تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/09/18 - 11:42
کد خبر: 416962

اعلام فهرست جدید تحریم نهادهای آمریکایی دخیل در نقض حقوق بشر

غریب آبادی گفت: بزودی فهرست جدیدی از افراد و نهادهای آمریکایی دخیل در نقض جدی حقوق بشر که توسط ایران تحریم می‌شوند، منتشر خواهد شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مشرق، کاظم غریب آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران، به دنبال تحریم اخیر برخی اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی توسط آمریکا و به بهانه‌های واهی نقض حقوق بشر، گفت: این اقدام آمریکا در ادامه همان سیاست شکست خورده فشار حداکثری علیه ملت ایران و استفاده ابزاری از تحریم برای تحقق اهداف سیاسی است.

غریب آبادی افزود: رژیمی که به تعبیر کارشناسان و گزارشگران ویژه سازمان ملل با اعمال تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه ملت ایران، حقوق بنیادین شهروندان ایرانی را به مخاطره انداخته و دسترسی بیماران به دارو و تجهیزات درمانی را منع کرده، چگونه به خود اجازه می‌دهد که مدعی دفاع از آزادی و حقوق بشر در ایران باشد؟! این امر به هیچ وجه قابل قبول نیست و بیشتر شبیه یک طنز تلخ است.

دبیر ستاد حقوق بشر کشورمان با اشاره به اینکه رژیم آمریکا در زمینه نحوه رفتار با معترضان و اجتماعات مسالمت آمیز، خود در مقام متهم قرار دارد و باید نسبت به برخورد وحشیانه پلیس این کشور با معترضان داخلی به افکار عمومی جهان پاسخ دهد، گفت: جورج فلوید تنها یک مورد از بی‌شمار انسان‌هایی است که به بدترین شکل ممکن در انظار عمومی توسط پلیس کشته شد، بدون اینکه عدالت در قبال آن اجرا شود. به اذعان کارشناسان و گزارشگران ویژه حقوق بشر، خشونت پلیس آمریکا با جامعه رنگین پوست این کشور به ویژه سیاه‌پوستان، بیانگر نژادپرستی نظام‌مند، سیستماتیک و نهادینه است.

غریب آبادی در ادامه تصریح کرد: وضعیت اسفبار زندان‌های آمریکا ازجمله خشونت‌های رفتاری با زندانیان، جمعیت زیاد زنان در زندان‌ها، شکنجه‌های غیرانسانی و رفتارهای تحقیرآمیز با زندانیان، انجام آزمایشات پزشکی بر روی افراد زندانی و دیگر اقدامات خشونت‌بار، نشان‌دهنده نقض جدی حقوق زندانیان و وضعیت اسفناک زندان‌های این کشور است.

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر، در پایان اعلام کرد: بزودی فهرست جدیدی از افراد و نهادهای آمریکایی دخیل در نقض جدی حقوق بشر که توسط ایران تحریم می‌شوند، منتشر خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top