تاریخ انتشار: شنبه 1400/10/04 - 18:19
کد خبر: 418652

چطور با خرید ملک در ترکیه پاسپورت بگیرم؟

چه کسی دوست ندارد در یک کشور اوراسیایی ساکن شود؟ ناگفته نماند که با آخرین برنامه های شهروندی، ورود به این کشور دیگر یک مبارزه سخت نیست، و فرصت های تجاری یک مهاجر در این کشور فوق العاده است و سرمایه گذاری در در آن سودآور تلقی می شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری یک راه آسان برای دریافت اقامت دائم و اخذ پاسپورت ترکیه است. زندگی در این کشور به معنای استفاده از مناظر باشکوه، دریای زیبا و آب و هوای مدیترانه ای، خوردن غذاهای خوشمزه و اقتصاد رو به رشد است. مردم ترکیه در مقایسه با ساکنان بسیاری از کشورهای دیگر، دارای سبک زندگی پر جنب و جوش تری هستند. علاوه بر این، ترکیه از آنجایی که در مرزهای اروپا و آسیا قرار دارد، کشوری با اهمیت ژئواستراتژیک است.

با همه این نکات مثبت، چه کسی دوست ندارد در یک کشور اوراسیایی ساکن شود؟ ناگفته نماند که با آخرین برنامه های شهروندی، ورود به این کشور دیگر یک مبارزه سخت نیست، و فرصت های تجاری یک مهاجر در این کشور فوق العاده است و سرمایه گذاری در در آن سودآور تلقی می شود.

چطور با خرید ملک در ترکیه پاسپورت بگیرم؟

هر آنچه که باید در خصوص خرید ملک در ترکیه و سرمایه گذاری در این کشور بدانید:

هر آنچه باید درباره خرید خانه در ترکیه و سرمایه گذاری در این کشور بدانید
شهروندی در ترکیه از طریق برنامه سرمایه گذاری، پس از موفقیت چشمگیر برنامه های سرمایه گذاری مشابه در اسپانیا، پرتغال و یونان به شهرت زیادی رسید. مهمترین دلیل سرمایه گذاری خارجی ها در این کشور، امکان دسترسی به بازارهای اروپایی و البته آسیایی است. آیا می دانید مزایای اخذ پاسپورت ترکیه چیست؟ آیا شما شرایط دریافت پاسپورت ترکیه با خرید ملک را دارید؟ اگر ندارید، برای فراهم کردن شرایط و معیارها چه کارهایی را می توانید انجام دهید؟


اخذ تابعیت ترکیه از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک
اخذ تابعیت ترکیه از طریق  خرید ملک از سال 2016 به صورت رسمی اجرایی گردید. اما از سال 2017، ترکیه این برنامه را برای آغاز خرید ملک توسط اتباع خارجی و رونق بخشیدن به بازار ملک و مسکن خود توسعه داد. بر اساس این تدابیر، سرمایه گذار خارجی می تواند از روش های  گوناگون به کشور ترکیه کمک کند و بر روی املاک و مستغلات آن ها سرمایه گذاری نماید. البته لازم است که شما پیش از هر گونه تصمیم گیری در خصوص استعلام یا برآورد قیمت خانه در استانبول و دیگر شهرهای این کشور، اطلاعات کاملی درباره آن به دست بیاورید.

زمانی که برنامه شهروندی ترکیه از روش سرمایه گذاری و خرید ملک راه اندازی شد، دولت مبلغ پایه سرمایه گذاری را برای شرکت کنندگان 1 میلیون دلار عنوان کرد. اما این مورد علاقه مندان زیادی را به سمت خود جلب ننمود. از آن پس دولت مبلغ غیر منطقی فوق را بازبینی نمود، و مبلغ سرمایه گذاری جدید را در سال 2019 به 250000 دلار در حوزه ملک کاهش داد.

جالب است بدانید در حال حاضر این کشور به طور میانگین ماهانه 250 میلیون دلار تنها از طریق فروش ملک به اتباع خارجی، درآمد زایی دارد، و از آنجا که روند سرمایه گذاری در حال افزایش است، شایعاتی وجود دارد که مبلغ مذکور در آینده نزدیک از 250000 دلار به 500000 دلار افزایش یابد. قرار است این هزینه برای برطرف نمودن نیازهای افراد بومی و همچنین پیشبرد اهداف دولت استفاده شود.

