تاریخ انتشار: شنبه 1400/10/04 - 17:36
کد خبر: 418650

تعرفه اینترنت امسال افزایش نمی‌یابد

وزیر ارتباطات گفت: طبق قانون مجلس امسال تعرفه اینترنت افزایش نخواهد یافت، اما افزایش تعرفه تلفن ثابت در مراحل تصویب است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بازدید بیست و دومین نمایشگاه تلکام در جمع خبرنگاران درباره سرنوشت طرح حمایت بعد از پیشنهاد وزارت ارتباطات اظهار داشت: پیشنهاداتی را به مجلس ارائه کردیم و پس از آن اختیار کمیسیون ویژه است که آیا به این پیشنهادات توجه جدی کند و یا روند قبلی بررسی طرح را ادامه دهد. کمیسیون ویژه فرایند بررسی طرح را انجام می‌دهد.

 

وی گفت: نگرانی‌های متخصصین و کسب و کارها را در پیشنهادمان برطرف کرده‌ایم و چارچوب لازم برای شفاف‌سازی ظرفیت موجود را فراهم کرده‌ایم.

تضمین مخابرات برای افزایش تعرفه‌های مخابراتی

وزیر ارتباطات درباره اصلاح تعرفه‌های مخابراتی گفت: اصلاح تعرفه‌ها یک مرحله به تصویب کمیسیون رسیده، اما مراجع دیگری هم باید در این باره نظر بدهند و علاوه بر این شرکت مخابرات حتما باید تضمین بدهد که سالی یک میلیون پورت فیبر نوری در کشور راه‌اندازی کند که یا باید در جاهایی که سیم مسی است سیم تبدیل به فیبر نوری شود و یا در جاهایی که دسترسی نیست فیبر نوری راه‌اندازی کنند و مسئولان مخابرات قول داده‌اند این کار را انجام دهند.

زارع‌پور در پاسخ به تغییر تعرفه‌های اینترنت ثابت گفت: اینترنت ثابت طبق قانون مجلس هیچ تغییر تعرفه نخواهد داشت.

زارع‌پور درباره کیفیت اینترنت گفت: از هفته پیش که نشست خبری در خدمت دوستان بودم تا این هفته اتفاق خاصی رخ داده باشد هر چند که در دو سه روز اخیر نسبت به گذشته وضعیت بهتر شده است زیرا پهنای باند بین‌الملل را ترمیم کردیم.

به گفته وی در ده سال گذشته زیرساخت‌های اینترنت ثابت توسعه نیافته است و در نتیجه آن از بین 190 کشور، کشور 142 هستیم.

وی گفت: وضعیت اینترنت ثابت قابل مشاهده است و بخش قابل توجهی از اعتراضات مردم به اینترنت هم در همین بخش است.

وی تأکید کرد: تعرفه اینترنت به هیچ وجه افزایش پیدا نکرده است.

وی گفت: تعرفه تلفن ثابت در بخش نگهداری نیاز به افزایش دارد زیرا نزدیک به 30 درصد از تلفن ثابت ماهانه کمتر از یک‌هزار تومان عایدی دارند اما مخابرات 30 هزار تومان برای آنها هزینه می‌کند.

برنامه وزارت ارتباطات برای حمایت از تولید داخل

زارع‌پور درباره برنامه این وزارتخانه برای حمایت از تولید داخل گفت: بهترین حالت حمایت از تولید داخل بازارسازی است و علاوه بر این، اپراتورها را به سمت سیاست‌های استفاده از تولید داخل در موضوعاتی که مقدور است سوق می‌دهیم.

وی با بیان نظرش درباره نمایشگاه تلکام امسال گفت: ظرفیت خوبی در صنعت مخابرات و ارتباطات کشور ایجاد شده است و تولیدات بومی در زمینه مودم، لینک‌های رادیویی، تجهیزات انتقال و سرور دیده می‌شود.

وی ادامه داد: حتی ممکن است برخی‌ها انتقاد کنند که این قطعات خارجی یا مونتاژ هستند که ایرادی ندارد و شرکت‌های بزرگ خارجی و حتی آمریکایی‌ها هم علاوه بر استفاده از قطعات ساخت دیگران، برخی از تولیدات را هم در دیگر کشورها انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: با تخصصی که در جوانان کشور وجود دارد آنها محصولات باکیفیتی تولید کردند و ما هم باید با کمک اپراتورها از تولیدات آنها حمایت کنیم.

پلتفرم‌های داخلی را در بازارهای منطقه گسترش می‌دهیم

وی در خصوص نسل پنجم ارتباطات گفت که این موضوع نیاز به سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی دارد اما حرکت به سمت آن آغاز شده و تست سرعت 800 میگی هم شروع شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که از برنامه خود برای بردن پلتفرم‌های داخلی به بازارهای منطقه صحبت کرده بودید، منظورتان از بازار هدف چه کشورهایی است، گفت: کشورهای همسایه اولین تارگت ما هستند چون به لحاظ موقعیتی و فرهنگی به ما نزدیکند اما در بقیه کشورها هم می‌توانیم حضور داشته باشیم. در کشورهایی مثل آذربایجان ترکیه، عراق و افغانستان وضعیت نسبی داریم و می‌توانیم حضور در این کشورها را آغاز کنیم و به بازارهای جهانی راه پیدا کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top