تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/09/18 - 13:14
کد خبر: 416972

چگونه شیمی را برای امتحان بخوانیم؟ شیوه سریع مطالعه شیمی!

می‌توان با انتخاب شیوه‌ی صحیح مطالعه و بهره بردن مناسب از زمان، نتیجه‌ی بسیاری خوب در امتحان کسب کرد. در این مقاله، جنبه‌های مختلف خواندن شیمی شب امتحان مورد بررسی قرار گرفت تا بهترین روش مطالعه شیمی در چنین موقعیتی را بشناسیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، خواندن شیمی شب امتحان می‌تواند چالشی بزرگ و در نهایت یک دردسر مشکل‌ساز برای محصلان باشد. دانش‌آموزان بسیاری بنا به دلایل مختلف تا شب امتحان، خوب درس نمی‌خوانند یا بخش بیشتر مباحث را بلد نیستند. معمولا مهم‌ترین پرسش این دسته از شاگردان این است که "چگونه شیمی را برای امتحان بخوانیم؟". در واقع، آن‌ها به دنبال کوتاه‌ترین راه‌حل با بالاترین درصد موفقیت در امتحان هستند. شاید با یک نگاه بدبینانه به نظر برسد که چنین دانش‌آموزی، دیگر شانسی برای کسب نتیجه خوب در امتحان ندارد. اما خوشبختانه راهکارهایی وجود دارند که می‌توانند به دانش‌آموز برای کسب نمره خوب در امتحان شیمی، آن هم در شب امتحان، کمک نمایند. در این مطلب مهمترین نکات خواندن شیمی شب امتحان مورد بررسی قرار می‌گیرد و بهترین راهحل یادگیری شیمی در شب امتحان معرفی می‌شود.

چگونه شیمی را برای امتحان بخوانیم؟ شیوه سریع مطالعه شیمی!

بهترین راهکار خواندن شیمی شب امتحان؛ معلم خصوصی شیمی، راهی مطمئن و سریع!

وقتی درباره‌ی درس خواندن در شب امتحان صحبت می‌کنیم، زمان مهم‌ترین نکته و بالاترین اولویت است. بنابراین برای بیشترین بهره بردن از شب امتحان، باید بهترین، مطمئن‌ترین و سریع‌ترین راه‌حل را انتخاب کرد. در چنین موقعیتی، دیگر فرصتی برای اشتباه کردن نیست و باید با آگاهی کامل دست به انتخاب زد. البته در کنار زمان، حجم مطالب کتاب هم تاثیر زیادی روی روند یادگیری می‌گذارد و زمان دانش‌آموز را می‌گیرد.

حجم مطالب کتاب، برای دانش‌آموزی که تا شب امتحان خوب درس نخوانده یا تسلط کافی روی مباحث ندارد، بسیار بالا است و می‌تواند باعث ناکامی او در امتحان شود. اما با انتخاب یک معلم خصوصی شیمی باتجربه و کاربلد، می‌توان نگرانی از بابت محدودیت زمانی و تعداد فصل‌های بالای درس شیمی را تا حد قابل ملاحضه‌ای کاهش داد. معلم خصوصی با کیفیت می‌داند چگونه زمان را مدیریت کند و به توجه به اهمیت هر مبحث شروع به آموزش شیمی می‌کند. مدرس شیمی، سعی می‌کند تا طی مدت زمانی کوتاه، مهم‌ترین نقاط ضعف دانش‌آموز را رفع نماید و پرکاربردترین نکات را به او یاد بدهد.

بارم بندی امتحان شیمی دوازدهم، یازدهم و دهم را جدی بگیرید؛ ارزش زمان!

بارم‌بندی دقیق کتاب درسی، یک راهکار عالی برای شناخت اهمیت هر مبحث از کتاب است. وقتی شما بدانید که کدام مطالب از نظر طراحان سوال اهمیت بیشتری دارد، بهتر می‌توانید برنامه‌ریزی کرده و مطالعه کنید. اهمیت دانستن بودجه‌بندی در موقعیتی که کمبود زمان دارید، بیشتر از قبل خود را نشان می‌دهد. با کمک این شیوه، مباحث مهم‌تر را در اولویت قرار خواهید داد تا حداکثر بازدهی را داشته باشید. اما دقیق‌ترین راه استفاده از بارم‌بندی برای شیمی خواندن در شب امتحان، راهنمایی گرفتن از بهترین معلم خصوصی شیمی است. او به بهترین نحو بارم‌بندی را برای شما شرح خواهد داد و مشخص می‌کند کدام مباحث ارزش صرف زمان بیشتر را دارد.

چگونه شیمی را برای امتحان بخوانیم؟ شیوه سریع مطالعه شیمی!

