تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/10/02 - 11:27
کد خبر: 418470

جوزف بورل پیشنهاد ناتو درباره روسیه را مهم خواند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به سخنان دبیرکل ناتو، پیشنهاد مطرح شده از سوی این سازمان را گامی مهم ارزیابی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که پیشنهاد ناتو برای برگزاری شورای ناتو-روسیه در مورد تضمین های امنیتی یک گام مهم است.

در بیانیه بورل در این رابطه آمده است: پیشنهاد ناتو برای برگزاری شورای ناتو-روسیه در پاسخ به پیش نویس معاهدات امنیت اروپا که روسیه هفته گذشته منتشر کرد، گام مهمی است. ناتو نقشی کلیدی در تضمین صلح در اروپا دارد. اتحادیه اروپا مشتاق همکاری با متحدان و شرکای خود در رسیدگی به وضعیت امنیتی کنونی در این قاره است.

طبق اعلام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، این اتحادیه با آمریکا و ناتو تعامل خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که منافع اش در هر بحث احتمالی با روسیه در مورد امنیت اروپا، در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این، بورل تاکید کرد که «اتحادیه اروپا همراه با شرکا و متحدان خود به وضوح نشان داده است که به هرگونه نقض بیشتر حاکمیت اوکراین قاطعانه پاسخ خواهد داد».

بورل پیشتر مدعی شده بود که مسکو به دنبال کنار گذاشتن بروکسل از چارچوب گفتگوهای امنیتی است.

وی در ادامه این ادعا افزوده بود: قصد نهایی روسیه مشخص نیست، البته به استثنای اینکه به دنبال تهدید و تضعیف اوکراین است. در همین رابطه، ممکن است با سناریوهای مختلفی روبرو باشیم. به عنوان مثال نمی توانیم این تمایل مسکو را نادیده بگیریم که می خواهد از این بحران به عنوان اهرمی برای تحقق هدف از پیش اعلام شده خود مبنی بر بازتعریف چارچوب امنیتی اروپا و همچنین کنار گذاشتن اروپایی ها از مذاکرات استفاده کند.

وی با اشاره به انتشار پیش نویس پیشنهادات امنیتی روسیه به آمریکا، افزود: مسلم است که اتحادیه اروپا هم باید جزئی از میز مذاکره باشد.

گفتنی است که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پیشتر در سخنانی ابراز امیدواری کرده بود که شورای ناتو-روسیه در سال ۲۰۲۲ میلادی نشستی را برگزار کند.

استولتنبرگ در این باره گفته بود: به گفتگوهای هدفمنمد با روسیه متعهدیم و از مسکو می خواهیم تا سال آینده میلادی نشست دو طرف را برگزار کند.

وزارت خارجه روسیه هفته گذشته پیس نویس پیشنهادات امنیتی خود به آمریکا و ناتو را منتشر کرد و از آنها خواست تا هر چه سریعتر د پاسخ به این پیشنهادات، با مسکو به گفتگو بنشینند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سامانه های پدافندی ایران در اصفهان در اثر حمله اسرائیل آسیب دید؟
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top