چطور با خرید ملک در ترکیه پاسپورت بگیرم؟

شرایط لازم برای اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

برای اقدام به شهروندی ترکیه از طریق برنامه سرمایه گذاری، متقاضی اصلی باید شرایط زیر را داشته باشد:
•    حداقل سن متقاضی باید 18 سال باشد
•    نباید شخص متقاضی به صورت غیرقانونی در این کشور اقامت داشته باشد
•    از پس پرداخت مالیات و هزینه های خرید بربیاید

علاوه بر این، فرد برای واجد شرایط بودن در این برنامه به مدارک زیر نیز نیاز دارد:

•    شناسنامه کلیه متقاضیان (اگر چند نفر هستند)
•    پاسپورت هر متقاضی
•    تاییدیه آدرس
•    عکس های رنگی پاسپورت هر شخص
•    سند ازدواج
•    گواهی فوت یا جدا شدن از همسر
•    اثبات اینکه همه متقاضیان سابقه کیفری ندارند
•    گواهی داشتن بیمه درمانی
•    مدرک سرمایه گذاری 250000 دلاری در حساب بانکی

چطور با خرید ملک در ترکیه پاسپورت بگیرم؟

الزامات خرید ملک و سرمایه گذاری در ترکیه

از طریق مسیر سرمایه گذاری، سه راه وجود دارد که یک خارجی می تواند پاسپورت ترکیه را دریافت کند:

سرمایه گذاری شماره 1: املاک و مستغلات
گزینه های زیادی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات وجود دارند. یک فرد باید 250000 دلار در بخش املاک و مستغلات برای هر نوع ملکی که می خواهد بخرد، سرمایه گذاری کند. این مورد می تواند ویلا، آپارتمان یا زمین باشد. علاوه بر این، نیازی به دریافت پیش تایید برای خرید املاک نیست، زیرا معمولاً دارایی بیش از حد ارزش گذاری نمی شود.
توجه: همچنین می توانید چندین ملک خریداری کنید که مجموع آنها حداقل 250000 دلار است. با این حال، آنها باید هم زمان خریداری شوند.

سرمایه گذاری شماره 2: ایجاد شغل
یکی دیگر از مسیرهای دریافت پاسپورت ترکیه، ایجاد شغل برای حداقل 50 نفر از مردم این کشور است. می توانید شرکت خود را راه اندازی کنید و بخشی از نیروی کار را در ازای شهروندی برون سپاری کنید.

سرمایه گذاری شماره 3: انتقال سرمایه
برای سرمایه گذاران خارجی که نه مایل به سرمایه گذاری در املاک هستند، و نه اهل دنیای تجارت، این روش توصیه می شود. حداقل مبلغ سرمایه گذاری با این روش در حال حاضر 500000 دلار تعیین شده است. اما با این مبلغ چه باید کرد؟

•    سپرده گذاری این مبلغ در یکی از بانک های ترکیه
•    کمک به اوراق قرضه دولتی
•    خرید سهام صندوق سرمایه گذاری

توجه: به عنوان یک سرمایه گذار بین المللی، چیزی که بیش از همه منطقی است، سرمایه گذاری در املاک و مستغلات است. نه تنها به این دلیل که به مقدار کمی پول نیاز دارد، بلکه انتظار می‌رود ارزش آن در سال‌های بعد افزایش یابد. شما به راحتی می توانید آن ملک را بفروشید یا اجاره دهید.


خرید ملک در ترکیه

جمع بندی
با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، می توان دریافت که خرید ملک در این کشور برای اخذ پاسپورت دارای شرایط ویژه ای است. لذا افراد متخصص زیادی در این حوزه در حال فعالیت می باشند که با معرفی مناطق خوب برای خرید ملک، بررسی مدارک، بررسی پیش نیاز ها و سایر موارد مهم، می توانند به شما کمک نمایند.
هوم ترکی یکی از وب سایت های معتبری است که دارای جواز کسب از اتاق اصناف ترکیه بوده و هم اکنون به صورت فعال مهاجران و سرمایه گذاران خارجی را برای رسیدن به اهدافشان یاری می دهد.
یکی از مزیت های هوم ترکی این مهم است که کارشناسان آن نسبت به آخرین تغییرات و سیاست های قانون گذاری دولت ترکیه آگاه هستند و از این رو می توانند به خوبی شما را راهنمایی نمایند. اگر شما نیز قصد اخذ پاسپورت ترکیه را دارید، فرصت را از دست ندهید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top