیستم استارتاپی ایران ارائه کند.

به گزارش خبرنگار سرویس فناوری اطلاعات«خبرنامه دانشجویان ایران»؛  گروه اسنپ که پیش از این خدمات متنوعی را در یک اپلیکیشن جامع به‌صورت یکجا فراهم کرده بود، به‌صورت هدفمند وارد حوزه سرمایه‌گذاری جسورانه یا خطرپذیر شده است. اسنپ‌ونچرز، به‌عنوان بازوی سرمایه‌گذاری گروه اسنپ، قصد دارد تجربه و دانش خود را در کنار تأمین مالی به تیم‌های نوپا و خلاق در اکوسیستم استارتاپی ایران ارائه کند. طبق آنچه مدیران گروه اسنپ اعلام کرده، اسنپ‌ونچرز با در اختیار داشتن ابزارها و مزایای متعدد گروه اسنپ می‌تواند شرایطی را برای فرد یا تیم‌های نوپا فراهم کند که تمرکز خود را روی رشد ایده‌های نوآورانه بگذارند و در مسیر ساخت محصول و ارتباط با کاربران پیش روند.

اسنپ از ورود هدفمند خود در حوزه سرمایه گذاری جسورانه خبرداد

قدمی برای حفظ سرمایه‌های انسانی

با توجه به نقش استارتاپ‌های بزرگ کشور در حفظ سرمایه‌های انسانی، علیرضا صادقیان، معاون استراتژی گروه اسنپ، درباره انگیزه راه‌اندازی اسنپ‌ونچرز می‌گوید: «امروز خانواده اسنپ، در هفت سالگی این کسب‌وکار، تعداد زیادی از جوانان با استعداد و کارآفرین کشور را دور هم جمع کرده و با کمک این افراد در حوزه‌های مختلفی خدمت‌رسانی می‌کند. با وجود این، مشتاق بودیم که با حمایت از جوانان بیشتری از خروج این استعدادهای ارزشمند، جلوگیری و در مسیر توسعه اکوسیستم استارتاپی کشور حرکت کنیم. اسنپ‌ونچرز فرصتی است برای جوانان مستعد تا در کشور خود ارزش‌آفرینی کنند.»

به گفته صادقیان، هدف اصلی اسنپ‌ونچرز سرمایه‌گذاری روی تیم‌هایی است که در مراحل اولیه کار خود و به دنبال جذب سرمایه در مرحله بذری هستند. داشتن تیم خوب، ایده مناسب و محصول اولیه از اولویت‌های اسنپ برای انتخاب تیم‌هاست.

صادقیان توضیح می‌دهد:

  اولویت اسنپ از سرمایه‌گذاری روی ایده‌ها و تیم‌هایی که ظرفیت رشد دارند، لزوما جذب آن‌ها در سوپراپ اسنپ نیست؛ بلکه انتقال دانش و تجربه‌‌ای است که طی سال‌ها فعالیت پرچالش و خلاقانه در اسنپ شکل گرفته است. استارتاپ‌های کوچک می‌توانند از مشاوره، شبکه ارتباطی گسترده و حمایت اسنپ در اکوسیستم استارتاپی ایران بهره‌مند شوند.

اما آیا استارتاپ‌های بزرگ‌تر نیز شانس همکاری با اسنپ را دارند؟ صادقیان در این مورد می‌گوید: «هرچند اولویت و استراتژی اصلی ما در اسنپ‌ونچرز حمایت از تیم‌ها و کارآفرینان نوپا و ایده‌های ناب است، اما پذیرای تیم‌های باتجربه‌تر نیز هستیم؛ چنانچه پیش‌تر نیز با سرمایه‌گذاری در برخی استارتاپ‌ها شاهد رشد چشمگیر آن‌ها بودیم.»

همکاری با دیگر سرمایه‌گذاران

به گفته معاون استراتژی گروه اسنپ این شرکت رویکردی کاملا باز را در پیش گرفته و مشتاق است با دیگر سرمایه‌گذاران خطرپذیر نیز همکاری کند. صادقیان درباره این مدل همکاری می‌گوید: «در این مقطع که نیاز به هم‌افزایی و مشارکت بیشتر سرمایه‌گذاران و حامیان این حوزه احساس می‌شود، به نظرم اتفاق خوب و بزرگی است اگر بتوانیم به صورت مشترک روی تیم‌ها و ایده‌های نوآورانه سرمایه‌گذاری کنیم. ما از همه پیشنهادها و ایده‌های نوآورانه در زمینه فناوری حتی آن‌ها که دیگر سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌دهند، استقبال می‌کنیم.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top