تاریخ انتشار: سه شنبه 1400/10/14 - 23:50
کد خبر: 419930

گزارشی از ترس دوساله آمریکایی‌ها؛

وحشت ملی/ ترس بی‌سابقه نظامیان و مسئولین آمریکایی از انتقام ایران

وحشت ملی/ ترس بی‌سابقه نظامیان و مسئولین آمریکایی از انتقام ایران

«اگر سازوکار محاکمه عادلانه ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شد و در یک دادگاه عادلانه به این جنایت هولناک‌ آنها رسیدگی شد و به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه شک نکنید به تمام دولتمردان آمریکایی می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد».

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دی ماه دو سال پیش بود که نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه با دستور مستقیم ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در فرودگاه بغداد با پهپاد سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس و دیگر همرانشان را ترور و شهید کردند.

صبح همان روز شهادت حاج قاسم بود که موج عظیمی از مردم کشورمان و سراسر منطقه خاورمیانه خواستار انتقام سخت از آمریکا در قبال خون شهید سلیمانی شده بودند. از این رو نیروهای آمریکایی در منطقه بخصوص عراق که انتقام نیروهای سپاه ایران را حتمی می دانستند نیروهای خود را به پایگاه عین الاسد که دورترین و محکم ترین پایگاه آمریکا در عراق بود انتقال داشت و انتظار اینکه نیروهای ایرانی این پایگاه را مورد حمله قرار دهند را نداشتند.

وحشت ملی/ ترس بی‌سابقه نظامیان و مسئولین آمریکایی از انتقام ایران

اما باوجود تمام احتمالات بر اینکه محال است این پایگاه مورد حمله قرار گیرد درست شب خاکسپاری شهید سلیمانی این پایگاه مورد حمله قرار گرفت و خسارات زیادی به پایگاه وارد و تعداد زیادی را به قول خود آمریکایی ها ضربه مغزی کرد. اخیرا نیز یکی از فرماندهان آمریکایی اقرار کرد که ایرانی ها هر نقطه ای را که خواستند را مورد هدف قرار دادند.

در آن روزها ترس و وحشت زیادی بین سربازان آمریکایی در منطقه موج میزد اما بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی ماجرا به همین ختم نشد و نیروهای آمریکایی حاضر در منطقه هنوز که هنوز است مدت ها بعد از آن حمله موشکی نیز در حالت آماده‌باش کامل سر می‌برند.

ترس بعد از یک سال

در اولین سالروز شهادت حاج قاسم نیز بر اساس اطلاعاتی که رسانه‌های آمریکایی هم آن را تایید می‌کنند و بنابر گزارش‌ها، ارتش ایالات متحده مدتهاست از ترس انتقام ایران به دلیل جنایت ترور سردار سپهبد شهید «حاج قاسم سلیمانی» سطح آماده‌باش را به بالاترین میزان رسانده است.

در همین خصوص نشریه آمریکایی «پالیتیکو» دهم دسامبر در گزارشی به نقل از یک مقام نظامی آمریکایی نوشت: ارتش آمریکا در حالت آماده‌باش شدید قرار دارد و حفاظت از نیروهایش در منطقه غرب آسیا را برای پاسخگویی به حمله احتمالی ایران تقویت کرده است. بنابر این گزارش‌ها، این تدابیر بخصوص نزدیک به تاریخ سوم ژانویه (سالروز عملیات تروریستی آمریکا علیه فرماندهان مقاومت) شدت یافته بود.

دستپاچگی مقامات نظامی آمریکا در منطقه

در روزهای گذشته، آمریکا در همین راستا تصمیم‌هایی را هم اتخاذ کرد که از دستپاچگی مقامات نظامی این کشور حکایت داشت. یکی از آن‌ها، اعلام تصمیم برای خارج کردن ناو «یو اس‌اس نیمیتز» از منطقه غرب آسیا بود. سه روز بعد  از اعلام این تصمیم، پنتاگون روز یکشنبه سوم ژانویه اعلام کرد «کریستوفر میلر» سرپرست وزاردت دفاع آمریکا به طور ناگهانی دستور قبلی خود را برگردانده است.

