تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/10/15 - 17:17
کد خبر: 420022

باند «نیویورکی‌های» اطراف ظریف نباید در وزارت خارجه بمانند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: وزارت خارجه باید پاسخ دهد که علت حفظ و ارتقای باند نیویورکی‌ها و حلقه اطراف ظریف در وزارت امور خارجه چیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علی خضریان از طرح سوال خود از حسین امیرعبداللهیان خبر داد و گفت: در طول هشت سال گذشته و دوران ریاست جمهوری حسن روحانی و وزارت ظریف، نه تنها از کارشناسان و مدیران دلسوز، ارزشی و باتجربه وزارت امور خارجه استفاده نشد، بلکه باند نیویورکی‌ها با طرد این افراد، آن‌ها را در طول هشت سال گذشته منزوی و بعضا خانه‌نشین کرد. با روی کار آمدن حجت‌الاسلام رئیسی، امیدهای بسیاری برای استفاده از کارشناسان و مدیران ارزشی و خون دل خورده در وزارت امور خارجه ایجاد شد.

وی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت جدید و انتخاب امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه نه تنها تاکنون از این افراد دلسوز استفاده نشده، بلکه با عدم تغییر افراد مسئله‌دار و یاران غار وزیر سابق در سمت‌های مهم مدیریتی و نظارتی در این وزارتخانه و ارتقای سمت برخی افراد مسئله‌دار امیدها به ریل‌گذاری جدید و تحول در وزارت امور خارجه به ناامیدی بدل شده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به تغییر دولت و روی کار آمدن دولت انقلابی و انتظار مردم از مسئولین در جهت تغییر رویکرد و استفاده از مدیران معتقد به خط مشی دولت و لزوم جلوگیری از ادامه روند غربگرایانه دولت و وزارت امور خارجه این سوال به وجود می‌آید که دلیل رویکرد فعلی وزیر امور خارجه و عدم استفاده از کارشناسان دلسوز و حفظ و ارتقای باند نیویورکی‌ها و حلقه اطراف ظریف در وزارت امور خارجه چیست؟

خضریان تصریح کرد: کشور ما امروز در وضعیتی قرار ندارد که برای تغییر مدیران غربگرا و انتخاب افراد شایسته ۶ ماه از فرصت خدمت و اصلاح امر از دست برود. با وجودی که می‌دانیم وزیر امور خارجه در شرایط سخت مذاکرات قرار دارد، اما انتظار ما از وی تعیین افراد شایسته و پایبند به گفتمان انقلاب اسلامی در سمت‌های حساس وزارت امور خارجه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
فیلم/ وضعیت جوی استادیوم هزاع بن زاید امارات
باشگاه پرسپولیس از اوسمار برای فصل آینده برنامه خواست
جزئیات تسهیلات پرداختی بانک‌ها به مردم در سال ۱۴۰۲+جدول
پاسخ ایران بهترین تنبیه متجاوز بود
تکذیب مرگ یک دختر در وزرا + جزئیات
تمامی پدافندهای اسرائیل و آمریکا در رویارویی با حمله ایران شکست خوردند
احضار هافبک استقلال به کمیته انضباطی و اخلاق
خسارت پاسخ نظامی ایران سنگین بود
هاشمی‌نسب ۵۰ میلیون تومان جریمه شد
لبنان رکنی مهم برای جریان مقاومت است
اتاق بازرگانی تهران با تعطیلی پنجشنبه‌ها مخالفت کرد
باقری به روسیه سفر می‌کند
انواع کاغذ دیواری جدید برای پذیرایی
کار سختی که ایران کرد
جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی ۳ باشگاه لیگ برتری
قرمزها آبی‌ها را صدرنشین کردند؛ همه برای یکی!
تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر
برق کولرهای گازی شما را نگیرد!
تقویت فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور
پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top