تاریخ انتشار: یکشنبه 1400/10/19 - 14:09
کد خبر: 420326

در افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار رخ داد؛

اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره فیلم عمار/ دستکش ننه عصمت به یک دهه هفتادی رسید

اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره فیلم عمار/ دستکش ننه عصمت به یک دهه هفتادی رسید

لوح افتخار این بخش را به علت «ایجاز در بیان و روایت استعاری، انتخاب هوشمندانه موسیقی و دستیابی به تکنیک اجرای مطلوب» به اثر «ابراهیم درآتش» به کارگردانی آقای «آرش آقاجانی» و اثر «ایرانیوم» به کارگردانی آقای «سیدمهدی کرباسی» به علت «جسارت در انتخاب سوژه، نگاه جامع نگر و بیان هنرمندانه» به اهدا کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دوازدهمین جشنوراه مردمی فیلم عمار در تالار اندیشه حوزه هنری آغاز به کار کرد. در افتتاحیه این جشنواره برگزیدگان بخش های مختلف اعلام و از آن ها تقدیر شد. لازم به ذکر است نادر طالب‌زاده دبیر دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار به دلیل تشدید بیماری در بیمارستان بستری شده است. در حال حاضر طالب‌زاده در سی‌سی‌یو به سر می‌برد و به دعای مردم برای شفای سریع‌تر نیازمند است.

اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره/ دستکش ننه عصمت به یک دهه فتادی رسید

اعلام آثار برگزیده بخش «فیلمنامه»

در بخش «فیلمنامه»، هیئت داوران دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار متشکل از آقایان هوشنگ توکلی، احمد شاکری، داوود بیدل، محمدرضا معماری و عباس هادیان، لوح افتخار این بخش را به اثر «توتا» به نویسندگی آقای «محمد صبوحی» به دلیل «پرداختن به مشکلات سیستان بلوچستان در قالب داستان» و اثر «سه خواهر» به نویسندگی خانم «محبوبه معراجی پور» به دلیل «موضوعی بکر، نگاهی نو به مفهوم بلا زدگی در سرنوشت خانواده» و فانوس این بخش را نیز  به اثر «پروانه» به نویسندگی آقای «حسین جعفری» به دلیل «پرداختن به حماسه سوسنگرد و مسأله زن در انقلاب اسلامی» تقدیم کرد.

 اعلام آثار برگزیده بخش «پویانمایی»

در بخش مسابقه «پویانمایی»، داوران جشنواره متشکل از آقایان محمد سرشار، مصطفی حسن آبادی و فرهاد عظیما ضمن تقدیر از اثر «جهادگران آسمانی» به کارگردانی آقای «مجید محودی»  و اثر «چهارگوش» به کارگردانی«حامی رسولی»، لوح افتخار این بخش را به علت «شجاعت در پرداختن به موضوع علمی و تخیلی درباره ی آینده ایران» به اثر «کاوه و کشتی فضایی» به کارگردانی آقای «حسین حسن نژاد» اهدا کرد.

فانوس این بخش نیز به اثر «پیش از بهشت» به کارگردانی آقای «احمد حیدریان» به علت «آفرینش اثری جهانی با نگاهی شاعرانه به مسئله فلسطین» تقدیم شد.

اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره/ دستکش ننه عصمت به یک دهه فتادی رسید

 اعلام آثار برگزیده بخش «نماهنگ»

در بخش مسابقه «نماهنگ»، داوران جشنواره متشکل از آقایان هادی آرزم، محمد مهدی سیار، مهدی نقویان و محمد حسین زاده، ضمن تقدیر از اثر «حس هشتم» به کارگردانی آقای «سجاد معارفی»  و با بازی درخشان بازیگر کودک خانم «النا حکیم زاده»

لوح افتخار این بخش را به علت «ایجاز در بیان و روایت استعاری، انتخاب هوشمندانه موسیقی و دستیابی به تکنیک اجرای مطلوب» به اثر «ابراهیم درآتش» به کارگردانی آقای «آرش آقاجانی» و اثر «ایرانیوم» به کارگردانی آقای «سیدمهدی کرباسی» به علت «جسارت در انتخاب سوژه، نگاه جامع نگر و بیان هنرمندانه» به اهدا کرد.

همچنین فانوس این بخش نیز به اثر «روز انتخاب» به کارگردانی آقای «رضا ثقفی» به علت «نقد سیاسی اجتماعی به زبان مخاطب نوجوان، تنوع در سبک ها و سازهای موسیقی و استفاده از طنز و فضای فانتزی در فرم اثر» تعلق گرفت.