طبق گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا ماه‌هاست مدعی هستند ایران و یا آنچه نیروهای نیابتی ایران می‌خوانند به دنبال هدف قرار دادن افسران نظامی آمریکایی و مقامات غیرنظامی این کشور در منطقه در انتقام از ترور سپهبد سلیمانی هستند.

تحرکات هفته‌های اخیر آمریکا در منطقه مانند به پرواز درآمدن دو بمب‌افکن‌ آمریکایی روی خلیج فارس برای آنچه "ارسال پیام صریح و بازدارنده" خوانده شده، مشابه لفاظی‌ها و تهدیدات نظامی آمریکایی‌ها بعد از ترور فرماندهان مقاومت در سوم ژانویه سال ۲۰۲۰ است. تهدیداتی که بعد از حمله ایران به پایگاه نظامیان تروریستی آمریکا در عراق، پوشالی بودن آن‌ها نمایان شد و مقامات این کشور که تا پیش از آن با زبان تهدید سخن می‌گفتند، بعد از حمله عقب نشینی کردند و از کاهش تنش گفتند.

عواقب حمله موشکی ایران به پایگاه آمریکایی

روزنامه «واشنگتن پست» در سالگرد سیلی موشکی ایران به نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه «عین الاسد» در آمریکا نوشت، نیروهای این کشور با این که از هجوم موشک‌های ایران در عین الاسد جان سالم به در بردند، اما با گذشت یک سال هنوز با عواقب آن مواجه‌اند.

این نشریه آمریکایی یکشنبه شب به وقت تهران خاطرات تلخ برخی از نظامیان آمریکایی از این حمله را افشا کرد. به نوشته این روزنامه، با این که  هیچ نظامی آمریکایی در حملات موشکی ایران کشته نشد، اما این قدرتمندترین  حمله به  آمریکایی‌ها در سال‌های اخیر بود.

وحشت ملی/ ترس بی‌سابقه نظامیان و مسئولین آمریکایی از انتقام ایران

سرگرد «آلن جانسون» با یادآوری موج‌های انفجار ناشی از حمله موشکی ایران گفت: «هنوز اضطراب دارم و هنوز کابوس می‌بینم  و صدای موشک‌ها را به خاطر می آورم. واقعیت این بود که همه علائم آسیب مغزی را داشتند. اما این علائم در مقایسه با آنچه که ما تمام شب را پشت سر گذاشتیم، ناچیز بود.»

سرهنگ دوم «جاناتان جردن» افسر عملیات  نیروی هوایی آمریکا در عین الاسد هم گفت نمی‌توان تصور کرد که  کسی از آسیب‌ها ی روحی و روانی ناشی از این حمله موشکی در امان مانده باشد.

از ما محافظت کنید

بعد از گذشت دوسال از ترور شهید سلیمانی مردم و مقامات کشورمان هنوز پای آرمان خونخواهی شهید سلیمانی محکم ایستادند و این ایستادگی رعب و وحشت زیادی به مقامات آمریکایی انداخته است.

«از ما محافظت کنید»، این جدیدترین خواسته مایک پمپئو، وزیر خارجه دولت سابق آمریکا از بایدن بود که مسؤولیت حفظ امنیت و سلامت مقاماتی که در ترور شهید سلیمانی نقش داشته‌اند را متوجه دولت مستقر آمریکا کرد.