مطالعه گروهی برای خواندن شیمی شب امتحان

احتمالا دانش‌آموزان در طول ترم، هرگز به مطالعه گروهی در کنار همدگیر فکر نمی‌کنند. متاسفانه فرهنگ مطالعه گروهی در سال‌های اخیر بسیار کم رنگ شده است. در حالی که یکی از مفیدترین و ارزان‌ترین شیوه‌های یادگیری، همین دسته‌جمعی درس‌خواندن است.  درس خواندن به‌طور دسته جمعی و با حضور چند نفر دیگر از همکلاسی‌ها، شرایط خوبی را برای رفع اشکالات درسی فراهم می‌کند. با تبادل نظر و طرح پرسش‌های مختلف، خیلی مفاهیم درسی را راحت‌تر درک می‌شود و نقاط ضعف و قوت دانش‌آموز بهتر شناسایی می‌شود. اگر شرایط ایجاد یک دورهمی درسی را دارید، آن را از دست ندهید و به عنوان یک شیوه مناسب برای یادگیری درس شیمی در شب امتحان به آن نگاه کنید.

حل نمونه سوالات امتحانی شیمی؛ شناسایی پرتکرارترین مباحث!

نمونه سوالات امتحانی شیمی، یک منبع عالی و نقشه‌ی راهی مناسب برای امتحان است. اساتید برتر تدریس خصوصی شیمی، همیشه توصیه می‌کنند تا دانش‌آموزان سوالات امتحانی سال‌های گذشته را خوب مطالعه و حل کنند. خواندن سوالات امتحانی کمک می‌کند تا پرتکرارترین مباحثی که در امتحان از آن‌ها سوال می‌آید، شناسایی شوند و زمان کافی برای یادگیری آن‌ها صرف شود.

البته این تنها نکته مثبت مرور نمونه سوالات امتحانی شیمی نیست. وقتی دانش‌آموز سوالات متعددی را از سال‌های مختلف امتحان می‌خواند، با سلیقه‌ی طراحان سوال، نحوه‌ی طرح مسئله، نکات پنهان درس و نقاط قوت و ضعف خودش آشنا می‌شود. بنابراین باید گفت، حل نمونه سوالات امتحانی، یک راه‌حل عالی برای خواندن شیمی شب امتحان است.

حفظ کیفیت مطالعه در شب امتحان شیمی؛ روش صحیح یادگیری

همیشه داشتن مطالعه‌ی باکیفیت اهمیت دارد. دانش‌آموز نباید فصل‌های  کتاب درسی را سطحی و سهل‌انگارانه بخواند. این نکته در زمان خواندن شیمی شب امتحان اهمیت بسیار بیشتری نیز دارد. زمان در چنین موقعیتی محدود است و باید با کمک بارم‌بندی مهم‌ترین مباحث شناسایی شده و با روش مناسب مطالعه شوند. نگاه سطحی به همه‌ی فصل‌ها انداختن، هیچ سودی برای دانش‌آموز نخواهد داشت.

بنابراین بهترین است دانش‌آموز، بخش‌های که نمره‌ی بیشتری دارد را انتخاب کند و با بهترین روش مطالعه شیمی آن‌ها را بخواند. یکی از دلایلی که تاکید می‌شود برای شب امتحان شیمی از معلم خصوصی کمک گرفته شود، همین مسئله‌ی عمق یادگیری و حفظ کیفیت مطالعه شیمی است.

چگونه شیمی را برای امتحان بخوانیم؟ شیوه سریع مطالعه شیمی!

معلم خصوصی و منابع آموزشی استادبانک، بهترین راه حل خواندن شیمی شب امتحان

شب امتحان، همیشه همراه با استرس و نگرانی است، اما می‌توان با انتخاب شیوه‌ی صحیح مطالعه و بهره بردن  مناسب از زمان، نتیجه‌ی بسیاری خوب در امتحان کسب کرد. در این مقاله، جنبه‌های مختلف خواندن شیمی شب امتحان مورد بررسی قرار گرفت تا بهترین روش مطالعه شیمی در چنین موقعیتی را بشناسیم.

سامانه‌ی تدریس خصوصی استادبانک، با چندین سال فعالیت در حوزه‌ی آموزش، بهترین خدمات آموزشی را برای محصلان آماده کرده است. دانش‌آموزان می‌توانند با کمک برترین اساتید تدریس خصوصی شیمی و کمک گرفتن از منابع آموزشی مختلف استادبانک مانند گام به گام شیمی یازدهم یا نمونه سوالات امتحانی، به بهترین شکل خود را برای امتحان آماده کنند.

والدین و دانش‌آموزانی که قصد انتخاب و رزرو معلم خصوصی شیمی را دارند، می‌توانند با مراجعه به سایت استادبانک به آدرس www.OstadBank.com، مدرس مورد نظر خود را انتخاب نمایند. اگر برای انتخاب معلم خصوصی یا نحوه برگزاری کلاس به مشاوره نیاز دارید، با شماره 91005343-۰۲۱ تماس بگیرید تا کارشناسان بخش پشتیبانی استادبانک، به خوبی شما را راهنمایی کنند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top