تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/10/13 - 05:41
کد خبر: 419619

به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی؛

معرفی ۸ کتاب مناسب درباره مکتب حاج قاسم سلیمانی

معرفی ۸ کتاب مناسب درباره مکتب حاج قاسم سلیمانی

در آن زمهریر که سوزش، خون را منجمد می‌کرد، گرمای نور حرارت و حلاوت مقاومت را به جا‌ن‌ها نشاند و به خیر مقدم آن شهید، همه شهادت به «اللهم انا لانعلم منه الا خیرا» دادند. در همان ثانیه و دقیقه وقتی رنج ذبح عظیمی بر گرده‌های خسته‌مان سکنی گزیده بود، ما بار دیگر به دنیا آمدیم؛ تولدی دوباره برای ملتی که هیچ‌گاه نمرده اما بارها زندگانی را تجدید کرده است!

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به وقت آن شب شوم که آتش دژخیم بر سیمای نور زبانه زد و گر گرفت و آن ثانیه‌های آخرالزمانی که میان شک و تردید خبر رفتنش دهان به دهان می‌چرخید، به وقت آن سحر که آغازش سیاهی بود و حزن و انباشت بغض‌هایی که حالا سیاهه شکایت از زمانه بودند و به وقت آن روز که تن‌ها از تنهایی درآمده و جمع شدند؛ تابوتی سبک و تکه‌دستی کوچک بار سنگین تاریخ را به یکباره گرد خود جمع کرد و این مای محزون، تکثیری از فقدان او شد. در آن زمهریر که سوزش، خون را منجمد می‌کرد، گرمای نور حرارت و حلاوت مقاومت را به جا‌ن‌ها نشاند و به خیر مقدم آن شهید، همه شهادت به «اللهم انا لانعلم منه الا خیرا» دادند. در همان ثانیه و دقیقه وقتی رنج ذبح عظیمی بر گرده‌های خسته‌مان سکنی گزیده بود، ما بار دیگر به دنیا آمدیم؛ تولدی دوباره برای ملتی که هیچ‌گاه نمرده اما بارها زندگانی را تجدید کرده است!

امروز برای دومین بار در تاریخ معاصر ایران، وقتی ایرانیان به تاریخ 13دی می‌رسند، مقابل تقویم متوقف می‌شوند، حالا 13دی در شمارگان روزهای تقویم ایران روزی متمایز است؛ مناسبتی که فراتر از بزرگداشت رسمی و تقویمی نشان از نقطه عطفی دیگر در حافظه جمعی ایرانیان دارد. 13دی 98 بنا به آنچه در تاریخ می‌نویسند روز ترور بزدلانه یکی از نیک‌نام‌ترین فرزندان ایران در فرودگاه بغداد و به دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکاست.

از این رو به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، از بین آثار تولید شده درباره سردار شهید به معرفی برخی از کتاب‌های نوشته شده درباره ایشان میپردازیم.

«آورتین»

نویسنده: بهزاد دانشگر

ناشر: ستارگان درخشان

نام این کتاب برگرفته از منطقه‌ای در حد فاصل استان کرمان و استان سیستان و بلوچستان است؛ روستایی دورافتاده که یادآور حماسه ایستادگی و مبارزه حاج قاسم در برابر اشرار است. این کتاب روایتگر بخش کمتر شنیده شده از جنگی به فرماندهی حاج قاسم سلیمانی است که حدود دو الی سه سال طول کشیده است.

«آیت حق؛ تحلیل تشییع تاریخی شهید سلیمانی»

کاری از جمعی از نویسندگان

ناشر: آفتاب توسعه

کتاب  «آیت حق» در 74 صفحه به تحلیل و بررسی تشییع تاریخی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخته است. این کتاب مجموعه گفتارهایی از محمدباقر خرمشاد، پروزیر امامی، حجت‌الاسلام رضا غلامی، مجید امامی، فرزاد جهان‌بین، محمدمهدی اسماعیلی، محمدهادی همایون، عبدالحسین کلانتری و سیدسعید زاهد زاهدانی است.

«شاخصهای مکتب شهید سلیمانی»

نویسنده: علی شیرازی

ناشر: خط مقدم

کتاب «شاخص‌های مکتب شهید سلیمانی» به قلم حجت‌الاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران نوشته شده و بر مبنای سخنان و خاطرات سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، اثری جامع و مستند از خصوصیات مکتب و تفکرات این شهید ارائه می دهد.

«عمو قاسم»

نویسنده: محمدعلی جابری

ناشر: کتابک

این کتاب ویژه کودک و نوجوان در 48 صفحه، به روایت بیست داستان از زندگی سردار حاج قاسم سلیمانی می پردازد تا راه و رسم سلیمانی شدن را به کودکان و نوجوانان بیاموزد.

«ما با تو سربلندیم»

نویسنده: بابک نیک طلب، حامد محقق

ناشر: به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)

این کتاب حاوی مجموعه اشعاری نوجوانانه در وصف شهید حاج قاسم سلیمانی است. «خبرهای سرخ» از منیره هاشمی، «در قصه‌ها» از مریم زارعی، «رسم خوبی» از مرضیه تاجری، «او همیشه هست» از حامد محقق، «مانند تو مرد می‌شوم من» از اسماعیل صوفی نژاد، «چراغ آسمان» از محبوبه صمصام شریعت، «سردار دل‌ها» از طاهره اکرمی، «در راه تو» از سمیه قبادی، «جاری تر از رود» از دادیار حامدی، «غیرت همیشه برجاست» از اکرام السادات هاشمی پور، «آفتاب تاریخ» از طیبه شامانی(طناز)، «تو لبخند درختی» از مهدی طراوتی توانا، «شوق» از محمد عزیزی (نسیم) و شعرهای آیه شهادت، حال و هوای آسمانی، حاج قاسم، سهم آسمان، صبح جمعه از سمیه تورجی اشعار این مجموعه را شامل می‌شود.

«مالک زمان»

اثری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی

کتاب «مالک زمان» بیش از پنجاه داستان زیبا از زندگی و مجاهدت های سردار رشید اسلام مالک اشتر و حاج قاسم سلیمانی را در خود جای داده و زندگی این دو بزرگوار را با هم مقایسه کرده است.

«من قاسم سلیمانی هستم»

نویسنده: محمد حسینخانی

ناشر: انتشارات شهید حاج قاسم سلیمانی

کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» ویژه کودکان و نوجوانان است و مراحل مختلف زندگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت را برای آینده‌ سازان این مرز و بوم روایت می‌ کند.

از این کتاب اخیرا در دیدار رهبر معظم انقلاب با خانواده شهید سلیمانی خاطره با بغض و ناراحتی نق شده که بسیار مورد توجه علاقه مندان و عموم مردم شده بود.

«فصلنامه علمی- تخصصی مدیریت جهادی»

صاحب امتیاز: مرکز رشد دانشگاه امام صادق(ع)

«فصلنامه علمی- تخصصی مدیریت جهادی» در شماره 4 و5، در 160 صفحه و در قالب 24 یادداشت، گفتار و …، با محوریت پرونده ویژه «درآمدی بر مکتب حاج قاسم» منتشر شده است.

گزارش از محمد رمضانی

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top