تاریخ انتشار: دوشنبه 1400/10/13 - 09:10
کد خبر: 419645

سهم بی‌تدبیری‌های شما در ماجرا چه بود؟!

به نقل از روزنامه کیهان، آقای روحانی در پیامی نوشته است: «سالگرد شهادت سردار سلیمانی، هم‌اندوه از دست دادن فرماندهی شجاع و فداکار را زنده می‌کند و هم فرصتی برای تأمل و درس‌آموزی برای همه ما فراهم می‌آورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»

سهم بی‌تدبیری‌های شما در ماجرا چه بود؟!

حاج قاسم سلیمانی سردار بزرگ اسلام، از ثمرات ناب انقلاب اسلامی و از پرورش یافتگان مکتب تربیتی امام و رهبری بود. من از همان آغاز او را فرماندهی شجاع و عمل گرا یافتم که به خوبی محاسبه می‌کرد، استراتژی را به دقت ترسیم می‌نمود و شجاعانه عمل می‌کرد. سال‌ها در مسائل داخلی، منطقه‌ای و جهانی  با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودیم؛ هر دو نظرات و تحلیل‌های یکدیگر را می‌شناختیم و علی‌رغم برخی تفاوت‌ها، روابط ما همواره توأم با احترام و محبت عمیق دوطرفه بود. او به لشکریانش در عمل می‌آموخت که چگونه فرمانروای نفس خود و فرمانبر پروردگار خود باشند... تروریسم داعشی برای ایران یک تهدید امنیتی بود و حاج قاسم با درکی عمیق و راهبردی، اولویت اول امنیت کشور، و دفاع از امنیت منطقه و ارزش‌های اسلامی و شیعی را نه فقط شکست میدانی داعش، بلکه بی‌آینده کردن آن می‌دانست... آنچه برای ترامپ غیرقابل تحمل بود تحرک منطقه‌ای و تعامل جهانی ایران اسلامی بود.

او از سوئی «ترور شهید سلیمانی» را فرمان داد و از سوی دیگر «ترور برجام» را کلید زد تا با تحریک ایران به خروج از برجام، یک ایران هراسی گسترده جهانی را سازماندهی کند. شهادت سلیمانی، وحدت ملی در مقابل متجاوزان را به نمایش گذاشت. بزرگداشت راه او هم باید در مسیر حراست از وحدت و انسجام ملی باشد. سلیمانی سرباز ایران و خادم ملت ایران بود. هیچ جریانی نمی‌تواند او را در انحصار خود بگیرد و او را ابزار صف کشی‌های جناحی و سازمانی کند.»

همچنین در حالی که اینستاگرام، پیام‌های مربوط به شهید سلیمانی را حذف می‌کند، اسحاق جهانگیری در اینستاگرام نوشت: «سالگرد شهادت «سرباز-وطن» قاسم سلیمانی عزیز فرا رسید. همیشه با قاسم احساس برادری داشتم و به حق همه جا برایم مانند برادر، همدلی و همزبانی داشت؛ در خانه، در کار و در سیاست. قاسم فرزند فقر بود و برآمده از خصایل نیکو و مردمی اش. شجاع بود و فهیم. صادق بود و صریح. فروتن بود و دوراندیش. گشوده ذهن بود و گشاده‌رو. راسخ در دین بود و دغدغه‌مند اقتدار ایران. مردم را با تمام وجود دوست داشت و در این دوستی کمتر گروهی را بیرون از دایره ارزش‌هایش می‌گذاشت. سردار دلها بود و «سرمشق خوبی‌ها». برای آموختن از مشی و مشق قاسم، آموزه‌ها زیاد است. این داشته‌ها را با تبلیغات نادرست از دسترس جامعه جوان دور نکنیم».

آقای روحانی در پیام خود در حالی از ترور برجام توسط ترامپ سخن گفته که فدریکا موگرینی مسئول وقت سیاست خارجی اتحادیه اروپا، یک هفته پس از خروج آمریکا از برجام و زمانی که روحانی به گفتن «شر یک مزاحم از سر برجام کم شد» بسنده کرده بود، در کنفرانس اتحادیه اروپا فاش کرد: «من از روحانی ضمانت گرفتم که حتی در صورت خروج آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران، به برجام پایبند بماند»! به عبارت دیگر، بانی و مشوق زیرپا گذاشتن برجام، خود آقای روحانی بود.

یادآور می‌شود سردار سلیمانی مهر ماه ۹۵ با انتقاد از کسانی که دشمن را دوست جا می‌زنند، گفته بود «در خط مقدم جنگ با دشمن نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند او دشمن نیست، دوست است.خوارج محصول ترویج همین نگاه بودند. اگر صاحب‌منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دو صدایی در مقابل دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده‌اند. کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است. ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین بردن و سرد کردن، در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است.»

او همچنین ۹ اسفند ۹۷، مسئولان را از ساده‌اندیشی درباره برجام برحذر داشته و با اعتراض نسبت به زمزمه‌هایی مبنی بر برجام دو و سه گفته بود: «برای دشمن، این برجام، سه ضلعی است نه یک ضلعی. اوباما فکر می‌کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می‌رسد، اما آدم عجولی که آمده، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می‌رسد. اینکه اصرار می‌کنند بر برجام ۲ در منطقه، برای این است که می‌خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، بخشکانند. اگر العیاذ بالله ما رفتیم و در برجام ۲ شرکت کردیم، به همین تمام می‌شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام سه هم خواهند داشت، چون معتقدند چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است.»

این نکته هم گفتنی است که آقای علی مطهری نائب رئیس‌وقت مجلس پس از ترور شهید سلیمانی که دو ماه پس از فتنه بنزینی اتفاق افتاد، در توئیتی نوشت «حوادث آبان ۹۸ که بیشتر ناشی از بی‌تدبیری دولت بود، این خیال را در سر تندروهای آمریکا پدید آورد که پایگاه اجتماعی جمهوری اسلامی کاهش یافته و وقت مناسبی برای ترور سردار سلیمانی است. قبل از آن، جرئت این کار را به خود نمی‌دادند. البته با تشییع پرشکوه پیکر آن عزیز، واقعیت را دریافتند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top