تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/09/16 - 17:02
کد خبر: 416722

تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران رونمایی شد

تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران امروز با هدف انعکاس فعالیت های دانشگاهیان به عامه مردم با حضور رئیس دانشگاه تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ سید محمد مقیمی در مراسم رونمایی از تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران که امروز در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: افتخار می‌کنیم دانشگاه تهران پیش قراول استکبارستیزی و منشأ تحولات بزرگ بوده و کشور را به سوی پیشرفت هم از نظر معنوی و مادی پیش برده است.

 

رئیس دانشگاه تهران افزود: خوشبختانه بعد از اعلام سیاست‌های دانشگاه در دوره جدید، شاهد تحقق یکی از برنامه‌های دانشگاه هستیم که در کمترین زمان ممکن این اتفاق افتاد؛ فعالیت در حوزه تلویزیون اینترنتی، نیازمند مجوزهای قانونی بود و دوستان گام به گام مراحل را طی کردند و مجوزهای لازم را از ساترا اخذ کردند.

مقیمی با اشاره به اینکه تعامل خوبی با صدا و سیما داریم و کمک‌های خوبی از منظر فنی و امکانات از آنها دریافت کرده ایم، خاطرنشان کرد: دانشگاه تهران نماد بودن خود را اثبات کرده و در فضای امروزی نیاز است موضوعات مربوط به حوزه آموزش عالی به جامعه و عامه مردم منعکس شود. رهبری همواره تاکید داشتند که فعالیت‌های دانشگاهیان باید منعکس شود و در واقع و به منظور تبلیغات باید اطلاع رسانی‌هایی به موقع نیز داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: بخش مهمتر که رئیس جمهور همواره تاکید داشتند، این است که باید حل مشکلات جامعه در صدر اولویت‌های دانشگاه قرار گیرد و دانشگاهیان باید نیازها را رصد کنند که یکی از بسترهای مهم این موضوع، همین شبکه تصویری دانشگاه تهران است که امروز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: ما در این مجموعه رسانه‌ای تلاش می‌کنیم برای مسائلی که با آن مواجه هستیم، مثل خشکسالی، محیط زیست مباحث فرهنگی و اقتصادی تولید محتوا کنیم؛ کارگزاران بعضاً نیاز دارند دیدگاه دانشگاه را بدانند و در این زمینه حتماً نشست‌های تخصصی برگزار خواهد شد.

مقیمی ضمن بیان این مطلب که دانشگاه تهران حدود ۲ هزار و ۲۰۰ هیأت علمی دارد که مخزن بسیار ارزشمندی است، گفت: کمتر از این عزیزان برای حل مشکلات استفاده کرده ایم و قرار است به واسطه راه اندازی این شبکه زمینه مناسبی برای ارتباط گیری با جامعه فراهم شود.

رئیس دانشگاه تهران بیان کرد: تمام مردم ما صاحب حق هستند که خروجی دانشگاه‌ها را ببینند و دانشگاه پاسخگوی نیازهای آنها باشد. ما خود را موظف می‌دانیم که متناسب با نیازهای جامعه خدمت کنیم. یکی از مطالبات دانشجویان این است که می‌خواهند نقش آفرینی کنند این استودیو می‌تواند بستر لازم را برای دانشجویان فراهم کند.

مهدی شریفی مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه تهران در همین رابطه توضیح داد و گفت: دانشگاه باید مساله محور باشد و تلویزیون اینترنتی دانشگاه تهران به مثابه شبکه حکمت و فرزانگی یکی از اهدافش اجتماعی کردن علم است و می‌خواهد با هدف تعامل دو جانبه نکات و چالش‌ها را گرفته و در ساحت دانشگاه به بحث بگذارد.

شریفی ادامه داد: این تلویزیون ۴ بخش دارد؛ نخست یک جُنگ ۹ آیتمی با عنوان ۱۳۱۳ (سال تأسیس دانشگاه) که هر هفته یک مساله را از زوایای مختلف بررسی می‌کند. بخش دوم این تلویزیون اینترنتی با عنوان «سیمرغ» به گفتگوهای تخصصی ۳۵ دقیقه‌ای با اعضای هیأت علمی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه تهران درباره مساله‌های جدی جامعه مربوط می‌شود.

مشاور رسانه‌ای رئیس دانشگاه تهران ادامه داد: بخش سوم این شبکه مربوط می‌شود به پخش زنده تمامی همایش‌ها و سخنرانی‌های علمی که در دانشگاه برگزار می‌شود. در بخش چهارم نیز کلاس‌های آن دسته از اساتیدی که علاقه مند باشند، برای دسترسی عموم بر روی این شبکه قرار خواهد گرفت؛ چرا که ما معتقدیم برخی افراد به هر دلیلی نتوانستند وارد ساحت دانشگاه شوند اما دلشان برای کسب معرفت می‌تپد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
دامنه نوسان بازار سرمایه به روال عادی بازگشت
ثبت‌نام وام شهریه دانشگاه تهران آغاز شد
انتخاب رشته آزمون دوره دکتری سال ۱۴۰۳ از امروز آغاز می‌شود
این علائم یعنی ممکن است دچار حمله قلبی شویم
حمله به پایگاه حشدالشعبی موشکی بود
احداث آرامستان جدید در ۲ نقطه تهران
تکلیف لیست خروجی استقلال مشخص شد
حمایت کامل مرکز مدیریت حوزه از فراجا / کلان پروژه دشمن برای حیازدایی و عادی سازی بی‌حجابی
بیانیه جامعه مدرسین درحمایت از اقدامات قانونی و حقوقی فراجا
پیام تسلیت دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پی درگذشت مرحوم پرویز داوودی
محکومیت باشگاه پرسپولیس به دلیل نشر اکاذیب
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top