وحشت ملی/ ترس بی‌سابقه نظامیان و مسئولین آمریکایی از انتقام ایران

تنها چند ساعت پس از سخنرانی رئیس‌جمهور در دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج‌قاسم سلیمانی و تاکید بر لزوم قصاص قاتلان این شهید، نخستین واکنش آمریکایی‌ها از زبان پمپئو شنیده شد. حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی روز دوشنبه با اشاره به اینکه باید متجاوز و قاتل و جنایتکار اصلی، رئیس‌جمهور وقت آمریکا محاکمه شود، اظهار داشته بود: «اگر سازوکار محاکمه عادلانه ترامپ، پمپئو و دیگر جنایتکاران فراهم شد و در یک دادگاه عادلانه به این جنایت هولناک‌ آنها رسیدگی شد و به مجازات اعمال ننگین خود رسیدند فبها المراد، اگر نه شک نکنید به تمام دولتمردان آمریکایی می‌گویم دست انتقام از آستین امت بیرون خواهد آمد».

ساعاتی پس از موضع رئیس‌جمهور کشورمان پمپئو، وزیر خارجه دولت سابق آمریکا در گفت‌وگویی با «شان هنیتی» مجری شناخته‌شده فاکس‌نیوز ضمن دفاع مجدد از اقدام تروریستی دولت آمریکا در 3 ژانویه 2020 و ترور فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: متاسفانه تهدیدهای زیادی در مناطق مختلف جهان (علیه آمریکا) وجود دارد و شما درباره تهدیداتی که از ایران نشأت می‌گیرد درست گفتید، این تهدیدات بی‌سابقه است، شما یک کشوری دارید که بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است و کشوری بسیار توانمند است، آنها می‌گویند می‌خواهند تک‌تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند، این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است. پمپئو با بیان اینکه درباره عملکرد دولت سابق، من حتی یک چیز را هم درباره توصیه‌های انجام‌شده به رئیس‌جمهور عوض نمی‌کردم، گفت: ما در حال دفاع از ایالات‌متحده بودیم. قاسم سلیمانی به طور فعالانه در حال توطئه علیه آمریکا بود و ما اقدام نظامی قانونی(!) انجام دادیم تا مطمئن شویم که هیچ آمریکایی کشته نشود، این یک تصمیم خوب بود.

وی در ادامه خطاب به دولت جو بایدن افزود: حالا رهبری سیاسی در آمریکا این مسؤولیت را دارد که تک‌تک آمریکایی‌ها را در قبال تهدیدات ایران امن نگه دارد. این را دیدید که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف‌ زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد، ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی‌سابقه است و تیم رهبری سیاسی جو بایدن واقعا برای حفاظت از ترامپ و من مسؤولیت دارد.

 سایه انتقام بر سر پمپئو

ترس وزیر خارجه ترامپ از انتقام ایران درباره عملیات ترور بغداد در حالی است که پیش از این نیز رسانه‌های آمریکایی خبر از تمدید حفاظت نامحدود از مایک پمپئو در مواجهه با احتمال انتقام ایران داده بودند. دی‌ماه سال گذشته بود که نشریه آمریکایی واشنگتن اگزماینر در گزارشی نوشته بود هراس اعضای دولت ترامپ از انتقام ایران موجب شده‌ محافظت از پمپئو پس از پایان دولت ترامپ به مدت نامحدود توسط سرویس امنیت دیپلماتیک ادامه یابد.

وحشت ملی/ ترس بی‌سابقه نظامیان و مسئولین آمریکایی از انتقام ایران

این نشریه آمریکایی ادامه داده بود: کنگره در قالب بخشی از لایحه کلیات بودجه که به تازگی تصویب شد، مبلغی بالغ بر ۱۵ میلیون دلار به امر محافظت از مقامات اختصاص داد. در این مصوبه آمده است محافظت از آن دسته از مسؤولان ارشد وزارت خارجه که «به تشخیص وزیر خارجه و مشورت رئیس اطلاعات ملی... با تهدید جدی و باورپذیر از طرف یک قدرت خارجی مواجهند، مجاز است.

