تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/10/16 - 10:15
کد خبر: 420072

آمریکا و آلمان، مسکو را تهدید کردند

دیپلمات‌های ارشد دو کشور آمریکا و آلمان بار دیگر هشدار دادند که پیامدهای حمله احتمالی روسیه به اوکراین، برای مسکو بسیار سنگین خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان در جریان سفر به واشنگتن و دیدار با همتای آمریکایی خود آنتونی بلینکن، بر لزوم رسیدن به راه‌حلی دیپلماتیک برای کاهش تنش‌ها میان غرب و مسکو تاکید کرد و گفت: «هیچ جایگزینی برای راه حل سیاسی وجود ندارد. این باید برای دولت روسیه روشن باشد.»

او افزود که روسیه آگاه است که اروپا و ایالات متحده برای تحمیل «پیامدهای سنگین» به روسیه در صورت تهاجم، دارای «موضع مشترک» هستند؛ با این وجود مشخص نکرد که آلمان برای تحریم روسیه چه اقدامی انجام خواهد داد.

دیدار دو جانبه وزرای خارجه آلمان و آمریکا در آستانه گفتگوی غرب با مقامات روسیه هفته آینده در اروپا انجام شد؛ واشنگتن که از تقویت قدرت نظامی روسیه در امتداد مرزهای اوکراین نگران شده، متحدان اروپایی را برای تهدید روسیه به تحریم‌های بیشتر گرد هم آورده است.

بر همین اساس آنتونی بلینکن ضمن هشدار در این باره که هرگونه اقدام نظامی از سوی مسکو هزینه‌های سنگینی برای اقتصاد روسیه به همراه خواهد داشت، گفت: «همبستگی قوی ترانس‌آتلانتیک مؤثرترین پاسخ و مؤثرترین ابزاری است که ما برای مقابله با تجاوز روسیه داریم.»

او همچنین با اشاره به امیدواری روسیه برای پیشرفت در زمینه‌هایی مانند کنترل تسلیحات گفت: «تا زمانی که "تفنگ بر سر اوکراین" است در مذاکرات با روسیه هیچ پیشرفتی وجود نخواهد داشت. پیشرفت واقعی در هر یک از این حوزه‌ها، آنهم در فضای تشدید تنش و تهدید اوکراین با اسلحه بسیار سخت است. روسیه نباید شک داشته باشد که تجاوز نظامی بیشتر به اوکراین، برای او عواقب هنگفت و هزینه‌های سنگینی در پی خواهد داشت».

آنها تقویت نظامی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین را یک "چالش فوری" برای امنیت اروپا دانستند، اما دیپلمات‌های ارشد این دو کشور عواقب حمله روسیه به اوکراین و چگونگی حل اختلافات در مورد مسلح کردن اوکراین و خط لوله گاز روسیه را باز گذاشتند.

بلینکن گفت: "هم آلمان و هم ایالات متحده اقدامات روسیه در قبال اوکراین را چالشی فوری برای صلح و ثبات در اروپا می دانند. " او گفت: «ما افزایش نظامی روسیه در مرزهای اوکراین و همچنین لفاظی‌های خشن روسیه را محکوم می‌کنیم،   آنها این روایت دروغین را که اوکراین به دنبال تحریک (روسیه) است، ادامه می‌دهد.» این کمی شبیه روباه است که می‌گوید چاره‌ای جز حمله به لانه مرغ‌ ندارد، زیرا مرغ‌ها به‌نوعی تهدید هستند.»

بربوک نیز گفت: ما مشترکاً تکرار کردیم که اقدامات و فعالیت‌های روسیه با هزینه مشخصی همراه است و نقض مجدد حاکمیت اوکراین توسط روسیه عواقب شدیدی در پی خواهد داشت.

بلینکن گفت: سوال واقعی این است که آیا روسیه در مورد دیپلماسی جدی است یا نه. "

مقامات غربی به تحریم های فلج کننده اقتصادی اشاره کرده‌اند که در صورت اقدام روسیه ممکن است اعمال شوند. این موارد شامل قطع تقریباً کامل سیستم مالی بین‌المللی و گام‌هایی در جهت ادغام بیشتر ناتو با کشورهای اروپایی غیر متحد است. اما، جزئیات بسیار کمی وجود داشته است و بلینکن دوباره از بحث در مورد آنها خودداری کرد. او گفت: من قصد ندارم آنها را علنی کنم، اما می‌توانم با اطمینان خاطر به شما بگویم که حجم عظیمی از کار در حال حاضر انجام شده است. هماهنگی و همکاری بسیار قوی و توافق بسیار قوی در مورد اقداماتی که در صورت تجاوز مجدد به اوکراین انجام می شود، وجود دارد.

آلمان سال گذشته دولت بایدن را متقاعد کرد که تحریم‌هایی را علیه شرکت سازنده خط لوله نورد استریم 2 اعمال نکند، زیرا بسیاری بر این باورند که اروپا برای انرژی روسیه و اوکراین آسیب‌پذیرتر خواهد شد. بلینکن خاطرنشان کرد که این خط لوله، اگرچه تکمیل شده است، هنوز به بهره برداری نرسیده است و گفت اگر روسیه به اوکراین حمله کند، جریان گاز از طریق آن بعید است. او گفت: «اگر روسیه تجاوزات خود به اوکراین را تمدید کند، مطمئناً مشاهده جریان گاز از طریق آن در آینده دشوار خواهد بود». او گفت که این در واقع به اتحادیه اروپا اهرم فشاری بر روسیه می دهد نه برعکس.

بربوک نیز گفت که دولت جدید آلمان به توافق نامه‌ای که تابستان گذشته با واشنگتن امضا شد، پایبند خواهد بود که می گوید روسیه اجازه نخواهد داشت از انرژی به عنوان یک سلاح سیاسی علیه اروپا استفاده کند. ما به همراه شرکای اروپایی خود در این مورد توافق کردیم که در صورت استفاده روسیه از انرژی به عنوان سلاح یا ادامه اقدامات تهاجمی خود علیه اوکراین، اقدامات موثری را با شرکای اروپایی خود انجام دهیم.

سخنان وزیر خارجه آمریکا در حالی بیان می‌شود که جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز روز سه‌شنبه در جریان سفر خود به اوکراین اعلام کرد هرگونه تجاوز نظامی عواقب سنگینی در پی دارد و از روسیه خواست توافق مینسک را به طور کامل اجرا کند. او افزود اگر روسیه بخواهد ساختار امنیتی اروپا را زیر سوال ببرد، اتحادیه اروپا نمی‌تواند یک تماشاگر بی‌طرف باشد.

اوکراین روسیه را به جمع آوری حدود ۱۰۰ هزار سرباز برای تهاجم احتمالی به خاکش متهم کرده و هشدار داده است که درگیری‌ها در منطقه دونباس واقع در شرق این کشور می‌تواند به جنگی تمار عیار میان همسایگانی تبدیل شود که زمانی عضو اتحاد جماهیر شوروی پیشین بودند.

حمایت پزشکی و درمانی آلمان از اوکراین

آمریکا وعده داده که به ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین برای دفاع از خود در برابر تجاوز احتمالی روسیه ادامه خواهد داد. اما بربوک گفت که آلمان در مورد تامین تسلیحات اوکراین «موضع متفاوتی» با ایالات متحده دارد و به جای این کار، از نیروهای مسلح اوکراین با ارسال تجهیزات پزشکی و کمک به درمان سربازان اوکراینی زخمی شده در درگیری‌ها حمایت می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top