تاریخ انتشار: چهارشنبه 1400/10/15 - 21:30
کد خبر: 420050

در مصوبات مجلس، باید ارتقای شکلی و محتوایی صورت بگیرد

عضو فقهای شورای نگهبان با توصیه ای به نمایندگان مجلس گفت: در مصوبات مجلس، باید ارتقای شکلی و محتوایی صورت بگیرد تا اشکالات پرتکرار شورای نگهبان نسبت به مصوبات مجلس و رفت و برگشت هایی که صورت می‌گیرد، کمتر شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، آیت الله اعرافی عضو فقهای شورای نگهبان با جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

در مصوبات مجلس، باید ارتقای شکلی و محتوایی صورت بگیرد

آیت الله اعرافی در ابتدای این دیدار ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت قاسم سلیمانی، با اشاره به بحث انتخابات و حوزه های انتخاباتی گفت: شکل فعلی انتخابات در حوزهای انتخاباتی دارای محاسن و معایبی است که اتصال نمایندگان به اعماق کشور و شکل‌گیری تعامل با مردم، موجب ارتباط دولت و ملت شده است که از محاسن این طرح محسوب می‌شود.

عضو فقهای شورای نگهبان افزود: از معایب شکل فعلی آن است که سطح مجلس شورای اسلامی را تابع تغییرات منطقه ای در کشور می‌کند، در مورد استانی شدن انتخابات هم که در دوره‌های گذشته، بحث های آن وجود داشت، مجلس را در طراز ملی قرار می‌دهد به شرط آنکه بتواند ارتباط خود را با بدنه مردم حفظ کند تا خدشه ای به رابطه دولت ملت وارد نشود.

آیت الله اعرافی با اشاره به وحدت شیعه و سنی و دیگر مذاهب و لزوم این اتحاد تصریح کرد: بنده به عنوان مدیر حوزه های علمیه کشور به مناسبت سال جدید میلادی، نمایندگانی را برای عرض تبریک فرستادیم، در چندسالی که مسئولیتی در خارج از کشور داشتم با اهل سنت با نهایت همراهی و یکدستی عمل میکردم و این را برای خود یک اصل اصیل میدانم. معتقدم در عرضه معارف اسلامی نباید اجبار و تحمیلی وجود داشته باشد.

وی گفت: از مسائل مهمی که کشور به آن نیاز دارد و شما نمایندگان می‌توانید در انجام آن راهگشا باشید، بحث تمرکز زدایی از مرکز و اعطای اختیارات به خود استان ها، شهرها و مناطق است که در صورت تغییر قوانین می‌تواند مشکلات موجود را حل و فصل کند.

آیت الله اعرافی با توصیه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: در مصوبات مجلس، باید ارتقای شکلی و محتوایی صورت بگیرد تا اشکالات پرتکرار شورای نگهبان نسبت به مصوبات مجلس و رفت و برگشت هایی که صورت می‌گیرد، کمتر شود که البته این اقدام نیازمند دقت بیشتر مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون های مختلف آن است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و دانشگاه ها و مدارس کشور باید به دنبال منابع پایدار باشند تا بتوانند مشکلات خود را رفع کنند و ما طرح هایی را جهت عملیاتی کردن این موضوع در اختیار داریم که با کمک شما نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت میتواند به سرانجام برسد.

مدیر حوزه‌ علمیه قم در پایان یادآور شد: حوزه‌های علمیه کشور برآنند که طلاب و روحانیت را در جایگاه پاسخگو و مطالبه‌گر قرار بدهند که بتوانند حالت سنتی خود را در کنار پاسخگویی به دنیای امروز حفظ کنند، در این راستا گام هایی را همانند طراحی اسناد راهبردی حوزه برای دو دهه آینده برداشته‌ایم و برنامه ریزی 5 ساله برای حوزه های استان ها و شهرستان ها و طراحی و اجرای برنامه‌های تحولی در این راستا را در دستور کار داریم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top