این محافظت «در ابتدا به مدت حداکثر تا ۱۸۰ روز» تمدید می‌شود و برای دوره‌های متوالی ۶۰ روزه قابل تمدید است. در ادامه این گزارش آمده بود: انتظار می‌رود حفاظت از پمپئو نه ماه‌ها بلکه سال‌ها ادامه یابد. تمدید حفاظت با تکیه بر گزارش‌ها و تحلیل‌های اطلاعاتی درباره تمایل ایران نسبت به انتقام‌جویی به خاطر ترور ژنرال قاسم سلیمانی به دست آمریکا در ماه ژانویه ۲۰۲۰ صورت می‌گیرد. شخص پمپئو در این گزارش‌ها مورد اشاره قرار گرفته و تیم حفاظت از وی با توجه به این نگرانی‌ها بارها آشکارا تقویت شده است. تیم حفاظت پمپئو علنا از لحاظ تعداد و قابلیت‌ها تقویت شده است. سرویس امنیت دیپلماتیک طی سال جاری در جریان سفرهای خارجی پمپئو خواستار پشتیبانی فزاینده از طرف سرویس‌های امنیتی خارجی شده و معمولا از این پشتیبانی بهره‌مند شده است.

 سوژه‌های انتقام ایران

هر چند کلیدواژه «انتقام» و گمانه‌زنی‌ها درباره انتقام ایران بیش از هر حادثه‌ای به ماجرای ترور شهید حاج‌قاسم سلیمانی در 3 ژانویه سال 2020 مربوط می‌شود اما بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی هم چندی پیش درخواست مشابهی از دولت جدید این رژیم داشته است. آذرماه سال جاری «تایمز اسرائیل» گزارش داده بود نتانیاهو با ارسال نامه‌ای به دفتر «نفتالی بنت» خواستار تمدید تدابیر فوق‌العاده امنیتی برای حفاظت از خود و اعضای خانواده‌اش شده است. نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی مدعی شده تهدیدها علیه او و خانواده‌اش ادامه دارد و بازیگران محلی یا خارجی ممکن است بخواهند آنها را هدف قرار دهند. نتانیاهو به‌شخصه تا ۲۰ سال بعد از ترک سمت نخست‌وزیری تحت حفاظت فیزیکی قرار خواهد داشت.

رئیس دفتر نتانیاهو در نامه به بنت نوشته است: «تهدیدها علیه خانواده نخست‌وزیر سابق را تهدیدهایی که از طرف افراد متوهم مطرح می‌شوند در نظر نگیرید، چرا که قتل بعدی ممکن است دقیقا از جانب همین افراد اتفاق بیفتد». در این نامه، ضمن اشاره به فرمان عملیات‌های تروریستی که نتانیاهو علیه دانشمندان هسته‌ای ایران صادر کرده، ادعا شده ایران یا دیگر کشورهای دشمن رژیم صهیونیستی ممکن است به دنبال صدمه زدن به خانواده او باشند. در بخشی از نامه آمده است: «به دلیل ماهیت حساس عملیات‌هایی که نتانیاهو طی سال‌های گذشته دستور آن را علیه کشورهای دشمن صادر کرد، نوعی مجادله برای خونخواهی میان آن کشورها با او و خانواده‌اش در جریان است».

رئیس دفتر نتانیاهو مدعی شده است: «چنین چیزهایی در مطالب فضای مجازی ایران هم ابراز می‌شود و در آنجا اعضای خانواده نتانیاهو به عنوان اهدافی برای ترور معرفی شده‌اند». نتانیاهو در دوران حضور در قدرت دستور ترور چندین دانشمند هسته‌ای ایران از جمله شهید دکتر «محسن فخری‌زاده» را صادر کرد. نتانیاهو پیش از ترور شهید فخری‌زاده در جریان یکی از کنفرانس‌های خود ۳ بار نام این دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان را بر زبان آورده بود. او گفته بود این اسم را به یاد داشته باشید: فخری‌زاده! لازم به ذکر است نتانیاهو پس از ترک قدرت با پافشاری در برابر ترک محل اقامت خود، با تهدید دادگاه، اقامتگاه نخست‌وزیری را ترک کرد.

گزارش از مسلم خلخال

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top