همچنین در این بخش، جایزه ویژه دستاورد هنری نیز توسط هیئت داوران به دلیل خلق اشعار و ترانه های ارزشمند و جریان ساز در سال های اخیر به آقای قاسم صرافان اهدا شد. قاسم صرافان در این دوره جشنواره عمار نیز شعر دو اثر «انتخاب» و «ایرانیوم» را سروده بود

اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره/ دستکش ننه عصمت به یک دهه فتادی رسید

اعلام آثار برگزیده بخش «برنامه تلویزیونی ترکیبی»

در بخش مسابقه «برنامه تلویزیونی»، هیئت داوران جشنواره، آقایان سید محمدعلی(اقبال) واحدی، علی فروغی، یاسر قدسی و یاسر جلالی، در بخش برنامه تلویزیونی ترکیبی ،ضمن تقدیر از اثر«ثریا» به تهیه کنندگی آقای «محسن مقصودی» و اثر «جهان آرا» به تهیه کنندگی «بهروز یاوری»، لوح افتخار این بخش را به اثر «حبیب نخلستان» به تهیه کنندگی آقای«علی گلشاهی» به دلیل «نوآوری، سادگی، تناسب دکور و محتوا» و همچینن فانوس این بخش را به دلیل «محتوای غنی، محل تولید و فرم برخواسته از محتوا، حضور درست مردم و توجه به زیبایی های بصری فرهنگ اصیل اسلامی» به اثر «شب‌های پرستاره» به تهیه کنندگی «سید صدرا میرئی» اهدا کرد.

اعلام آثار برگزیده بخش «برنامه تلویزیونی؛ کلیپ، آیتم و موشن گرافیک»

هیئت داوران در بخش کلیپ، آیتم و موشن گرافیک ضمن تقدیر از اثر «چک برگشتی» به کارگردانی«محمدرضا افتخاری» و اثر «پای وطن ایستاده ایم» به کارگردانی آقای «میلاد حسین زاده» و اثر «سکوی قهرمانی» به کارگردانی آقای «عباس مرادیان»، لوح افتخار این بخش را به اثر «داستان صندوق ها» به کارگردانی آقای «آرش آقاجانی» به دلیل«خلاقیت و نوآوری در پرداخت موضوع تکرار شونده» و اثر «ورزش برای مردم» به کارگردانی آقای «سید سجاد قافله باشی» به دلیل«نگاه متفاوت به مقوله ورزش و قهرمان های واقعی، بیان ساده، روان و جذاب» و فانوس این بخش را هم به دلیل «محتوای پیش برنده، ریتم بالا و جذابیت هنری و فنی» به اثر «عاشق شوید» به کارگردانی مشترک آقایان «علی حسین و حنیف رحیمی» تقدیم کرد.

اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره/ دستکش ننه عصمت به یک دهه فتادی رسید

 اعلام آثار برگزیده بخش «گزارش خبری»

هیئت داوران جشنواره، در بخش گزارش خبری هم ضمن تقدیر از اثر «گنج‌های پنهان در دل شورآبه‌ها» به کارگردانی خانم «طاهره رئیس جعفری مطلق» و اثر «تیره‌تر از پساب» به کارگردانی خانم «طاهره رئیس جعفری مطلق»

لوح افتخار این بخش را به اثر«مثبت کاذب» به کارگردانی خانم «زهره بیادی» به دلیل«سوژه جسورانه، پژوهش خوب، فراگیری، و روشنگری» و فانوس جشنواره را به دلیل«سوژه، درایت عالی و موجز و لحن درست» به اثر «ثروت‌های رهاشده» به کاگردانی خانم «مریم تکافی» اهدا کرد.

 اعلام آثار برگزیده بخش «فیلم ما»

هیئت داوران بخش «فیلم ما» ضمن تقدیر از اثر «احمد» به کارگردانی خانم «زینب فیضی» و اثر «کوچک جان» به کارگردانی آقای «حامد هوشمند»، #لوح_افتخار این بخش را به دلیل «پژوهش و پیگیری خوب و استفاده از آرشیو مناسب، توسط گروهی نوجوان،با وجود سختی دسترسی به محیط نظامی » به اثر «نبرد البرز» به کارگردانی «محمد جواد توکلی » اهدا کرد.

در این بخش، هیئت داوران جشنواره، اثری را شایسته دریافت فانوس ندانست.

لازم به ذکر است دستکش ننه عصمت، جایزه ویژه جشنواره مردمی فیلم عمار این‌بار به میکائیل براتی، گرافیست دهه هفتادی انقلابی رسید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top